Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Juletreningstips - nye øvelser.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27

Juletreningstips - nye øvelser.

Siden det er jul og ferie, og mange sikkert skal trene annerledes enn vanlig tenkte jeg å slå ett slag for ett par øvelser som i følge treningsdagbøkene og hva jeg har sett på gymmet ikke brukes lengre.

Nemlig "Militærpress bak nakke", "nedtrekk bak nakke", og en annen øvelse som få kjenner til, "nedpress bak rygg".

De to første øvelsene brukes svært lite pga folk sier det er meget stor skaderisiko for skuldrene ved de, men ved korrekt teknikk, tempo og progresjon er det noen av de beste og mest muskelrekrutterende øvelsene man kan kjøre.

Militærpress bak nakke:Treffer alle muskelhodene på skuldrene, hvis jeg bare kunne velge en øvelse for skuldrene hadde det blitt denne.
    Uførelse: Få inn teknikken skikkelig før du pælmer på vektter. Sitt med svai i ryggen, kassen fram og mage og kors stram for stabilitet, senk stangen til nakken, ca i ørehøyde, press mest mulig beint opp til rett før lockout i toppen, kjør deretter rolige kontrollerte negativer og kraftfull konsentrisk fase. Hvis du ikke har smithmaskin bør det helst ikke være altfor lav rep mtp på utførelse og stabilisatormuskler. Treffer hele skulderen avsindig bra, absolutt verd ett forsøk.

Nedtrekk bak nakke: Også sett på som en skulderødeleggende øvelse, men med riktig teknikk og tempo her og tar den trapzen/nakken, latsen/vingene, og indre/midtre del av ryggen. Først av alt bør du helst kunne sitte ca rett under nedtrekkbanen for å få noenlundre rett bevegelsesmønster. Litt bredere enn skulderbredde grep, naturlig bevegelse med litt bevegelse i overkroppen fram og tilbake ved heving/senking, trekk stangen ned til ørehøyde mot nakken, hold i 1 sekund eller 2 nede mens du flexer latsen og prøver å få skulderbladene til å treffe hverande bak, deretter rolig og kontrollert eksentrisk fase helt tilbake til startfase, strekk ryggen oppe en kort stund per repp. Bør også her være en vekt man klarer rundt 8-10 repper for å unngå å blande inn så mange andre støttemuskler. Treffer ekstremt bra korrekt utført.

Nedpress bak rygg: Fest en stang, helst ez stang, eller kort stang på nedtrekkstativ eller annet som kan brukes. Selv bruker jeg nedtrekkstativ og må trakke opp på setet for å komme i startposisjon.
    Litt bredere enn skulderbredde grep, knokklene og håndleddene 90 grader i forhold til bakken. Stabiliteten her kan være vanskelig de første gangene til teknikken sitter, men stå isåfall litt fram med beina, og len overkroppen bakover, press stangen helt ned til strak arm, flex kort stund nede, deretter rolig og kontrollert eksentrisk fase til overarmene er ca 90 grader i forhold til skuldrene. Bør også her være rundt 8-10 repper pga teknisk vanskelig øvelse.
    Treffer triceps utrolig bra.

Tre øvelser som folk sjelden bruker, men som er utrolig bra,vel verd ett forsøk. Bare spør hvis det er noe som er uklart.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    nr3 vil jeg GJERNE se om du skal til knarvik i ferien

TEAM BODYTECH

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    de 2 første har inngått som en del av treningsplanen min ganske god stund nå. Kjører for tiden milpress forran for å få variasjon
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy Vis post
    nr3 vil jeg GJERNE se om du skal til knarvik i ferien

Den er grei ser ut som det blir en tur, så da skal jeg vise, utrolig bra øvelse.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    de 2 første har inngått som en del av treningsplanen min ganske god stund nå. Kjører for tiden milpress forran for å få variasjon

Ikke dumt, utrolig bra øvelser. Du må teste den siste og hvis du forsto forklaringen min

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ryus Vis post
    Ikke dumt, utrolig bra øvelser. Du må teste den siste og hvis du forsto forklaringen min
    SLeng opp en video av den siste så får jeg semye lettere slikt
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    SLeng opp en video av den siste så får jeg semye lettere slikt
    Vet ærlig talt ikke om det er noen videoer på den, kan se om jeg finner, hvis ikke kan jeg se om jeg kan få filmet ett sett engang.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Vet ærlig talt ikke om det er noen videoer på den, kan se om jeg finner, hvis ikke kan jeg se om jeg kan få filmet ett sett engang.
    Høres bra utjumping
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Har veldig lyst å kjøre nr.1 og nr.2 her, men jeg får problemer med skuldrene mine om jeg kjører millitærpress og nedtrekk bak nakken litt trist siden de er veldig bra øvelser som innvolverer mye muskler..
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    Har veldig lyst å kjøre nr.1 og nr.2 her, men jeg får problemer med skuldrene mine om jeg kjører millitærpress og nedtrekk bak nakken litt trist siden de er veldig bra øvelser som innvolverer mye muskler..
    Hva skjer, har du funnet ut hvorfor du får problemer med skuldrene?
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg er selv uberskeptisk til all bevgelse som skjer bak hodet. Det er så mange som får problemer etter å ha trent slike bevegelser. Selv hadde jeg planer om å prøve en del av de øvelsene på denne blasten. Dvs skyve til side mine egne syn på øvelsene og prøve. Men etter diskusjon med andre fant jeg ut at det var best å holde på det jeg tror på og la det være.

