Heisann!
Jeg begynte å trene med vekter i en alder av 14-15 år. Økte ok i begynnelsen. Fra å være en spirrevipp var jeg plustelig i det minste på likt nivå med resten av gjengen og sterkere enn flere av dem
Etter det så kavet jeg fælt med å komme meg videre og jeg havnet i en ond sirkel: Bulking på vinterhalvåret. Økte litt muskler, men også litt for mye fett. Når jeg skulle deffe vekk dette så satt jeg igjen med svært liten netto fortjeneste på økt muskelmasse.
Av treningsmetoder var jeg innom forskjellige metoder. HST var helt håpløst for meg. Prøvde AST MAX-OT. Dette var en treningsmetode jeg likte godt. Korte og effektive økter, men opplevde stort sett kun styrkeøkninger. Beyond Brawn osv.
Med de fleste nye treningsformene opplevde jeg ok økning i begynnelsen, men så stagnerte jeg.
Hovedproblemet mitt var at jeg hadde et enormt søvnunderskudd. Latterlig når jeg tenker på det i ettertid, men jeg kjente rett og slett ikke mine begrensninger så jeg gikk til slutt på en smell.
Har nå lyst å begynne å trene igjen og lurer på om noen av dere kan vise meg veien?
Når det gjelder mine mål har jeg ikke ambisjoner om å bli stor, men vil gjerne øke noen kilo i muskelmasse og redusere min fettprosent. Usikker på min fettprosent, men jeg kan skimte rutene mine hvis jeg legger til godviljen. Veier forøvrig ca 68 kg.
Er det mulig å øke i muskelmasse samtidig som man reduserer fettprosenten? Husker at det var stor kontrovers rundt dette den tiden jeg trente. Mange mente at det var umulig, mens andre mente det var fullt mulig. Vanskelig å vite sannheten i mylder av markedsføring og salg av drømmer.
Har det skjedd mye nytt innen treningsmetoder de siste par årene? En bekjent av meg skryter fælt av Mike Mentzer HIT trening, men han er visst i mindretal
På forhånd takk!

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat