Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 67

Tråd: Jenter/kvinner som driver med vektløfting?

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004

Jenter/kvinner som driver med vektløfting?

Hei - jeg har drevet og lurket her inne en stund med stort utbytte.
    Har veldig lyst til å finne andre jenter og kvinner som trener med vekter - og som har lyst til å diskutere vektløfting, programmer, øvelser, etc.

Jeg har ikke holdt på med dette så veldig lenge enda, men er fullstendig bitt av basillen. Jeg liker å løfte tungt, og jeg liker å bli sterkere. Å trene med vekter passer meg virkelig helt yppelig (jeg fikk aldri noe utav det å sulle rundt inne med apparatene). Jeg har så langt mer enn doblet vekten på alle øvelsene jeg gjør siden jeg begynte i sommer: kjempegøy!
    Bruker en 3 dagssplitt og trener 3 ganger i uken, med rimelig klassiske øvelser: knebøy, benpress, leg curl, skulderpress, flatbenk, bicepscurl, enarmroing, fransk press, lat pulldown, rygg extensions, rotary torso, ab crunch, etc.
    Nærmer meg slutten på et 3-måneders program, så jeg er klar for å sette opp et nytt et - nå i begynnelsen av november. Bruker instruktør ved treningsstedet til det, siden jeg er temmelig fersk enda.

Der jeg trener er det bare gutter/menn som løfter - og selv om de selvfølgelig er kjempehyggelige - så hadde det vært kjekt å diskutere programmer og øvelser med andre hunkjønn.

Jeg har så langt bare hilst på schakver, men det finnes da vel mange flere der ute som har lyst til å snakke litt om vekter?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Velkommen, håper du finner noen å snakke med. Vi har et par seriøse damer her som sikkert kan gi deg noen tips.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Hei METTE! Godt å høre det går så fint med treningen din. Ingenting er som å øke bra i vekter, og merke trykket sige i kroppen. Bare å fortsette

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    MrMuscle og forecloseradream: hei tilbake, og takk for velkomsten!

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Mette !Jeg tror du ligger en del hakk foran meg,men jeg håper jeg kommer etter. Jeg trener fortsatt fullkroppsprogram tre ganger i uken. Når jeg selv synes at formen og styrken blir bedre vil jeg gå inn på et basis tre splitt-opplegg. Jeg trener fortsatt mye på apparater med håndvekter i tillegg. Prøver å sette meg inn i vokabularet og tankegangen bak effektiv trening. Har stor glede av å lese her på nettet men skjønner at jeg er en novise som trenger mer kunnskap. Nå fokuserer jeg på å øke vekta mi og styrke kostholdet så jeg kan bli klar til å øke vektene. Jeg er nok den tynneste lille skapningen som besøker dette forumet. Ikke le. Mine fysiske mål er : Høyde 1.66. Vekt 51 kg. Underarmer 21cm.Overarmer.25.Midje 64 cm. Lår45cm. Bryst !!!? Skriver damer brystmålet sitt ? (87cm ) Legger 32cm. Ja det er ikke stort men jeg har antydninger til en bitte liten profilering her og der og jeg ser forskjell bare på noen uker med mer fokusert trening. Men først opp i vekt. Så skal jeg forsiktig nærme meg "Testosteron-høyborgen." på treningssenteret mitt. Mette er det din arm i på bildet ?. Fint at du er her også.

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av schakver
    Mette !Jeg tror du ligger en del hakk foran meg,men jeg håper jeg kommer etter. Jeg trener fortsatt fullkroppsprogram tre ganger i uken. Når jeg selv synes at formen og styrken blir bedre vil jeg gå inn på et basis tre splitt-opplegg. Jeg trener fortsatt mye på apparater med håndvekter i tillegg. Prøver å sette meg inn i vokabularet og tankegangen bak effektiv trening. Har stor glede av å lese her på nettet men skjønner at jeg er en novise som trenger mer kunnskap. Nå fokuserer jeg på å øke vekta mi og styrke kostholdet så jeg kan bli klar til å øke vektene. Jeg er nok den tynneste lille skapningen som besøker dette forumet. Ikke le. Mine fysiske mål er : Høyde 1.66. Vekt 51 kg. Underarmer 21cm.Overarmer.25.Midje 64 cm. Lår45cm. Bryst !!!? Skriver damer brystmålet sitt ? (87cm ) Legger 32cm. Ja det er ikke stort men jeg har antydninger til en bitte liten profilering her og der og jeg ser forskjell bare på noen uker med mer fokusert trening. Men først opp i vekt. Så skal jeg forsiktig nærme meg "Testosteron-høyborgen." på treningssenteret mitt. Mette er det din arm i på bildet ?. Fint at du er her også.
    Stilig. Hvis du legger dette inn i en ny tråd i profil-forumet, får vi alle muligheten til å følge med i utviklingen over tid. Stå på videre, schakver!

--tjeh

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Hei schakver! Kjekt å treffe deg!
    Jeg har egentlig samme mål som deg; jeg prøver også å finne ut mest mulig. Det høres kjempebra ut at du ser at du blir mer profilert og har synlige resultater av treningen din! Gratulerer!

Full sympati for at det er vanskelig å øke i vekt på en skikkelig måte, for jeg har slitt (og sliter fortsatt) med å få i meg nok proteiner daglig og jevnlig. Jeg spiser ikke kjøtt, så det blir mye egg, eggehviter, cottage cheese, lett norvegia, torsk, tunfisk og laks.
    Jeg har heller ikke helt funnet ut av det der med å spise mange små måltider fordelt utover hele dagen. Planlegging av måltidene ser ut til å være vesentlig. Og å finne seg et proteinpulver som smaker godt også. Målet mitt er en fordeling på 30% proteiner, 30% fett, 40% karbohydrater.

Og nei, ikke min arm på bildet dessverre! ;-) Men det kommer!

Jeg startet rett på en 3 dagers splitt da jeg begynte å trene, og liker veldig godt at det blir mer avveksling når jeg ikke gjør de samme øvelsene hver gang jeg trener. Jeg går inn for å løfte til ’failure’ hver eneste gang, og så langt (fordi jeg enda er i begynnelsesfasen) øker jeg hver eneste uke på de fleste øvelsene.
    Det er veldig motiverende.
    Spesielt fordi det er en god måte å måle fremgang på, siden det tar litt tid før resultatene blir synlige.
    Tror du kan glede deg til å gå over fra apparatene til vektrommet der frivektene er: det er faktisk mye mer utfordrende og givende å trene der!
    "Testosteron-høyborgen" (som du kaller det) er overraskende lite skummel!
    Får du hjelp av instruktører eller trenere på studioet der du trener til å sette opp program?

Er enig med tjeh i at det hadde vært kjempelurt å legge inn tallene dine i profil-forumet og følge utviklingen!
    Jeg vurderer å lage meg en treningsdagbok i forumet, men er litt presset på tid akkurat nå - så jeg må se an semesteret mitt litt om det roer seg litt ned utover i november.
    Sist endret av mette; 24-10-04 kl 10:05

Medlem Nedkjemp sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Moro med jenter som trener hardt!

