...dess bedre skjønner jeg at jeg ikke kan spesielt mye om kroppsbygging/kosthold, selv om jeg har lest og lært i ti år snart. Det eneste jeg er sikker på er at ingenting er sikkert.
Er det flere som har denne opplevelsen?
Selv tror jeg på det Doggcrapp sier, "den som gjør de største styrkeøkningene innenfor et gitt tidsrom vil innenfor det samme tidsrommet gjøre de største størrelsesøkningene". Er det korrekt? Jeg velger å tro det, og trener etter det.
Når det gjelder kosthold så følger jeg også IA/DC og tar inn 3.3/4.4 gram proteiner pr kilo kroppsvekt, dermed så spiser jeg ganske mye proteiner. Kan man vokse med mindre? Helt sikkert. Går man glipp av vekst ved å spise mindre? Det er umulig å finne ut (på et individuelt plan), og det er der man klør seg i hodet. Må legge til at DC forutsetter at så mye som mulig kommer fra mat, dvs lite pulver - kanskje det har noe å si? Det har det helt sikkert, huff.
Trenger man cardio for å deffe? Nei. Vil det gi fordeler? Trolig. Vil det gi ulemper. Kan hende. Jeg føler at cardio gir meg noe jeg liker å ha, kondisjon, og det gir meg tillatelse til å kunne spise en skål havregryn ekstra til frokost, derfor velger jeg å gjennomføre det.
Kan man slippe unna med spisedager? Helt sikkert. Hvor mange? Vet ikke, så jeg kjører sjeldent det.
Hva med forskning? Akk, for forskning tryner jo rett som det er, og for hver eneste forskningsrapport som sier A så er det en som sier -A, dermed så er summen null. Erfaringer? Mens person A har erfart A, så har person B erfart -A, dermed så er summen null.
Kort sagt, min "rant" omhandler at jeg egentlig vet ingenting selv om jeg begynner å vite ganske så mye. Joda, DC har da gitt meg en god del muskelmasse, og visst har timed carb diet fjernet fett, men hvilke(n) variabel kan det tilskrives?
Det var vel egentlig ikke noe poeng i dette (kanskje bortsett fra at man faktisk MÅ finne sin egen vei), men vil gjerne ha flere "braindroppings" i denne tråden, morsomt å se om det er bare jeg som er på randen til galskap, eller om det er flere som tidvis blir litt frustrert.![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
diggern
big = get big. Men vent, variabler, hva om... enn hvis... tenk om... hvorfor er...