Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Jo mer jeg lærer...

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32

Jo mer jeg lærer...

...dess bedre skjønner jeg at jeg ikke kan spesielt mye om kroppsbygging/kosthold, selv om jeg har lest og lært i ti år snart. Det eneste jeg er sikker på er at ingenting er sikkert.

Er det flere som har denne opplevelsen?

Selv tror jeg på det Doggcrapp sier, "den som gjør de største styrkeøkningene innenfor et gitt tidsrom vil innenfor det samme tidsrommet gjøre de største størrelsesøkningene". Er det korrekt? Jeg velger å tro det, og trener etter det.

Når det gjelder kosthold så følger jeg også IA/DC og tar inn 3.3/4.4 gram proteiner pr kilo kroppsvekt, dermed så spiser jeg ganske mye proteiner. Kan man vokse med mindre? Helt sikkert. Går man glipp av vekst ved å spise mindre? Det er umulig å finne ut (på et individuelt plan), og det er der man klør seg i hodet. Må legge til at DC forutsetter at så mye som mulig kommer fra mat, dvs lite pulver - kanskje det har noe å si? Det har det helt sikkert, huff.

Trenger man cardio for å deffe? Nei. Vil det gi fordeler? Trolig. Vil det gi ulemper. Kan hende. Jeg føler at cardio gir meg noe jeg liker å ha, kondisjon, og det gir meg tillatelse til å kunne spise en skål havregryn ekstra til frokost, derfor velger jeg å gjennomføre det.

Kan man slippe unna med spisedager? Helt sikkert. Hvor mange? Vet ikke, så jeg kjører sjeldent det.

Hva med forskning? Akk, for forskning tryner jo rett som det er, og for hver eneste forskningsrapport som sier A så er det en som sier -A, dermed så er summen null. Erfaringer? Mens person A har erfart A, så har person B erfart -A, dermed så er summen null.

Kort sagt, min "rant" omhandler at jeg egentlig vet ingenting selv om jeg begynner å vite ganske så mye. Joda, DC har da gitt meg en god del muskelmasse, og visst har timed carb diet fjernet fett, men hvilke(n) variabel kan det tilskrives?

Det var vel egentlig ikke noe poeng i dette (kanskje bortsett fra at man faktisk MÅ finne sin egen vei), men vil gjerne ha flere "braindroppings" i denne tråden, morsomt å se om det er bare jeg som er på randen til galskap, eller om det er flere som tidvis blir litt frustrert.
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Ungdommelig
    Gjest
    Hvis du øker i styrke og volum, har du skjønt det viktigste. Tror du at du har peil, men ikke har særlig fremgang, så er det noe du ikke har forstått.
    Mange diskuterer ubetydelige detaljer, kosttilskudd etc. opp og ned veggene. Er du en diger bamse som har trent systematisk og hardt med jevn progresjon i 10 år, kan du begynne å flikke på detaljer.

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Bygging er vel sånn som med det meste her i livet. Jo mer du veit om en ting, jo flere spørsmål får du vedrørende evnet.

Registered User Svein Gerhard sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Det er vanskelig å finne svar på alt

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    En ting er iallefall sikkert:
    Styrkeøkning er ikke det samme som masseøkning.
    Og omvendt.
    Og det finnes veldig mange former for styrke.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Medlem Ass-Trounat sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    29
    fowler det har du helt rett i as...Har økt ganske mye på basisøvelsene, men jg har ikke vokst noe særlig i størrelse
    Max-OT

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Husk bare at styrke kommer jevnt, størrelse kommer "plutselig". Har opplevd det selv, og også mange veteraner forteller om dette. Bare bli sterkere, så blir du nok større hvis du spiser nok. Det er ihvertfall det jeg baserer mine programmer på.

---------not---------------- SCPlayer sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    28
    Kunnskap er makt.
    -Det slår aldri feil.

SCP

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Og denne tråden fortjener å bumpes

Medlem mr.x sin avatar
    Ble medlem
    07-2004

min filosofi

hei alle sammen jeg har jubeleum iår har trent i 20 år, har fått svar på mye.men det gjennstår mye og. har alltid søkt perfektsjon helst på studioe. lest bk siden 1978 står mye bra der. mann blir nok aldrig utlært, lytt alltid til råd selv om de er dålige eller gode ikke vær for selv god hvis det kommer en som har trent mye mindre en deg selv,lytt til hans råd. har hatt mange gode opplevelser opp igjenom årene. har også trent folk personlig for hjelp. liker helst å se den jeg skal hjelpe. har også vært instruktør i over 10 år . det var alt jeg hadde på hjerte, på gjensyn. diggern

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Så var det dette med overanalysering...

Jeg har reflektert en del over dette de siste månedene, spesielt etter Doggcrapp skrev sin post "overanalyzing". Det komiske med dette er at mannen har rett han, et stort flertall av oss på forumet er i større eller mindre grad skyldige i overanalysering.