Slutter meg til de øvrige og ønsker deg velkommen til forumet. Synes selv det er artig med jenter som driver med slik trening, de har gjerne litt mer reflekterte synspunkt og innspill enn oss gutta. Samtidig kan jenter gi veldig ærlige tilbakemeldinger på kropp. På både godt og vondt.
    Omnia Mea Mecum Porto
    -> Alt jeg er bærer jeg med meg <-

Ble medlem
    10-2004
    Takk ,og takk for komplimenter på vegne av kvinnekjønnet. Vil komlimentere deg tilbake med at det jeg har lest av deg til nå virker refllektert og bra skrevet. Kan man gi deg karma ? Hvis du bare forklarer hvordan det fungerer ?

Medlem Nedkjemp sin avatar
    Ble medlem
    10-2004

Talking Er litt usikker, men..

Takk ,og takk for komplimenter på vegne av kvinnekjønnet. Vil komlimentere deg tilbake med at det jeg har lest av deg til nå virker refllektert og bra skrevet. Kan man gi deg karma ? Hvis du bare forklarer hvordan det fungerer ?
    Nederst i informasjonsbrikken på innleggene til folk er det et lite ikon som det står karma på. Trykker du der kan du gi karma. Ikke at jeg vet hva en oppnår med det, er selv litt fersk på dette forumet (var en STOR dag når jeg fant det). Ellers takker jeg for tilbakemelding, som alle andre mennesker er jeg glad i komplimenter. Ellers får jeg håpe du tar turen innom profilen min. Alltid moro med noen innlegg der, lenge siden sist!
    Omnia Mea Mecum Porto
    -> Alt jeg er bærer jeg med meg <-

Medlem lizzite sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Hei. Jeg trener også vekter.. Trener hardt og mye..(4 ganger styrke 2-3 ganger kardio) håper vel kanskje å kunne stille til bodyfitness...i 2006 eller noe har ett bra bygge program nå.Begynner å få bra resultater.. men fortsatt et godt stykke igjen til å bli en muskelbunt Har et veldig bra kosthold også.. veldig fornøyd med meg selv der iallefall.
    Er jo mest menn her inne,så hadde vært bra med noen av samme kjønn å diskutere med også!
    HAKUNA MATATA bike:-

Ble medlem
    10-2004
    Flott at det er noen rutinerte damer her. Kanskje jeg får spør om noe med en gang ? Bør kvinner vektlegge valg av øvelser på en annen måte enn menn,eller går det ut på ett selv om vi har forskjellig fysiologi og kanskje forskjellige estetiske preferanser.? Du virker jo riktig fokusert og hardt arbeidende. Det skal bli spennende å følge med på at du når dine mål.
    Sist endret av Avsluttet brukerkonto; 25-10-04 kl 12:50 Begrunnelse: stavefeil og litt mer hyggelig

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Jeg har et spesial bygd program(som jeg egentlig tror funker like bra for begge).. jeg tror du fint kan trene som menn.. det er når jeg trener som dem og sammen med dem jeg får best resultater.. Det er som regel litt bedre tak i dem og..(vet ikke om det har noe å si.. men menn er sterkere enn kvinner og kvinner er mer utholdene enn menn) Altfor få jenter som trener virkelig bra.. skulle fått litt flere av hobbymosjonistene over på denne siden....

Flott at det er noen rutinerte damer her. Kanskje jeg får spør om noe med en gang ? Bør kvinner vektlegge valg av øvelser på en annen måte enn menn,eller går det ut på ett selv om vi har forskjellig fysiologi og kanskje forskjellige estetiske preferanser.? Du virker jo riktig fokusert og hardt arbeidende. Det skal bli spennende å følge med på at du når dine mål.

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Hei lizzite - kjekt å treffe deg også! Det høres ut som du trener veldig målrettet og seriøst! Hva går programmet ditt ut på? Trener du klassiske vektløftingsøvelser? Forandrer du på det ofte?

Jeg har som sagt trent 3 dagers splitt som jeg har vært veldig fornøyd med, og kommer til å fortsette med det. Men jeg starter med et nytt program neste uke der en del nye øvelser innføres, og jeg gleder meg litt til det. Det er kjekt å utvide repertoaret over øvelser.
    Nye øvelser jeg skal gjøre er f eks knebøy i Smith-maskinen (jeg har brukt vanlig vektstang før), benkpress med vektstang (brukt manualer før), og fransk press liggende på benk med vektstang (brukt stående med tau før). Jeg skal også legge inn flere ryggøvelser, Utfall for bein og rumpe, og flere.

Schakver – det er et godt spørsmål om man skal vektlegge valg av andre øvelser som jente – og det er kanskje et tema som dukker opp etter at man har trent lenge. I begynnelsen virker det som om det er best å lære seg de klassiske basisøvelsene som alle har godt av å trene – uansett kjønn, alder, fysisk form, etc. Det blir kanskje mer komplisert etter hvert…

Jeg lurer litt på dette med repetisjoner, for i følge instruktøren som lager programmet mitt, er poenget å ha få repetisjoner og tunge vekter når målet er å bli sterk og få større muskler. På de fleste øvelsene ligger jeg på 8 repetisjoner og 3 sett. Hvordan trener dere andre?

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    29
    Hei. Jeg kjører et program på 2x 9 uker.
    Øvelsene er noe ulike fra uke til uke.. men det ligger på uke 1,3,6 er like og uke 2,4,8 og 5,7,9
    Da trener jeg:
    Man:Forside lår / biceps
    Tir: Bryst /triceps
    ons: Fri
    Tor:Rygg/mage/legger
    Fre:Skulde/bakside lår
    så trener jeg kardio utenom det.. blir ikke så mye men 2-3 ganger i uka.. da går jeg helst en time før frokost (halv 6 om morgenen)

Etter dette bytter jeg om på dager og samensetninger og øvelser.

Jeg har også noen uker som er tyngre enn andre.. Har en max uke innimellom..og en utholdene uke innimellom og.. men utenom det kjører jeg generelt hardt ligger på max 8 rep ca på de ulike øvelsene.

Ble medlem
    10-2004
    Jeg har til nå tatt 3x15. Men denne uken har jeg økt vekten på siste sett og da blir det 6-8 ettersom hvilken muskelgruppe jeg jobber med. Har ikke peiling på om det er lurt det jeg gjør. Men jeg har så lysst til å øke tyngden på det jeg løfter. Innbiller meg at jeg forteller kroppen at "nå må du se å få litt mer å bryne deg på. så du kan bli sterkere" .Mulig at jeg er helt på bærtur ?? Jeg trener som sagt på et fysikalsk institutt og veilederne der har ikke peiling på kroppsbygging. Jeg har hele uken speidet etter noen i "vektavdelingen" så jeg kunne få spurt om ting jeg lurer på.Tror det er på tide at jeg lager meg en ny" tråd" hvor jeg prøver å forklare hvor i terrenget jeg er og får noen tips om hvordan jeg skal legge opp treningen videre.
    Tenkte på deg Mette som er vegetarianer. Har du prøvd deg på linser og bønner for å få i deg mer protein.? Som du skriver sliter du også med å få i deg nok måltider i løpet av dagen. Jeg er nå oppe i tre måltider +to shaker med Afi-nutrin og havregryn,nøtter og banan. Vekten min øker slik jeg ønsker. Vil som deg få tak i noe proteinpulver da jeg ikke stoler helt på om jeg får i meg nok. Dette ble en hel liten avhandling om alt og ingenting. Motivasjonen er fortsatt høy,men akkurat nå er jeg litt forvirret da jeg leser så mye her på forumet . Det er jo ofte slik at jo mer man lærer jo mer skjønner man at man ikke vet. Det faller nok på plass. Keep going sisters...