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    hei ryus, hva ligger armen på om dagen, med flex og gopump?

vokser verre enn nissen du mistenker jeg
    :)

Medlem gard sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Det er en grunn til at press bak nakken og nedtrekk bak nakken ikke brukes ofte, Ryus. Kroppen er ikke laget for bevegelsen du gjør med press bak nakken, og kan veldig lett medføre skader. Om målet er å bygge lats, er nedtrekk bak nakken heller ikke et bra alternativ. Den virker på en måte som kan medføre skader på skuldrene. Nedtrekk foran er bedre.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av gard Vis post
    Det er en grunn til at press bak nakken og nedtrekk bak nakken ikke brukes ofte, Ryus. Kroppen er ikke laget for bevegelsen du gjør med press bak nakken, og kan veldig lett medføre skader. Om målet er å bygge lats, er nedtrekk bak nakken heller ikke et bra alternativ. Den virker på en måte som kan medføre skader på skuldrene. Nedtrekk foran er bedre.
    I tend to disagree.
    Nedtrekk bak tar bedre på meg og jeg sliter ikke med skulderplager.
    Har du prima teknikk er det knallbra øvelser. Nedtrekk forran er det så forbaska lett å jukse på...
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    I tend to disagree.
    Nedtrekk bak tar bedre på meg og jeg sliter ikke med skulderplager.
    Har du prima teknikk er det knallbra øvelser. Nedtrekk forran er det så forbaska lett å jukse på...
    Juksing er det bare å la være å gjøre så slipper du det problemer.
    Mener det var en test som ble gjort på nedtrekk med elektroder som testet hvilken øvelse som rekrutterte mest muskelfiber eller noe. Klarer ikke å finne den igjen.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Juksing er det bare å la være å gjøre så slipper du det problemer.
    Mener det var en test som ble gjort på nedtrekk med elektroder som testet hvilken øvelse som rekrutterte mest muskelfiber eller noe. Klarer ikke å finne den igjen.
    Det kan godt hende, men det er på det aktuelle mennesket som ble testet, ingen har muskelfestene sine 100% identiske, og etter jeg begynnte med nedtrekk bak har ryggbredden skytt fart
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av mYth Vis post
    Får du problemer selv når du kjører øvelsen akkurat slik jeg beskrev? Da er det mulig at du ikke er bevegelig nok i skuldrene til disse øvelsene, men prøv de engang til slik jeg beskrev og se.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av gard Vis post

Det er derfor du senker stangen maks ned til parallellt med ørene, skulderleddet hos mange er ikke fleksibelt nok, eller beregnet til å senke eller dra vekten lengre ned. Jeg tror at grunnen til at disse øvelsene ikke brukes ofte er nettop pga at alle har hørt om kjempestor skaderisiko forbundet med disse øvelsene fra folk som ikke har gjort de korrekt.

Hos meg treffer nedtrekk bak nakke hele ryggen, latsen, indre rygg, og litt trapzen, men sier ikke at du bare skal trene nedtrekk bak rygg, nedtrekk foran er genial øvelse det og, men full bevegelse, helt ned og helt ut med kort strekk oppe.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg er selv uberskeptisk til all bevgelse som skjer bak hodet. Det er så mange som får problemer etter å ha trent slike bevegelser. Selv hadde jeg planer om å prøve en del av de øvelsene på denne blasten. Dvs skyve til side mine egne syn på øvelsene og prøve. Men etter diskusjon med andre fant jeg ut at det var best å holde på det jeg tror på og la det være.

Prøv de en blast mister og se selv.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av xray Vis post
    hei ryus, hva ligger armen på om dagen, med flex og gopump?

vokser verre enn nissen du mistenker jeg

Halla Xray, lenge siden sist

Hyggelig å høre at du har tro på meg, men må nok skuffe deg litt, nissen knuser meg storstillt for tiden, skal fikses etter nyttår. Unnskyldningen som aldri blir gammel

Skal jeg være ærlig så har jeg faktisk ikke anelse hva armene er, har ikke målt de på mange måneder, men vil da tro de er ett stykke over 40.

Noe liv i leiren hos deg da?

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Så ut som en dårlig måte å utføre benkdips på. Knotete
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Ja jævlig knotete. Og unødvendig.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Test den først og kjenn. Litt vanskelig til å begynne med, men knall øvelse, eier benkdips anyday etter min mening.

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Uten å kjenne vil jeg påstå den ikke er nødvendig. Vanskelig å utføre, og den så ikke helt sunn ut! Alt som er uvant vil jo "kjennes" bedre.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Test den først og kjenn. Litt vanskelig til å begynne med, men knall øvelse, eier benkdips anyday etter min mening.
    Hvordan kan den eie benkdips? er jo nøyaktig samme bevegelse,bare at den der så ut til å være usunn for skuldrene.
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Blir samme bevegelse til en viss grad ja, men du beveger ikke deg, har like vinkel i forhold til stangen hele tiden, og får sinnsyk god strekk oppe og bra flex nede. Mye snillere på håndleddene og skuldrene enn benkdips, og god øvelse å virkelig ta seg ut på dette.

Arralou: Du kjenner nye øvelser bra ja, så gi den ett par uker, så kan du se.

Myntsamler G.Ravn sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    38
    Helt OT så likte jeg denne....så jo veldig ryddig ut....
    http://www.youtube.com/watch?v=ydzQGtI83_s
    Clausthaler....

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av G.Ravn Vis post
    Helt OT så likte jeg denne....så jo veldig ryddig ut....
    http://www.youtube.com/watch?v=ydzQGtI83_s
    Gode gamle dager det der, savner den garasjen der ja. Synd den tiden er over

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.