Det er en 15-20 år siden jeg begynte å løfte vekter, men jeg har ikke løftet vekter i 15-20 år... :svak:
Akkurat nå har jeg hatt anledning til å trene regelmessig siden juni, og veier minimum 90kg fordelt på 186cm ("Fettfri"). 180kg markløft, 170kg knebøy etter å ha tømt meg for krefter med vanlige sett først (kjører ikke vanlig benkpress pga knasing i skuldrene).![]()
Problemet er at jeg alltid trener alene, og er ikke sosial på gym'en (liker ikke å bli avbrutt i en økt, så jeg avbryter ikke andre). Dessuten er de store gutta fulle av bol, og da er det endel andre regler som gjelder for trening. Dermed trener jeg slik jeg tror er riktig, men innser at jeg nok har endel å lære, og derfor poster jeg her.
Jeg utfører alle øvelser uten juks (f.eks. dyp knebøy, dyp beinpress), kjører alltid til failure, men kjører grisetungtTrener 3-4 dager i uken, avhengig av hvor travel jeg er (Bestemmer på mandag hvilken split jeg skal kjøre). Første sett sikter jeg på 10 reps, neste på 5, og neste på 5 (f.eks. 130kg x 10reps, 140kg x 5 reps, 130kg x 5 reps).
Nå er det slik at sener, ledd, og skjellett ikke har godt av årevis med tung trening, så jeg håper at noen med peiling som har giddet å lese så langt![]()
![]()
kan svare på følgende:
-Hvordan øke i muskelmasse med lettere vekter? Føler meg rimelig oppdatert på kosthold forresten.
-Har ikke pleid å gå for "zte Pømp", er dette noe jeg burde begynne med?
Her er 4-split'en min (3 sett på alle øvelser):
Mandag
Markløft
Static Lunges
Lårcurls
Stående tåhev
Tirsdag
Foroverbøyd roing med stang
Benkpress med hantler
Kroppshevninger med bredt grep
Foroverlente Dips med bredt grep
Torsdag
Knebøy
Beinpress
Lårcurls
Sittende tåhev
Fredag
Military Press med hantler
French Press
Stående bicepscurls med EZ-stang
Triceps Extensions med tau
Hammercurls på skråbenk

LinkBack URL
About LinkBacks
Trener 3-4 dager i uken, avhengig av hvor travel jeg er (Bestemmer på mandag hvilken split jeg skal kjøre). Første sett sikter jeg på 10 reps, neste på 5, og neste på 5 (f.eks. 130kg x 10reps, 140kg x 5 reps, 130kg x 5 reps).
Svar med sitat