Bronse Member Tessa sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    35
    Blog Entries
    1
    Hei på dere!
    Synes det er artig med flere jenter her; og ikke minst på gymmet!
    Har selv skrevet litt om min egen trening, og tips om generell fitness trening på mine hjemmesider. Er ellers innom forumet her titt og stadig, og svarer gjerne på spørsmål om trening og kosthold for dere jentene (og guttene selvfølgelig )
    Stå på og lykke til!
    (pst; TA I !!!!!)

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Hei Tessa! Du har virkelig kjempefine nettsider, jeg ble sittende å lese treningstipsene dine med stor interesse. Skikkelig sterk er du også! Veldig flott å se!

Schakver: jeg synes det høres veldig smart ut å bruke tyngre vekter og ta færre repetisjoner. Spesielt siden du har lyst til å bli sterkere.
    Kunne du ha funnet instruktører eller trenere som vet mer om kroppsbygging og vektløfting ved et annet treningssted, som kunne gitt deg opplæring? Jeg mener, du kunne hatt en instruksjonstime eller to på andre steder, selv om du har lyst til å fortsette å trene der du trener nå.

Når det gjelder spising så må jeg bare innrømme at jeg ikke er så veldig avansert og flink til å lage mat. Jeg har prøvd meg på linser og bønner, men får det liksom ikke til å smake godt. Det er kanskje litt for de mer viderekomne kokkene?
    Er du flink til å lage mye forskjellig til middag?

Jeg har prøvd meg litt fram når det gjelder proteinpulver og har funnet et par smaker jeg er noenlunde fornøyd med. Spiser det i smoothies med frosne bær/frukt, mikser det sammen med yoghurt og frukt, putter det i pannekaker, osv. (Men jeg makter ikke bruke det i havregrøten min om morgenen – for konsistensen blir så merkelig (kvalm!))

Tror nok vi finner ting ut etter hvert ja, og vi har jo masse folk her å spørre også. Tråden du planlegger å lage om treningen din høres lur ut!

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    hei!
    Er også ute etter å komme i kontakt med jenter som driver seriøst med vekt trening. Får generellt mye blanede og til del dårlige tilbake meldinger når folk hører hva jeg friver med. Hvorfor er det sånn, trodde det var mere akseptert med jenter som driver styrketrening????

Ble medlem
    10-2004
    Hei CB !! Hyggelig med flere jenter. Kan ikke du fortelle litt om hvordan du trener,hvor lenge du har trent . etc. Mette og jeg er ganske ferske,men det finnes damer her inne med mye erfaring. Ja damer og vektløfting byr på mange fordommer." Esj,vil du bli sånn.?Synes du det er noe pent og det er ikke mye kvinnelig......" I det siste har jeg begynt å si at jeg driver med fittnes. Det vet ikke folk hva er,så da føler de seg litt dumme og lar være med å spørre mere. Det er virkelig rart at på denne fronten er det få spor av likestilling. Vet ikke hva slags mål du har og hvor hardt du bygger. På det nivået jeg er nå er målet mitt å få godt definerte musklerog rette opp en slak holdning (litt Mette Marit). Målene vil kanskje forandre seg underveis,men dette er jo gøy.!!! Hva er dine mål ?

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Hei cb_23 - hyggelig å treffe deg!
    Så teit at du får dårlige tilbakemeldinger på at du driver vekttrening!
    Jeg har aldri fått annet enn positive tilbakemeldinger heldigvis, og har ingen erfaringer med at det ikke er akseptert at jenter holder på med dette. Tror du det har noe med hvilket miljø man oppholder seg i og hva slags type folk man er sammen med?
    Håper uansett at det ikke hindrer deg i å fortsette, for dette er en alvorlig morsom og effektiv måte å trene på!
    Og det er veldig hyggelig å se at vi er flere jenter her på forumet også, synes jeg!

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Har trent i ett par år, men det er ikke før det siste halvåret at jeg har begynt med litt mer enn "mosjonering". Pga. at jeg visste lite om styrketrening og hva den gjør med kroppen var jeg livrett for å trene "for" mye, og var livredd for muskler fordi jeg hadde det for meg at muskler=maskulint!!!
    I første omgang har jeg som mål å gå opp i vekt(har problemer med å legge på meg) og øke en god del cm spes. i underkroppen. Har en typisk gutte figur, og bygger fortere på overkroppen, prøver å jevne det ut litt.
    Alt fra livet og ned, kjører jeg beinhardt. (ihvertfall ifølge den personlige treneren jeg har hatt noen timer), mens resten av kroppen tar jeg ltt mer forsiktig, med færre øvelser, færre sets og litt lengre pauser mellom sets.
    Hovedmålet er bli allover godt trent med godt definerte muskler, men på en "kvinnelig" måte....make any sense?
    Hvordan trener dere?? Tenkte på sammensetting av øvelser, reps, sets og pauser???

Medlem kontoen er ikke i bruk sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Heihei!
    Begynner å bli flere jenter her også. Jeg er ikke her så ofte lenger, men titter innom innimellom.
    Jeg har aldri opplevd noe negativitet rundt det å være jente og trene vekter, kan ikke skjønne hvorfor noen skulle synes det.
    Har til nå kjørt med en 4 splitt, men har nå byttet til 6 splitt og en lengre kondisjonsdel.
    Har trent med vekter i mange år og kommer til å fortsette resten av livet. Hadde planer om å stille i Fitness eller BF til våren, men vet ikke lenger.... får se...

Mette: Er det armen din i avataren? Ser sterk ut!

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Hei miss-tricky! Kjekt å hilse på deg, det er fint at dere jenter som har holdt på med dette lenge, ser innom av og til, sånn at vi nybegynnere kan spørre om ting vi lurer på… Det høres virkelig ut som at du trener seriøst og målrettet.
    Når du trener 6 splitt, hvordan legger du opp det – kjører du helt forskjellige øvelser alle 6 dagene? Har du treningsdagbok på forumet, eller har du lyst til å dele med oss hvilke øvelser du trener de ulike dagene, hvor mange rep, hvor mange serier, hvor mange kg vekt, etc? Det hadde vært veldig interessant å få vite.

Armen i avataren er ’mål-armen’ min! Det er sånn jeg har tenkt armen min skal se ut til sommeren!

schakver – hvordan går treningen din denne uken? Fortsetter du på 6-8 rep og økte vekter slik du startet med i forrige uke?

cb_23 – høres ut som du har en trening som fungerer godt for deg, som styrker de områdene du trenger å bli styrket på. Trener du øvelser som knebøy og utfall? De er vanvittig effektive for meg på underkropp i hvert fall.