Hvor mange på dette forumet kan med hånden på hjertet si at de har lyst til å bli større men "ikke får det til"? Mitt svar, selv om det kanskje ikke føles sant for mange, er mange, men jeg tror innerst inne at alle her kan klare det bare de gjør ting enklere. Det er ikke så fryktelig vanskelig å få det til. Det gjelder bare å hoppe ut fra tankebanene man er fanget i - prøve noe nytt. Det er helt sikkert noen på forumet som har nådd målene, men alle føler vel til en viss grad "mye vil ha mer"-genet slå ut, selv i det som burde være en tilfreds situasjon.

Personlig tror jeg det er veldig mange på forumet her som trives best i prosessen mot målet, og ikke selve målet - de bare vet det ikke selv ennå. Bare en digresjon.

Kroppsbygging/vektløfting er en så stor hobby at det finnes tusen skoler som gir tusen forskjellige løsninger. Variabler variabler variabler. Alle skolene har eksempler på "studenter" som har hatt suksess, og for alle skolene ligger det en "mørk" hemmelighet og lurer, de som har feilet på systemet - de skal ikke snakkes om.

Vi er også enkle vesener (når vi ikke er opptatt med å være kompliserte), og det er kanskje enkelheten i meg som har gjort meg såpass tiltrukket til Doggcrapp og Iron Addicts tanker: Lift big + eat big + big = get big. Men vent, variabler, hva om... enn hvis... tenk om... hvorfor er...

Lift big + eat big + big = get big.

Ok, ETT spørsmål. "Hva om jeg gjør det og det ikke fungerer likevel?" Ok, svaret:

Lift bigger + eat bigger + bigger = get bigger.

Jeg vet ikke om dette har noen sammenheng med noe som helst, jeg fikk bare lyst til å slippe noen ord ned på papiret (eller skjermen om du vil). Jeg har gjort mange oversettelser, men ofte er det mye vanskeligere å oversette sitt eget hode til forståelig kommunikasjon - how ironic.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    Så enig, så enig ambigous. Ofte når jeg har litt tid for meg selv driver jeg å overanalyserer alt. Hvorfor går det så rævva med brystet, hvorfor ditt, hva om datt. Ender opp like dum som jeg var før jeg begynte å tenke.

Men erlig talt, kommer jeg til å bli noe større om jeg løfter en-arms kabelcurl mot å bruke begge armene samtidig? Blir brystet merkverdig større om jeg bruker 30 graders vinkel på benken, mot 35 grader nå? Trenger jeg egentlig å bruke et mongolsk statsbudsjett i tilskudd for å tilføre kroppen det den trenger av vitaminer og tilskudd?

Nei, nei og helt sikkert nei. Hva skjedde med baseøvelser, med tunge vekter og bra utførelse, med mye og bra mat, med å slappe av og ha et sosialt liv utenom treninga?

Har flere ganger hatt lyst til å bare kutte helt ned, å kun kjøre proteinpulver og en multivitamin ved siden av den vanlige kosten. Ikke ta 8 forskjellige øvelser for samme mukselgruppe, men kjøre på med tunge sett på øvelser som funker. Hadde man vært klok hadde man starta med 1 sett per muskel og kjørt det en stund å sjekka framgangen. Så hadde man gradiv økt antall sett for å finne ut hva som funket best for seg selv. Men så kommer variabler som hvor ofte, hvilke øvelser, hvilke muksler etter hverandre. For ikke å snakke om pauser....

Og det kanskje mest patetiske oppi dette er at jeg bare er 20 år.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Når folk sier noe så tar jeg det til etterrettning, men tar det med ei klypesalt og sammenlignes det med andre erfariner jeg har og konkludere det. Slik har jeg funnet ut at jeg kommer meg videre.

Når ting blir sakt trenger ikke alt være feil eller rett derfor skal man lytte til det som blir sakt. Også for man trekke konklusjoner selv. Du kan også lære av nybegynner selv om de ikke kan så mye, med å høre på erfaringer de har gjort seg og sette det opp imot andre erfariner du har kan du lære nye ting.

Man lære så lenge man lever !
    Sist endret av Gordon; 05-06-05 kl 16:18

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Veldig enig med deg Tjalala

Selv har jeg sluttet med å bruke mange forskjellige øvelser på hver muskel. Nå bruker jeg færre og "tyngre" øvelser. Om det virker vet jeg ikke. Men jeg skal være kliss våt når jeg går ut av gymmet og det er ikke når jeg bruker mange småøvelser. Liker måten gutta i Arnolds tid trente. Der var det kun store baseøvelser som gjaldt, og de så jo bra ut de ?
    Når det gjelder bruken av tillskudd er jeg helt enig, har prøvd ut litt men om det virker veldig bra kan jeg ikke svare på.
    Jeg syntes en skal trene sånn du har lyst til og DU syntes funker best, så får det bare være med alle disse "ekspertene" som flyr rundt på gymmet. Eneste treningsmetoden jeg har noe til overs for er DC. Hvorfor? Fordi den er enkel. Det som gjelder er mye mat, hard trening og mye hvile!

Lignende tråder

1. vissvass
    By G.Ravn in forum OT
    Svar: 32
    Nyeste innlegg: 10-09-05, 18:17
  2. Svar: 7
    Nyeste innlegg: 05-01-03, 19:45

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine