Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Jeg vil begynne å trene igjen! Tips til litteratur og treningsmetoder?

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003

Jeg vil begynne å trene igjen! Tips til litteratur og treningsmetoder?

Heisann!

Jeg begynte å trene med vekter i en alder av 14-15 år. Økte ok i begynnelsen. Fra å være en spirrevipp var jeg plustelig i det minste på likt nivå med resten av gjengen og sterkere enn flere av dem

Etter det så kavet jeg fælt med å komme meg videre og jeg havnet i en ond sirkel: Bulking på vinterhalvåret. Økte litt muskler, men også litt for mye fett. Når jeg skulle deffe vekk dette så satt jeg igjen med svært liten netto fortjeneste på økt muskelmasse.

Av treningsmetoder var jeg innom forskjellige metoder. HST var helt håpløst for meg. Prøvde AST MAX-OT. Dette var en treningsmetode jeg likte godt. Korte og effektive økter, men opplevde stort sett kun styrkeøkninger. Beyond Brawn osv.

Med de fleste nye treningsformene opplevde jeg ok økning i begynnelsen, men så stagnerte jeg.

Hovedproblemet mitt var at jeg hadde et enormt søvnunderskudd. Latterlig når jeg tenker på det i ettertid, men jeg kjente rett og slett ikke mine begrensninger så jeg gikk til slutt på en smell.

Har nå lyst å begynne å trene igjen og lurer på om noen av dere kan vise meg veien?

Når det gjelder mine mål har jeg ikke ambisjoner om å bli stor, men vil gjerne øke noen kilo i muskelmasse og redusere min fettprosent. Usikker på min fettprosent, men jeg kan skimte rutene mine hvis jeg legger til godviljen. Veier forøvrig ca 68 kg.

Er det mulig å øke i muskelmasse samtidig som man reduserer fettprosenten? Husker at det var stor kontrovers rundt dette den tiden jeg trente. Mange mente at det var umulig, mens andre mente det var fullt mulig. Vanskelig å vite sannheten i mylder av markedsføring og salg av drømmer.

Har det skjedd mye nytt innen treningsmetoder de siste par årene? En bekjent av meg skryter fælt av Mike Mentzer HIT trening, men han er visst i mindretal

På forhånd takk!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Å øke muskelmasse å kvitte seg med fett samtidig er jævla vanskelig synes jeg.

Og: drit i de derre treningsfilosofiene..

Kjør noe ala dette istedet:

Mandag:

Benkpress 3-4x 6-8
    Skråbenk 3x 6-8
    flies 3x 6-8

Smalbenk 3-4x 6-8
    Frankspress 3x6-10
    Pushdowns 2x10-12

Tirsdag
    Markløft 4x 4-6
    Stående roing 3x 6-8
    CHins det du klarer
    nedtrek foran 3x6-8
    Smalt nedtrekk 2x8-10

Mage: det du føler , men hold deg innen 6-8 reps

Torsdag

Sittende militærpress/hantelpress 3x-6-8-10
    Foroverbøyd sidehev 3x6-8
    Sidehev 3x-6-8

Rettstangcurl 3x 6-8
    alt hantelcurl 3x 6-8
    om nødvendig
    scottcurl 2x 6-8

Fredag
    Knebøy 3x-6-8
    hacksquat 3x 6-10
    Leg ext 2x8-10

Leg curls 3x 6-8
    Strakmark 3x 6-8

Stående tåhev 3x 6-8
    sittende tåhev 3x6-8

Prøv et slikt program, dette er bare et forslag, men baser det på baseøvelser på hver sin dag og kjør tungt på de men med god teknikk. og spis masse
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Takker Reaper,

Ser ut som et bra oppsett og jeg brukte de fleste av de øvelsene tidligere. Det eneste problemet er at jeg ikke er interessert i å trene så mye per uke.

Kan tenke meg 2 dager i uken med vekter. Da står jeg fritt til å legge inn kardio og evt annen trening hvis jeg føler for det.

Ser for meg å lage et program med basisøvelser og minimalt med isolasjonsøvelser.

Ser frem til markløft igjen. Min absolutte favorittøvelse!

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Nice Baseøvelser er prima, Kan legge deg opp en 2 splitt eller nosplitt og kjøre 2 dager i uken, opp til deg og din restitueringsevne lykke til videre.

Markløft er hardcore
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    Nice Baseøvelser er prima, Kan legge deg opp en 2 splitt eller nosplitt og kjøre 2 dager i uken, opp til deg og din restitueringsevne lykke til videre.

Markløft er hardcore
    Yes sir!

Tenkte evt mandag og torsdag. Det må bli en 2-splitt.

Restitueringsevnen min er ikke optimal da jeg har en fysisk krevende jobb. Hvor mye jeg står på varierer selvsagt. Nå driver jeg med lettere innredningsarbeid og da er det ikke så tungt, men jeg er i praksis i aktivitet 8 timer per dag. Om et par måneder kan det hende jeg springer rundt på et 45 graders tak og lemper hollandsk pannestein. Svært uheldig for restitusjonen Det var nettop dette og det at jeg sov for lite som var mitt hovedproblem mtp fremgang tidligere.

Kom igjen da folkens! Er det kun Reaper som vil hjelpe meg her?

Har du noe kjennskap til HIT trening Reaper? Har en bok stående på hylla her men mener at jeg spurte om det tidligere her og fikk en del negative svar....

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Vel, jeg har lest bitteeelitt om HIT men ikke så fryktelig mye så det kan jeg ikke uttale meg om egentlig. 2splitt kan funke bra det, eller en nosplitt hver 4 dag ellernoe, må bare finne ut den gyldne middelvei så du ikke kjører deg neddi grøfta
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Tror jeg skal bla gjennom Beyond Brawn og friske opp igjen kunnskapene mine litt.

Vet at der var forslag til både 2-split 2 dager i uka og 1-split 1 dag i uka.

Hva med DC? Er det for hardcore for en utrent person?

Tar gjerne imot flere forslag her folkens. Nå har dere sjangsen til å utøse deres expertise. Det var ikke så imponerende mange forslag hittil til et treningsforum å være

Hva med kosthold? Noen radikale endringer de siste årene eller er det høyprotein og lavkarb/lavfett som teller?

Personlig har jeg økt fettinntaket mitt i forhold til da jeg trente.

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Du kan jo lese litt i gamle poster, som spørr om akkuratt det samme som deg. Ligger masse gamle tråder du kan lese, uten å spørre samme spm på nytt
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Du kan jo lese litt i gamle poster, som spørr om akkuratt det samme som deg. Ligger masse gamle tråder du kan lese, uten å spørre samme spm på nytt
    Ok. Skal kikke litt. Hvis du leste posten min så er jeg ikke nybegynner. Trente 4 år aktiv så jeg har prøvd og lest om forskjellig med varierende resultat. Var derfor interessert i å få noen friske innspill og høre om det har skjedd noe "nytt" når det gjelder treningsmetoder og kosthold....

Jeg er også interessert i å trene kun 2 eller kanskje til og med bare 1 dag i uka i perioder.

Vet ikke om det er så mange som spør dette spørsmålet utifra samme perspektiv, men jeg skal lete rundt litt

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.