Jeg har ikke noen problemer med å legge på meg, og er kanskje litt rundere enn jeg har lyst til å være akkurat nå – men har ikke tenkt å gå ned i vekt. Jeg har heller tenkt at jeg i vinter skal trene for å bli sterkere, bygge muskler og holde vekten stabil. Og så får jeg heller eventuelt ta en periode med vektreduksjon til sommeren eller noe. Jeg fant veldig fort ut at det ble mye bedre progress på treningen når jeg spiste godt med (proteinrik) mat i motsetning til å være restriktiv.

Jeg har ingen mål om konkurranser eller noe slikt, målet mitt er først og fremst å bli sterk tror jeg. Det er i hvert fall det som har vært morsomst så langt: at jeg hele tiden løfter mer. Men jeg vil jo selvfølgelig at det skal vises også…

Denne uken er den første på nytt treningsprogram, og i dag har jeg trent overkropp. Med benkpress og franskpress med stang, pulley og lat nedtrekk med draing, og til slutt biceps curls er håndflatene mine såpass såre at jeg tror jeg må gå til innkjøp av hansker til neste gang!

Ha en fin onsdag alle sammen!

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Mette:
    bruker knebøy og utfall jeg og, tok litt tid å venne seg til knebøyen men det går bra nå tror jeg.....problemet mitt er at jeg er fæl til å "sluntre unna" på sånne tunge øvelser som knebøy. Hehe, må flire litt av meg selv noen ganger, er for lat tror jeg!!! Tror det har litt med at jeg har litt prestasjons angst og, så jeg blir fort litt svimete når det er mye folk rundt meg. Har blitt bedre, men det til tider plagsomt og til tider ødeleggende for motivasjonen å stadig gå fra trening uten å ha gjordt mitt beste fordi det er for mye folk!!!
    Prøver å finne meg en trenigs partner, med det er ikke så lett.....!
    Trener du splitt prog? Har lurt litt på om jenter bør legge opp trenings prog. forskjellig i forhold til gutter pga. forskjeller i fysikken?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    30

Talking Jenter og vektløfting

Hei Mette!

Her har du enda ei jente som driver med vektløfting. Har holdt på siden nyttår (med en litt for lang sommerferie) Nå er jeg igang igjen. Mitt problem er motivasjon. Jeg blir fort lei på trening, og er vel ikke flink nok til å pushe meg selv. Kanskje PT hadde vært noe for meg, men som student har jeg ikke mye ekstra å bruke på trening.

Keep up the good work! Det er vanvittig moro når man ser seg i speilet og ser: Jøss! Jeg har jo muskler! Hehe..

Marianne

Ble medlem
    10-2004
    Mette har vært så grei å sende meg det opplegget hun startet med i sommer. På Fredag har jeg avtale med ham som har bygget muskler lengst i min lille hjemby. Han skal bruke litt tid på å hjelpe meg i gang.Jeg merker at jeg er supermotivert. Kanskje litt for mye.De siste ukene har jeg lagt om hele treningen min og kjørt mye tyngre vekter så jeg ligger på mellom 6-10 repetisjoner.( Litt avhengig av muskelgruppe,opppress er kjempetungt)
    Jeg planlegger neste økt og gleder meg som en unge. I dag måtte jeg faktisk kapitulere. Jeg er svimmel og det kjennes som om jeg har vært på fest på Danskebåten. Søsteren min er "heldigvis" også svimmel så det er nok et virus som lusker rundt. Lurte litt på om jeg er for iherdig. Det er en rar ting dette her. Jeg har trent 3 dager i uken i over to år. Så ,på min jakt etter motivasjon detter jeg innom Fittnesprat og dermed er det gjort. Jeg tror jeg vet hvor jeg skal nå. Håper ikke dette bare er en kortvarig aha-opplevelse . Finner ihvertfall veldig mye motivasjon her.
    En fortsatt god uke til dere damer og til alle herrer som ikke synes dette blir en hønseklubb for nyfrelste høner.
    Sist endret av Avsluttet brukerkonto; 03-11-04 kl 20:15

Ble medlem
    10-2004
    Hei Marymikk. Jeg så ikke innlegget ditt da jeg holdt på å skrive mitt. Ville bare si velkommen. Så at du trener 5-6 ganger i uken. Vet ikke nok til å gi deg kvalifiserte råd angående magen. Hvordan mageøvelser tar du ? Det er ihvertfall en tråd på forumet om magetrening. Søk rundt.,så finner du mye lurt.
    Sist endret av Avsluttet brukerkonto; 04-11-04 kl 09:13

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Hei marymikk/Marianne! Koselig at du hilser på! Det er fint at vi faktisk er en del jenter her som driver med dette. Og hyggelig at vi kan snakke sammen her på forumet, for ute i den virkelige verden (les vektrommet på gymmen) ser jeg ikke mange andre jenter!

schakver – håper du ikke blir syk! Og lykke til med avtalen din på fredag, håper du får noe nyttig ut av det.
    Jeg er supermotivert også – og som du er jeg spesielt ilter denne uken, noe som sikkert skyldes at jeg gjør nye øvelser og ting er litt spennende.
    Har du søsteren din som treningspartner? Det høres ut som den perfekte løsningen!

cb_23 - jeg kommer også til å sette treningspartner opp på ønskelista til jul!
    Det hadde virkelig vært deilig med noen å motivere og bli motivert av, men samtidig så er det også deilig å trene når og som det passer bare meg. Hvis det er veldig fullt der du trener: har du vurdert å trene om morgenen før det kommer så mange? Jeg synes det er en god måte å starte dagen på.

Jeg trener en 3-dagers splitt. Og jeg vet ikke om treningsprogrammet mitt er så forskjellig fra hva en mann ville trent, for det er rimelig klassiske øvelser jeg bruker. Forskjellen ligger mest i hvor mye jeg klarer å løfte tror jeg, for det er betraktelig mindre enn hva guttene løfter.

For de fleste øvelsene trener jeg 3 sett og 8 rep, med noen få unntak. Det nye programmet mitt ser slik ut:

Dag 1:
    Knebøy 8x3, Leg extension 8x3, Leg curls 8x3, Skulderpress med manualer 10x3. Pluss sit-ups og uttøyning. Jeg legger inn cardio (intervalltrening på tredemølle) etter hvor mye tid jeg har.

Dag 2:
    Benkpress 8x3, Pulley (sittende roing) 10x3, Lat nedtrekk 8x3, Franskpress med stang 8x3, Biceps curls 7x3. Pluss cardio, sit-ups og uttøying.

Dag 3:
    Utfall 10x3, Upper back (apparat) 8x3, ab.crunch (apparat) 10x3, rygghev (ryggbukk) 15+ x3, sidehev (ryggbukk) 10+ x3. Pluss cardio og uttøying.

