Har av å til sett personer som jogger med ryggsekk eller bellastning på ryggen.
Blir man sterkere i ryggen av dette eller er det bare en tung og negativ bellanstning ?
Har av å til sett personer som jogger med ryggsekk eller bellastning på ryggen.
Blir man sterkere i ryggen av dette eller er det bare en tung og negativ bellanstning ?
Thomas
Til syvende og sist ender du nok opp med å skade deg på et eller annet vis. Bruk heller sånn "sand vest" som Erik Torstvedt brukte på trening i sin tid.. men det finnes da bedre ting å bruke pengene på..
VEEELDIG stor fare for slitasje på ledd - ankel og knær.
Da særlig i nedoverbakker...
Mens sana in corpore sano
Juvenalis
Da dropper jeg det..
Thomas
Tenkte du seriøst å bruke dette som en form for trening? Det er jo helt jævlig å løpe med en skolesekk full av bøker. Dessuten ser det bare dumt ut.
...I simply am not there.
hehe... nesten like teit som stav-gåing![]()
push harder - lift more
her selger dem bly belter til ha ha på håndledd/ankler og vester med vekt bellastning på. Mye bedre enn ryggsekk og mer konfortabelt. Har tenkt å starte med det samme som deg. Når jeg skal starte med litt sprinting. (Det blir vel lenge til).
De som gjør dette driver som oftest en eller annen form for trening før/under millitærtjeneste(eks. marine/fallkjermjeger eller FSK). Man vil ikke få noen skader hvist man øker belastningen etter vært som man gjør framskritt. Detter er jo akkurat samme teorien som vekttrening gutter! Det er faktisk lurt å ta seg noen løpeturer med armyboots el. lignende eventuelt litt belstning før man skal inn til førstegangstjeneste, nettopp for å forhindre skader og betennelswer av div slag.
MVH
varg
Jeg bringere bare videre det som har blitt sagt av et befal som trente til opptak til fsk, men måtte bryte pga. knær og ankler ble ødelagt av løping med sekk - (igjen->) da særlig i nedoverbakke.
Gå tur med sekk.
Løp gjerne også litt med sekk, men ikke TREN løping med sekken... Ha med sekken på løping for å få kjenne hvordan dette kjennes ut 1 gang i mnd, eller noe, kanskje..
Løp gjerne også med m77, men dette bør du også veksle litt på med joggesko...
Mener, og syns, jeg hvertfall... Lykke til![]()
Mens sana in corpore sano
Juvenalis
Det beste viss du er i millitæret er å løpe med stridsvest med alt utsyr i. Det er en sinnsykt god øvelse. Skikkelig pump.
'Feo, Fuerte y Formal'
I militæret løper vi med full opp-pakning.. stridsvest, sekk og AG.. ikke morsomt.. foreslår du holder deg til normal jogging så lenge du har sjansen =)
If you fall, stand tall, and come back for more.
Increase the Peace
Boyz N The Hood - 1991
hmm? Teit som i "ubrukelig" eller som i at det "ser" teit ut?Opprinnelig skrevet av Viper[o]
Dette med staver har jo blitt brukt i årevis, bare nå i det siste at dette er blitt så "in" hos turgåerne i fjellet.
Ikke kan eg se noen spesielle skader med å bruke det heller, dette er jo slikt som blir anbefalt av leger o.l. til litt eldre som trenger støtte. Nesten som krykker, bare på en annen måte.
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Turgåere i fjellet har brukt det i årevis(gjerne da bare en stav som støtt), det nye er at en skal bruke to staver aktivt for å bevege overkroppen mer og da på flate veier.Dette med staver har jo blitt brukt i årevis, bare nå i det siste at dette er blitt så "in" hos turgåerne i fjellet.
ja, hvorfor ikke bare løpe med en bjelke hengene etter seg i tau? vekker sikkert oppsikt.... Opp og ned i dalen :O
Representerer de småe.From dust too Steel (O")=O F
Flex Inc.
ikke bjelke, men et traktordekk.
Det er bra saker.
Slit med helsa!
![]()
![]()
Some people play hard to get. I play hard to want!
Even a broken watch is right twice a day!
Dawg

hvorfor ikke bare jogge et par meter lenger ?