Heisann!
har ei venninde som skal begynne og trene 3 dager i uken for og øke i vekt,
Burde hu kjøre vanlig tre splitt eller fullkropps 3 dager i uken ala RYP osv..
Heisann!
har ei venninde som skal begynne og trene 3 dager i uken for og øke i vekt,
Burde hu kjøre vanlig tre splitt eller fullkropps 3 dager i uken ala RYP osv..
Om hun ikke bruker AAS vil jeg anbefale HST/RYP eller andre program som trener hele kroppen flere ganger per uke. Fullkroppsprogram 3 dager i uken, eller annenhver dag, vil være det optimale mtp muskelvekst.Opprinnelig skrevet av Alexk
Seff ikke AAS, da går vi for RYPOpprinnelig skrevet av Sorin
jeg ville kjørt en treer splitt på henne...
-Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-
Opprinnelig skrevet av Sorin
hvorfor?
Zenox
What doesn't kill you makes you stronger
Enig, en nybegynner vi absolutt ha best utbytte av et fullkroppsprogram da det å lære kroppen en håndfull med gode flerleddsøvelser vil gjøre kroppen kjent med vektrening. Pluss at det hjelper veldig på nervesystemet. Og en nybegynner vil ikke klare å ta seg ut 100% på hver trening, så 48 timer med hvile er mer en nok før man kan trene samme muskelgrupper igjen.
så da annbefaler du RYP?Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Hva for en påstand er det?Opprinnelig skrevet av Sorin
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
om hun vil trene tre dager er dte en fin måte å lære seg basis øvelser på, og du får også delt opp kroppen bra. du kan jo også sette opp en to dagers til henne, men i og med at hun vil trrne tre dager er jo det fint. start med tr til fire øvelser pr muskelgruppeOpprinnelig skrevet av Alexk
Stemmer det ikke at AAS ikke bare gjør at proteinsyntesen forhøyes, men at det også gjør at den vil være forhøyet i en mye lengre periode etter en treningsøkt, enn om man ikke brukte AAS? Jeg mener å ha lest at proteinsyntesen kan være forhøyet i så mye som 1-2 uker etter en treningsøkt? Dette betyr vel at man kan trene en muskelgruppe én gang per uke, men fremdeles ha en topp proteinsyntese i hele hvileperioden?Opprinnelig skrevet av QuizMaster
Når man trener uten AAS vil vel proteinsyntesen kun være nevneverdig forhøyet i opptil 48 timer etter en treningsøkt? Vil det da ikke være gunstig å trene slik at kroppen bygger muskler for full maskin hele tiden? Om man skulle trene f.eks. brystet kun én gang per uke, så vil vel dette si at det skjer lite oppbygning av brystmuskulatur i de siste fire dagene før neste trening?
Igjen: Her snakker jeg om maksimal muskelvekst, ikke styrkeøkning ved neurale tilpasninger.
Til Freshh: Baseøvelser er gode greier! Om hun skal trene så mange som mulig av disse kan det være smart å fordele de på forskjellige treninger. Knebøy og markløft på samme dag kan raskt bli litt for mye for korsryggen. Man kan som oftest likevel trene hele kroppen på hver trening.
Sorin: Har du lest mye Børge litteratur?
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Tja, en delOpprinnelig skrevet av QuizMaster
Du mener at dette ikke stemmer? Jeg er fullstendig åpen for å se artikler og forskning som gruser skriveriet hans nord og ned
Teach me (Quiz) Master!![]()
men uansett hvor stor er sjansen for at en undervektig jente som er nybegynner skal begynne og krutte?Opprinnelig skrevet av Sorin
Krutte?Opprinnelig skrevet av Alexk
Nei, er du endevendt av han gidder jeg ikke bruke tid på degOpprinnelig skrevet av Sorin
Freshh: "krutte" betyr sikkert i denne sammenheng å bruke AAS.
Syng, RakeMagic, Syng!
Skal vi se:Opprinnelig skrevet av QuizMaster
Jeg står fremdeles ved dette, men om du heller vil sitte på tronen din og knuge på all din eminente kunnskap og erfaring så skal ikke jeg stoppe deg (etter dette forsøket).Opprinnelig skrevet av Sorin
Det hadde riktignok vært fint for meg om du hadde frembrakt noe som strider imot min oppfattelse av hvor lenge man har en forhøyet proteinsyntese etter en treningsøkt, både med og uten AAS. Hva mener du om dette? Er Børge virkelig langt ute på viddene her? Har jeg blitt feilinformert på det aller groveste?
Hmm... Har du forresten tidligere antydet at Børge var en smule arrogant? I så fall: What incredible irony![]()
Det stemmer, men jeg er ikke arrogant, jeg bare velger mine kommentarer med omhu.
Så det eneste positive du ser ved bruk av AAS er proteinsyntenseforhøyelse?
Legger snart fra meg denne tråden, så kan du si hva du vil, eller Børge kan, da Børge er mannen du hører på![]()
Syng, RakeMagic, Syng!
Hei. har netopp begynt med litt forsiktig vekttrening i kombinasjon med kondisjonstrening. Jeg vil IKKE opp i vekt!!! Man kan vel få til en vektreduksjon, selv om man trener vekter?![]()
Klart, men det du må huske på et at du må trene vekter for å opprettholde (og bygge) muskler. Visst man ikke gjør det så vil man miste muskelmasse sammen med fettet. Og det er veldig kjedelig, da det er musklene som gir kroppen den formen den har utseendemessig. Så visst man har litt pæreform, og bare "slanker" seg og trene kondisjon, så blir man bare en litt mindre utgave av den pæreformen. Man forandrer ikke på det.Opprinnelig skrevet av Dama
I tillegg øker muskler metabolismen.
Syng, RakeMagic, Syng!