En av tingene jeg virkelig liker med vekttrening er at jeg får tatt meg helt ut (trener til failure hver gang) uten at det tar timevis. Og dette er som sagt første uken min med dette programmet, og en del av øvelsene er nye for meg. Gjorde overkropp i dag og jeg kjenner at jeg kommer til å bli veldig støl (yey!).

Er programmene til dere andre veldig annerledes?

Ble medlem
    10-2004

Å løfte til failure

Har jeg forstått dette rett? Å løfte til failure. På godt norsk "å løfte til du ikke klarer mer ". Menes det med dette at du i siste settet ikke klarer eller nesten ikke klarer eller ikke klarer i det hele tatt å løfte den siste repetisjonen i settet. Dette er litt uklart for meg. Kan noen opplyse meg ?

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Helt rett at det er å løfte til jeg ikke klarer mer ja.

Det jeg gjør er at jeg starter med en vekt jeg ikke klarer 3 fulle sett med.
    F eks 45kg når jeg gjør lat. nedtrekk. I dag klarte jeg et helt sett (8 rep) med denne vekten, men den siste var med dirrende armer og jeg ville ikke klart en til og samtidig utføre øvelsen riktig. Da gikk jeg ned til 40kg på de to neste settene.

Neste gang klarer jeg kanskje 1 helt sett og 3-4 rep av sett 2 med 45kg, før jeg må gå ned til 40. Osv. Helt til jeg klarer å gjennomføre alle 3 settene med denne vekten, og starter å prøve med 50kg på første sett, og ser hvor mange jeg klarer av dem.

Ble medlem
    12-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av mette
    Hei miss-tricky! Kjekt å hilse på deg, det er fint at dere jenter som har holdt på med dette lenge, ser innom av og til, sånn at vi nybegynnere kan spørre om ting vi lurer på… Det høres virkelig ut som at du trener seriøst og målrettet.
    Når du trener 6 splitt, hvordan legger du opp det – kjører du helt forskjellige øvelser alle 6 dagene? Har du treningsdagbok på forumet, eller har du lyst til å dele med oss hvilke øvelser du trener de ulike dagene, hvor mange rep, hvor mange serier, hvor mange kg vekt, etc? Det hadde vært veldig interessant å få vite.
    Hei Mette, hyggelig å hilse på!
    Skal vi se...
    Jeg trener ikke 6 dager i uken, 4-5 holder synes jeg. Så da stekker 6-splitten seg over 1 uke.
    Jeg trener 4 sett og alltid til failure (ca 7-8 reps). Innimellom kjører jeg tyngre med færre reps. Antall kg jeg har satt opp er sånn ca, jeg fører ingen logg så da er det ikke så lett å huske akkurat nå. Og det er jo stor forskjell på apparater, hvordan kablene er osv., så det blir jo litt håpløst å sammenligne. Det første og det siste settet er alltid litt lettere. Går/jogger i minst 30 min etter hver økt. Trener også aerobic og dans innimellom. Er for øvrig 160cm høy og veier 53 kg.

Dag 1 – Rygg:
    Nedtrekk foran bredt grep – 50 kg, Nedtrekk foran smalt omvendt grep – 40 kg, Roing med stang – 30 kg, Skrå pushdown – 25 kg, Rygghev.

Dag 2 – Ben:
    Utfall – 50 kg, Knebøy (dype) – 60 kg, Lårkick – 45 kg, Lårcurl – 40 kg, Tåhev stående i smithmaskin – 40 kg.

Dag 3 – Biceps/Mage:
    Hantelcurl – 12,5 kg, Hammercurl – 10 kg, Scott curl hantler – 7 kg, Bicepscurl z-stang – 20 kg. Mage: Crunches rette og med vridning, Benhev.

Dag 4 – Triceps:
    Pushdown med tau – 20 kg, Pushdown med stang – 25 kg, Franskpress med hantler – 6 kg, Hantel kickback – 7 kg.

Dag 5 – Skuldre:
    Sidehev (en arm om gangen) – 7 kg, Omvendt pec flyes (en arm om gangen) – 20 kg, Skulderpress med stang – 17 kg, Stående roing med kabel – 25 kg.

Dag 6 – Bryst/Mage:
    Skrå press m/hantler – 12,5 kg, Kabelkryss – 17 kg, Benkpress – 40 kg, Skrå press flyes – 7 kg. Mage: Crunches rette og med vridning, Benhev.

Når det gjelder mat så spiser jeg ofte, små måltider, lite brød (kun i helgene), men ellers stort sett helt vanlig kost. Holder meg unna raske karbs på ukedagene.
    Av kosttilskudd/vitaminer tar jeg: Protein – Dalblads Three in one, Udo’s Choice, ZMA, ALA, C-vit, B-vit og Q10.

Det var vel det tror jeg..

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Føler du aldri at du blir overtrent da? 6 styrkeøkter i uken er ganske mange... husk at kroppen trenger mye ro for å vokse.. selv vil jeg anbefale max 3 styrkeøkter og del aerobic trening, samt stretching every day

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31

Unhappy

cb_23 - jeg kommer også til å sette treningspartner opp på ønskelista til jul!
    Det hadde virkelig vært deilig med noen å motivere og bli motivert av, men samtidig så er det også deilig å trene når og som det passer bare meg. Hvis det er veldig fullt der du trener: har du vurdert å trene om morgenen før det kommer så mange? Jeg synes det er en god måte å starte dagen på.

Jeg trener en 3-dagers splitt. Og jeg vet ikke om treningsprogrammet mitt er så forskjellig fra hva en mann ville trent, for det er rimelig klassiske øvelser jeg bruker. Forskjellen ligger mest i hvor mye jeg klarer å løfte tror jeg, for det er betraktelig mindre enn hva guttene løfter.

For de fleste øvelsene trener jeg 3 sett og 8 rep, med noen få unntak. Det nye programmet mitt ser slik ut:

Dag 1:
    Knebøy 8x3, Leg extension 8x3, Leg curls 8x3, Skulderpress med manualer 10x3. Pluss sit-ups og uttøyning. Jeg legger inn cardio (intervalltrening på tredemølle) etter hvor mye tid jeg har.

Dag 2:
    Benkpress 8x3, Pulley (sittende roing) 10x3, Lat nedtrekk 8x3, Franskpress med stang 8x3, Biceps curls 7x3. Pluss cardio, sit-ups og uttøying.

Dag 3:
    Utfall 10x3, Upper back (apparat) 8x3, ab.crunch (apparat) 10x3, rygghev (ryggbukk) 15+ x3, sidehev (ryggbukk) 10+ x3. Pluss cardio og uttøying.

En av tingene jeg virkelig liker med vekttrening er at jeg får tatt meg helt ut (trener til failure hver gang) uten at det tar timevis. Og dette er som sagt første uken min med dette programmet, og en del av øvelsene er nye for meg. Gjorde overkropp i dag og jeg kjenner at jeg kommer til å bli veldig støl (yey!).

