Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Jogge ute?

Medlem
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    25

Jogge ute?

Sykling/spinning? Neitakk!
    Da gjenstår det jogging/løping enten ute, eller på tredemølle... Og jeg HATER tredemølla. Hvordan er det med jogging ute på denne årstida med tanke på fettforbrenning? Er det for kaldt ute til at det er effektivt nok?
    Lissom, jeg vil helst slippe å måtte kle på meg EKSTRA i tillegg til joggebukse, genser, lue og hansker for å svette mer.

Så, er det en fordel å ta jogginga inne på tredemølla, hvor det er varmere og jeg svetter mer(tror jeg?) denne tida når det er rundt 0 grader ute?
    Mens sana in corpore sano
    Juvenalis

Bronse Member Tessa sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    Alder
    35
    Blog Entries
    1
    Har INGEN ting å si!
    Kle på deg så du har det behagelig på joggeturen.
    Eneste aber med å løpe ute nå på vinteren, er at en KAN provosere fram kuldeutløst astma. Men da skal du nok muligens opp i "Bjørn Dæhli-nivå"...

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Værsegod, løp til du svimer. Husk bare å kle på deg godt. Å ikke løp når gradestokken går under -10 C. Da luften du drar inn i lungene kan væe for kald og du ender opp med å bli sjuk.

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

Angående klær

Jeg lærte i forsvaret under helvetesuken at man skal ikke ha mye klær på seg under fysisk aktivitet om vinteren. Jeg gikk 3 mila lille julaften på skjold og da gikk jeg i vanlige feltbukser med helstrøye og vanlig militær skjorten (arbeidsuniform skjorten). Da jeg var halveis var jeg faktisk nesten svett og det til tross for at det var mange minus og at det snødde.
    Jeg tror ikke det er lurt å kle på seg for mye, ta i så fall av plagg før du løper og ta dem på igjen når du tar stopp.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Jeg tror det bare er når man er i ro at fettforbrenning kan øke ved å ha for lite klær (øke termogenesen) Har man for mye klær når man trener vil man kun øke væskeutskillelsen og vil nok ikke påvirke fettforbrenningen noe særlig. Trikset må være og ikke ha for lange pauser slik at man blir kald når man er ute og jogger.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Eeh jeg svarte visst på spørsmål som egentilg ikke var stilt. Sånn er det når man leser innlegg samtidig som sjefen lusker bak ryggen min....smånervøs..

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    11-2002
    Ikke bra å ha på seg for mye når man er ute å løper nei. Husk på at du skal ut å løpe, ikke ut å leke i snøen! :-)

Medlem
    Ble medlem
    09-2002

Re: Jogge ute?

Det er jo kjempe deilig å jogge ute på denne årstiden!
    Bare pass på å ha gode sko og vær forsiktig og oppmerksom på at det kan være glatt enkelte steder, slik at du ikke skader deg.
    Er helt ening med at det er mye gøyere å jogge ute en på tredemølla.

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Jogge ute? Får frysninger bare av tanken. Nei, takke seg til. Jogging ute sømmer seg ikke før lenge utpå våren.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Etter 10 år med friidrett så er jeg blitt så dau lei jogging at det kommer du aldri til å s meg gjøre.
    Som kardio liker jeg enten sykling, eller å gå på tredemøllen, med tredemøllen satt opp i en viss grad.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    hvis jeg ser noen som er ute å kogger her hvor jeg bor nå så går jeg og henter dem! :8)

-25.8 grader celcius!!!

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Jogget en mil i dag i snøvær. Merker at det tar lengre tid å varme opp de store muskelgruppene. Men når de er varme er jo været fantastisk. Løper i stilongs/trøye og joggeklær med lue. Pulsen blir litt høyere når det er kaldt ute, så føler meg mer sliten på denne tiden av året. Treneren min sier at det er viktig å ikke gi på for mye når det er kaldt. Innspill??

Gjest
    Er veldig motiverende å løpe ute - samme løype hver gang, og merke forbedringene etter hver gang!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Ville berre sei at ein sveitta ikkje feitt. Ein sveitta væske, altså vatn. Forbrenninga av feitt INNE I KROPPEN vil foregå på same måte om du sveittar eller ikkje.(om då ikkje intensitet/volum er den utløysande årsaka til sveitting)
    PC-generasjonen e' i ferd me å overta! Pass dykk!

Lignende tråder

1. Er ute etter et jævlig bilde!
    By Mr.Tynnfeit in forum OT
    Svar: 18
    Nyeste innlegg: 21-10-05, 19:25
  2. Glatt ute gitt :D
    By Lillegutt* in forum OT
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 06-01-05, 13:48
  3. Jogge om vinteren.
    By ^The0ne^ in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 11