Er programmene til dere andre veldig annerledes?[/QUOTE]

Hei du!
    Har vel et litt anderledes prog, minner mer på det miss tricky har, men jeg har 4 splitt prog. Dessuten har jeg største fokus på bein, med 8 øvelser a 10ganger4 sets på lår og rumpe!!!! Det sparker fra, kan jeg love dere!!!
    Prøver å gå så tidlig som mulig på trening, men jeg går på skole og har er datter jeg er aleine om så det er ikke alltid så lett å få til...Dessuten er jeg SLØV om morran.
    Kommer til å trenge seriøs backup nå når Trenigspartneren min(typen) reiser på skolen...Blir litt nedtur å gå på trening aleine, men får gjøre det beste ut av det. Har alltid gjordt det mye bedre når folk pusher meg og passe på at jeg ikke sluntrer unna!
    Til julenissen!
    Send meg en trenigspartner, helst før jul. Lover å være snill resten av året!!!
    Her er mitt prog:
    Dag 1. knebøy, legcurl, rumpe(ligger på fitnessball med stang på hoftene og løfter opp og ned), utsidelår i maskin, beinpress, utfall, kabel abduction(utside lår) og en øvelse til på for rumpa(på matte).Disse med 10ganger 4.

Dag 2. Flyes i kabel/hantler, brystpresssmith/hantler/stang, skråbenk i smith, franskpress m/curlstang, tau i kabel, hantler(vet ikke hva den heter når man står med et bein og en arm på en benk og presser armen bakover)

Dag3. foroverbøyd roing, rygghev(med vekter), sittende roing(ska begynne med markløft også snart), sidehev(med vekter), bicepsculrm/hantler, curlstang(underhåndgrep), kabel m/tau

dag4. skulderpress m/hantler/smith, sidehev m/hantler, omvendt flyes i kabel, leggcurl(litt forskjellig hvordan jeg gjør dem) og mage

Alle ovenfornevnte, bortsett fra bein og mage, tar jeg 8ganger 3 sets på. Cardio holder jeg på å prøve meg litt fram med, siden jeg har høy forbrenning og prøver å bli større har jeg ikke så mye av det!!

Ble medlem
    12-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    Føler du aldri at du blir overtrent da? 6 styrkeøkter i uken er ganske mange... husk at kroppen trenger mye ro for å vokse.. selv vil jeg anbefale max 3 styrkeøkter og del aerobic trening, samt stretching every day
    Jeg trener ikke 6 dager i uken, 4-5 ganger så da går det litt lenger enn en uke for hver gang jeg trener en muskelgruppe. Har økt tiden på kondisjonsdelen istedet.
    Jeg vil bare gjøre det slik en stund. Har lagt på meg en del muskler i det siste, klærne har begynt å stramme en del og jeg vil ikke bli så veldig mye større i omkrets. Vil da heller forsøke å gå ned i fett%.

Stretching ja... der trenger jeg å bli flinkere... Er stiv som en stokk etter at jeg sluttet å danse aktivt.

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    miss-tricky – så fint at du skrev programmet ditt: sterk er du også!
    Jeg ser at fordelen med så mange splitter er at du får trent veldig mange forskjellige øvelser.
    Et spørsmål: Når du trener utfall med 50 kg vekt – bruker du stang over skuldrene (sånn ala knebøy)? Jeg har nettopp startet å trene utfall og bruker manualer. Noen synspunkter på om det er bedre/annerledes å bruke stang enn manualer?

cb_23 – 4 serier med 10 rep på bein høres ganske heftig ut ja!
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb_23
    (vet ikke hva den heter når man står med et bein og en arm på en benk og presser armen bakover)
    Det er antakelig en-arms-roing /dumbbell bent-over row: http://www.exrx.net/WeightExercises/...ntOverRow.html ?

Når det gjelder kosttilskudd og vitaminer bruker jeg nesten ingenting. Kun multivitamin og tran. Pluss proteinpulver i shake, og av og til i mat (pannekake blir knallrosa med det nye jordbærpulveret mitt! Med 1ss blåbærsyltetøy (lilla) på toppen ser det ut som en 80-talls fest! )
    Jeg antar at jeg før eller senere må sette meg mer inn i dette, men foreløpig vet jeg lite om det. Bruker du tilskudd, cb_23?
    Jeg prøver å spise mat som er rik på proteiner og fattig på fett, sukker og hvitt mel. Mye frukt og grønnsaker. Jeg synes det er vanskelig å komme opp i 5-6 måltider om dagen, jeg ender oftest ikke opp i flere enn 4. Det er et uvant problem dette med å ikke få i seg *nok* mat...

Medlem cb_23 sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Mette:
    Bruker ikke så mye tilskudd jeg heller, går i proteinshaker, vitaminer, omega 3, 6, 9, og weightgainere. Aminosyrer har jeg og men jeg vet ikke helt om det er nødvendig, noen sier det er det ved hard trening, mens noen sier det holder med protein. Har også prøvd meg på kreatin(etter tips fra en annen "hardgainer") og det har funka veldig bra.....Har lagt på meg 3kg siden jeg begynte for ett par uker siden, og det er for meg veldig oppløftende å se at vektnåla beveger seg oppover.
    Når det kommer til alle disse måltidene har jeg og slitt litt. Det begynner å bli bedre nå, men til å begynne med følte jeg meg skikkelig sprengt!!! Hehe, gikk konstant rundt å følte meg mett. Her har gainere vært en redning av og til. Det er lettere å få seg en shake som måltid i forhold til fast føde. Drikker ikke så mye av det nå, det var helst i en tilvenningsfase, men jeg har som regel en i bakhånd i tilfelle det skulle bli vanskelig å få i seg et måltid. I nåtidens samfunn har vi ikke TID til å spise!!!!!!
    Forresten synes jeg de pannekakene dine høres meget fristende ut!!!:-)

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb_23
    Forresten synes jeg de pannekakene dine høres meget fristende ut!!!:-)
    Jeg lager pannekake av 3 eggehviter, 1 dl cottage cheese, 1 dl havregryn og 1 posj. proteinpulver. Det blir en litt stor og tykk pannekake som jeg putter (lett) syltetøy og frukt på! Nam!

Nå for tiden blir de rosa (jordbærpulver) eller brune (sjokoladepulver)

Ble medlem
    10-2004

Hallo

Ja dette blir nok en artig uke. Den lille "danskebåtsyken" min forrige onsdag ble såpass bra at jeg fikk tatt igjen økta torsdag så jeg ikke datt ut av programmet mitt. Vekt,mat.......det er ikke så lett. Men ihvertfall er vi inne i en bevistgjøringsprosess. Merker at jeg tenker mye mer fokusert nå og selv om jeg ikke veier meg ,så vet jeg at jeg beveger meg i riktig retning.
    Cb 23 du forklarer at du også sliter med å gå opp i vekt selvom du nå med tilskudd også går i riktig retning.Vil bare tipse deg om at Afi -nutrin som er et ernæringspulver man får kjøpt på apoteket fungerer veldig fint for meg. Men nå er det mer protein jeg først og fremst trenger så det må jeg legg inn i budsjettet. Tenkte på det du sa om at du har en typisk "guttekropp". Da du forklarte hvordan du ser ut tenkte jeg Jamie Lee Curtis,Bo Derek og kan dere huske Chrystel fra Dynastiet. Ja kanskje litt åttitallseksempler men de damene var jo så flotte i kroppene med smale hofter og brede skuldre !! Lykke til CB og jeg tror ikke du er så veldig lat. Vi jukser vel alle litt i svingene innimellom.

Mette
    Ja ,nå har jeg helt i startfasen av ditt nye opplegg. Han som hjalp meg i gang på fredag så både ditt nye og ditt gamle program og så "svakhetene " i at tredje økta kunne bli litt kjedelig. Han så ikke noen grunn til at jeg ikke kunne kjøre samme opplegg som deg. Han som hjalp meg har trent i 15-20 år. Han kan alt helt i søvne,men husket ikke hva alt het. Der er jeg. Jeg holder papiret mitt i hånden mens jeg valser rundt i et rom som er ca 4x2kvadratmeter med 3-4 , 15 åringer som bruker nyrebelter og støtter og hjelper hverandre. Ja ,en treningspartner hadde vært fint. Nei,søsteren min trener ikke sammen med meg . Hun passer tvillingene mine. Noen dager ser jeg mitt "nye jeg " i et nytt og veldig komisk perspektiv. Jeg tror faktisk at jeg er den eneste kvinnen i min by som løfter vekter. Ja,det var mye fra meg. Har faktisk mye å spørre Mette om, men nå må jeg spise litt igjen og igjen og igjen........
    Ha en fortsatt fortryllende uke.
    Ps. Mette de pannekakene virket helt geniale. se å få lagt dem inn under OPPSKRIFTER.(ser jeg burde ha korrekturlest dette.Men mat er viktigere enn formaliteter )
    Sist endret av Avsluttet brukerkonto; 10-11-04 kl 20:31

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Kan jo være en ide å finne en mannlig treningspartner hvis dere sliter med å finne jenter å trene i lag med

Smisch!! Cordura sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29

Talking Enda en jente her

Challa! Jeg er ei jente på 21 år, som også trener vekter. Moro at det er flere jenter her Jeg har hatt pause i ca 3mnd av forskjellige grunner, men er tilbake nå for fullt!!!
    Prøvde å trene vekter for første gang for nesten 7 år siden, men har bare trent hardt ,og bra, de 2 siste årene. Trener mest vekter og går en del turer. Har begynt å jogge litt, men det begrenser seg foreløpig til ca en gang i uka. Holder på å omkomme hver gang Må få kjøpt meg no kondis...

Jeg trener en 5- split, men har ikke faste treningsdager. Dette fordi jeg tar meg pause hvis jeg føler for det. Etter episode med overbelastning og overtrening har jeg funnet ut at det er best.
    Splitten min er slik:
    - armer
    - skuldre
    - bein og mage og legger da
    - bryst
    - rygg

Trente 3- split før, men har hatt mer fremgang med nåværende program.
    Maten kan dere jo lese om under tråden med "maten deres".
    Jeg har dessverre ikke vanskelig for å legge på meg, og da mener jeg fett da.

Ja, jenter, det er fint at det er fler av dere her, og jeg lærer masse av å lese innleggene deres

Ble medlem
    10-2004
    Hei Cordura ! Du har jo egentlig vært her en stund i forhold til noen av oss andre . Er du motivert igjen ?

Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Hei Cordura ! Du har jo egentlig vært her en stund i forhold til noen av oss andre . Er du motivert igjen ?
    Joda, er motivert jeg Men, jeg kan ikke gå etter mandagens beintrening Blir nok bedre til imårra, det er herlig å trene skikkelig igjen, har gått turer og jogget litt i pauseperioden, men DET ER SÅ GODT Å TRENE HARDT Deilig å kjenne at kroppen fungerer, og at musklene er der et sted, de må bare vekkes litt *ertegutt*
    Trente bryst idag, så klarer nok ikke vaske håret imårra tidlig..hehe.. Men, forhåpentligvis blir det ryggtrening imårra. Lengter etter å trene lats.
    Jippi! Herlig å føle seg fit for fight!!!(selv om jeg ikke klarer å gå da...tihi)

Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29
    Jeg trener forresten hardt. Bygger ikke muskler av å se på vektene. Er ikke så høy, 165cm, men veier mye for høyden. Veide 66kg igår. Trøster meg med at muskler veier mer enn fett
    Hvis jeg har en god dag holder det med å ta mellom 6-12 reps og 3 sett+ oppvarmingssett med ca 20 reps. Hvis jeg har en dag hvor musklene ikke vil samarbeide trener jeg heller med litt lettere vekter og kan ta opptil 40 reps.

Ble medlem
    12-2003
    miss-tricky – så fint at du skrev programmet ditt: sterk er du også!
    Jeg ser at fordelen med så mange splitter er at du får trent veldig mange forskjellige øvelser.
    Et spørsmål: Når du trener utfall med 50 kg vekt – bruker du stang over skuldrene (sånn ala knebøy)? Jeg har nettopp startet å trene utfall og bruker manualer. Noen synspunkter på om det er bedre/annerledes å bruke stang enn manualer?
    Sterk hm... Legger hvert fall på vekter sånn at jeg maks klarer 8 reps. Er noen jenter som er en del sterkere enn de tror...

Jeg bruker stang fordi jeg føler at det er bedre med vekten oppå nakken/skuldrene. Det blir det nok litt tungt å holde en 25 kg manual i hver hånd...
    Og i og med at vekten blir liggende ganske langt ut fra kroppen får man også trent støttemuskulatur som mage og korsrygg.

Sliter med at jeg blir fryktelig svimmel når jeg trener bein. Hender det går helt rundt for meg, ser stjerner og det som er... looser

Ble medlem
    10-2004

Smile

Hei Miss tricky !
    Ville bare si ordentlig hei til deg jeg også. helt enig med Mette ,du virker veldig sterk. Jeg vil bruke deg som motivasjonsfaktor for å klare å løfte mer. Vi kommer nok etter ,langsomt men sikkert.... Har du en profil ?

Ble medlem
    12-2003
    Hei Miss tricky !
    Ville bare si ordentlig hei til deg jeg også. helt enig med Mette ,du virker veldig sterk. Jeg vil bruke deg som motivasjonsfaktor for å klare å løfte mer. Vi kommer nok etter ,langsomt men sikkert.... Har du en profil ?
    Heihei!
    Takk for det da...
    Jeg hadde en ganske lang profil her før, men har slettet den av diverse årsaker... Kanskje jeg legger ut en senere, akkurat nå vil jeg være mer anonym.

Medlem mette sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Cordura – hei, og velkommen til tråden! Hyggelig å hilse på deg!
    Hvor lang tid bruker du vanligvis på å komme deg gjennom splitten din? Gjør du som miss-tricky at du bruker mer enn en uke?
    Har du lyst til å fortelle hvilke øvelser du gjør på de forskjellige dagene så hadde det vært gøy å høre også. Og antall serier, rep, kg – og sånn.
    Jeg er nok som deg – jeg har heller ikke noe problem med å legge på meg fett. Men det er liksom noe annet å skulle legge på seg muskler har jeg funnet ut. Og jeg er veldig enig: det *er* godt å trene hardt!

Sitat Opprinnelig skrevet av miss-tricky
    Jeg bruker stang fordi jeg føler at det er bedre med vekten oppå nakken/skuldrene. Det blir det nok litt tungt å holde en 25 kg manual i hver hånd...
    Jeg driver og får såre håndflater på dagene jeg trener benkpress, pulley, lat nedtrekk, franskpress med stang og bicepscurls. Jeg mener, det er greit at jeg er støl i musklene etter en sånn økt – men jeg er også sår i håndflatene.
    Noen ideer om hva man gjør med det? Går det over etter en del ganger?

Julenissen – en mannlig treningspartner hadde vært kjempefint det – det er ikke kjønnet det kommer an på, ikke for min del i hvert fall. Men det er vel noe med å finne noen som passer - som er interessert i å trene omtrent like ofte, like hardt, etc som deg selv. Ikke helt enkelt sånn til å starte med. Hvordan har du funnet folk å trene sammen med?

schakver – jeg la inn pannekaken min under oppskrifter som du foreslo. Du har helt rett: de er virkelig knall.
    Så fint at dere fikk satt opp et godt program til deg som du liker (også fint å høre at du hadde nytte av programmene jeg brukte/bruker). Han er ikke en mulig treningspartner han som hjalp deg da?
    Synes det høres bra ut at du har kommet deg inn i vektrommet, og det dukker nok opp flere der inne etter hvert – andre enn 15-åringer. Der jeg trener dukker det av og til opp en jente eller to, men som regel trener de bare et par øvelser for ben før de forsvinner igjen...

Bortsett fra det må jeg si at jeg virkelig liker det nye programmet mitt - ikke et kjedelig øyeblikk å spore!

Ble medlem
    12-2003
    Jeg driver og får såre håndflater på dagene jeg trener benkpress, pulley, lat nedtrekk, franskpress med stang og bicepscurls. Jeg mener, det er greit at jeg er støl i musklene etter en sånn økt – men jeg er også sår i håndflatene.
    Noen ideer om hva man gjør med det? Går det over etter en del ganger?
    Hansker for løfte/skyve øvelser og drareimer for dra øvelser. Jeg får spesielt vondt i hendene hvis jeg trener nedtrekk uten hansker eller drareimer. Etter at jeg begynte med det, kunne jeg legge på en del kilo faktisk!

Ble medlem
    04-2004
    Alder
    29

Red face Laaaangt innlegg

Cordura – hei, og velkommen til tråden! Hyggelig å hilse på deg!
    Hvor lang tid bruker du vanligvis på å komme deg gjennom splitten din? Gjør du som miss-tricky at du bruker mer enn en uke?
    Har du lyst til å fortelle hvilke øvelser du gjør på de forskjellige dagene så hadde det vært gøy å høre også. Og antall serier, rep, kg – og sånn.
    Jeg er nok som deg – jeg har heller ikke noe problem med å legge på meg fett. Men det er liksom noe annet å skulle legge på seg muskler har jeg funnet ut. Og jeg er veldig enig: det *er* godt å trene hardt!
    Tjohei Moro å få respons på innlegget. Jeg trener sammen med kjæresten min på et veldig bra gym, så har mange apparater å velge mellom når jeg skal trene. Forsøker å variere øvelser mellom hver gang, tar det litt på hva jeg har LYST å trene, men prøver helst å se for meg ruta gjennom studioet før jeg kommer dit. Da blir det ikke slik at jeg går og vimser når jeg kommer dit. Kan jo si hvilke øvelser jeg liker å trene, og som jeg får utbytte av. Pleier å ha en sånn favorittøvelse i hver økt:

Bein:
    - baksparkmaskin så det svir i rumpa, 3x20kg med 10-12 reps. Øker 5kg hvis jeg tar mer enn det. Denne tar også på forside lår, noe som jeg har litt problemer med å trene pga knelidelsen min....
    - benpress med bena høyt, denne tar også godt på rumpa, 4x50kg(pluss egenvekta på benpressen da) med 15-25 reps. Øker hvis jeg føler at knærne tåler det. Har knelidelse... som gjør at jeg ikke kan trene for tungt.
    - tar ellers knebøy med bare stanga(20kg) foreløpig

Biceps:
    - bicepscurl og hammercurl med hantler, har hatt lite progresjon her det siste året , 11kgx3 med 8-12 reps på hver arm
    - ligger på skråbenk og bruker kort stang festet til vaier og tar bicepscurl på denne måten(okei, er kanskje litt dårlig å forklare looser ), 20-25kgx3, med 8-12reps, noen ganger tar jeg 25 reps.

Triceps:
    - nedpress med forskjellige typer stenger, har hatt god progresjon her, 40-45kgx3, med 8-12 reps.
    - franskpress med stang+10kgx3, og med 8-10 reps+ at jeg alltid presser meg ekstra ved å ta smalt benkpress med samme stanga når jeg ikke klarer mer franskpress. Etter hvert sett altså.

Lats:
    - nedtrekk med bredt grep foran, 30-40kgx3, med 8-15reps. Er veldig nøye med å ta denne strikt og sakte slik at musklene får svi skikkelig herlig
    - sittende roing, sakte og strikt, 25-35kgx3, med 8-15reps

Skuldre:
    - sidehev, sakte både på tur opp og ned, 4-5kgx3 med 10-15reps
    - militærpress med hantler, ser sinna ut når jeg tar denne..hehe..., ca. 11-13,5kgx3 med 8-10reps.

Bryst:
    - benk med hantler, har mistet styrke her i pausen, tok 19kg på hver hand før, men igår tok jeg 13,5kgx3 med 8-12reps. Håper bare musklene husker hva de pleide å ta til neste gang
    - tok skråbenk med stang igår, liker ikke å trene med stang, for da får jeg vondt i håndleddet. tok 20kg(altså bare stanga)x2 med 12-15 reps og 25kgx1 med 12 reps.

Phu...dette ble langt Har sikkert glemt noen muskelgrupper, men nå er jeg så sulten, klarer ikke tenke helt klart..hjemmelaga pizza på tur i ovnen roflm

Ja, tar vanligvis litt over en uke å komme gjennom splitten, kommer litt an på..prøver å ha en dag pause etter to dager trening.
    I tillegg til det jeg har tatt med over tar jeg også andre øvelser da, prøver å være oppfinnsom og variere hver gang. "Finne opp" nye øvelser også. Når en begynner å lære seg grunnprinsippene er det lett å vite hvordan en skal gjøre de fleste øvelser rett. Feks rett rygg osv.
    Hmm...det er kanskje ikke barebare å forstå hva jeg har ment, husker ikke navnet på alle øvelsene. Gleder meg til å komme igang nå, for regner med at jeg kommer til å god progresjon framover pga pausen.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Mineralubalanse - Et helseproblem?
    By admin in forum Artikler
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 02-12-06, 20:19
  2. Svar: 38
    Nyeste innlegg: 04-04-05, 07:54
  3. Svar: 1
    Nyeste innlegg: 30-01-04, 14:56

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder