Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Kan dere se nett over DC oppsettet mitt, og komme med tips og triks?

Bronse Member Lanoen sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25

Kan dere se nett over DC oppsettet mitt, og komme med tips og triks?

Har et oppsett på DC som jeg kunne tenkt meg å prøve. Er vel et "standard" som jeg har gravd fram her fra FP.
    Er litt usikker enda på hva jeg skal kjøre RP, og hvor mange. Men finner ut av dette før jeg setter i gang. Kommer ikke til å spise 300-500g prottiser for dagen, men holde slik jeg har nå. Ligger noe over 200g, og spiser nok mat!

Øvelsene er som følgende:

A1

Skråbenk smith
    Stående Miltærpress
    Smalbenk
    Rack chins
    Foroverbøyd stangroing

A2

Skrå hantelpress
    Arnoldpress
    Dips
    Nedtrekk foran med smalt grep
    Hantelroing

A3

Hantelbenkpress
    Skulderpress m/manual?
    Franskpress
    Nedtrekk foran med bredt grep
    Markløft

B1

Curl med rett stang
    Håndleddskurl
    Sittende tåhev
    Stående lårcurl
    Knebøy

B2

Curl med EZ-stang
    Hammercurl
    Stående tåhev
    Strake markløft
    Beinpress

B3

Preachercurl
    Omvendt håndleddscurl
    Tåhev i beinbressmaskin
    Sumo beinpress
    Hacksquat? **Er usikker på hvordan denne utføres! Evt. noen alternativer?

Men viss jeg har forstått det rett, så er det 2 sett med oppvarming på små muskelgrupper og 4 på store.

Statisk til slutt på de fleste øvelser 20-30s
    Unntaket er hvertfall triceps.

Restpause er 15 tunge pust.
    Ikke RP på forsidelår og ryggtykkelse (unntak: hantelroing og kabelroing)

Skal også ta DC strech på samtlige øvelser?

Bryst og skulderpress: 11-15 RP
    Benkpress: 15-30 RP

Stangroing: 12 reps->mer vekt neste gang

Dips: 15-20 RP

Franskpress: 15-30 RP

Smalbenk: 11-15 RP

Hantelpress: 15-20 RP

Strake markløft: Er usikker på denne!

Hantelcurl&Barbellcurl: 15-20 RP

Preachercurl: 11-15 RP

Legger: 12 reps-> mer vekt neste gang

Framside lår: 2 sett, 4-8 rep og så 20 rep (widowmaker) Stille til 12 RM og gjennomføre alle 20 om eg så spyr...

Lårcurl: 20-30 RP

Sumo beinpress: 12-20 reps, mer vekt neste gang når nådd 20

Markløft: 2 sett, 6-8 reps, og så et tyngre sett med 3-4 reps.

Ah, noen innvendinger? Noen tips eller kanskje litt konstruktiv kritikk? Takker for alt!
    Pissa og legga seg

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Først: 200 g protein er alt for lite proteiner for å få det utbyttet DC er ment å gi.

På bryst og skuldre er to av tre øvelser hanteløvelser - jeg mener det holder med én hanteløvelse per muskelgruppe.

Ellers ser øvelseoppsettet greit ut, men kjør gjerne sumobeinpress til slutt i B3.

Det finnes ingen fasit for antal oppvarmingssett - det er meget individuelt. Du skal vere såpass varm i muskelen at du unngår skade, og kan løfte så tungt som mulig.

Statics kan utføres etter siste rest-pause sett på enkelte muskelgrupper, men start uten både statics og rest-pauser.

DC-stretching etter hver øvelse / muskelgruppe ja. Enkelte kjører bryst, skuldre, triceps -> stretch bryst, stretch skuldre, stretch triceps, men det vanlige, og det jeg kjører, er bryst -> stretch, skuldre -> stretch, triceps -> stretch.
    Biceps-stretchen kan gjerne vente til etter underarmer, bortsett fra når du kjører handleddcurl som underarmøvelse. Da trener du biceps -> stretch, handleddcurl -> handleddcurlstretch.

Det med rep-ranges vil ikke jeg uttale meg så sterkt på, da jeg mener det er sterkt individuelt. Selv øker jeg best på 'høye' reps, spesielt biceps og triceps.

Uansett - det aller beste tipset jeg kan gi deg er;
    Les alt du kommer over på IntenseMuslce - the DOGG Pound. Spesielt tråder startet av InHuman, Doggcrapp og andre 'høytstående DC-personligheter' (). Regner med at du har lest alt her på 'Dogg's Place', om ikke - DO IT.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Jeg spiser ca 200g proetin og fått gode resultater fra å trene dc, om jeg hadde fått bedre resultater med høyere proteininntak kan jeg ikke si noe om,men 200g funker fint det
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av dragon06 Vis post
    Jeg spiser ca 200g proetin og fått gode resultater fra å trene dc, om jeg hadde fått bedre resultater med høyere proteininntak kan jeg ikke si noe om,men 200g funker fint det
    Joda, sier ikke at du kan øke / få gode resultater med 200 g protein, men formålet til Doggcrapp er å gjøre oss om til mennesklige smelteovner. Vi skal kunne spise enorme mengder mat, holde fettprosenten i sjakk, og vokse raskerer enn du klarer å si onematepoetikon.

Kom forøvring over en meget inspirerende / lærerik tråd på IntenseMuscle her en dag; http://intensemuscle.com/showthread.php?t=2408
    184 cm
    91 kg
    20 år

Medlem Kloster sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    25
    Stående Miltærpress

Hvorfor stående? blir ikke det skummelt med tunge vekter og banan rygg?
    Koster å vere på topp

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kloster Vis post
    Stående Miltærpress

Hvorfor stående? blir ikke det skummelt med tunge vekter og banan rygg?
    Vel, vet ikke med deg, men eg har veldig god teknikk og sliter ikke med bananrygg eller noe lignende. men er jo ikke umulig at eg kan sette meg på en stol heller...
    Pissa og legga seg

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    FAEN! Nå er jeg bare gira på å komme i gang med DC! Leste gjennom alt på best of for et par dager siden på jobben :-D Takker for tilbakemelding! Skal finne et annet alternativ på bryst. Har forresten bestemt meg for å kjøre skikkelig DC. Tenkte eg kunne legge meg på 400g protein for dagen.Dette skal vel komme gjenom mat.Tilskudd kommer i tillegg?Blir dette riktig? (NY post, skriv på mobil)
    Pissa og legga seg

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Er 400g prot et greit tall mtp at eg hadde en morgenvekt på 78.5 og er 1.75 høg? Vet at man ikke teller kcal på DC, men hvordan bør jeg legge meg på karbo? omtrent samme mengde, og så noe fett i tillegg? Ser ikke helt for meg hva alle måltidene skal bestå av! Men dette finne eg vel ut av. Kommer sikkert til å merke på lommeboka.
    Pissa og legga seg

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Og sånn generelt, er dét lurt med karbkutt på siste måltid?
    Pissa og legga seg

Ble medlem
    11-2005
    Legg deg på ca 350 g protein (kroppsvekt i lbs x 2). Drikk mye vann!

Karbo og fett --- finnes ingen 'outlines'. Du må finne ut hva som er best for deg. Jeg spiser protein+karbo i M1, protein+fett i M2, protein i M3, trener, pwo (protein+karbo), protein+karbo i M4, protein+fett i M5 og protein i M6. Øker eller senker karboen i forhold til aktivitetsnivået. Det finnes ett par tråder på IM der det blir røpt litt av 'DC-kosten', dvs. noen enkle retningslinjer. Jeg har ikke linker/adresser for hånd, så det er bare å lete

Vanskelig å få i seg alle proteinene fra mat/kjøtt - mesteparten bør vere det, men du kan selvfølgelig supplere med proteinerpulver.

Karbokutt er fantastisk Jeg kutter, som du leste, karboen i M5 og M6.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Wrp Vis post
    Legg deg på ca 350 g protein (kroppsvekt i lbs x 2). Drikk mye vann!

Karbo og fett --- finnes ingen 'outlines'. Du må finne ut hva som er best for deg. Jeg spiser protein+karbo i M1, protein+fett i M2, protein i M3, trener, pwo (protein+karbo), protein+karbo i M4, protein+fett i M5 og protein i M6. Øker eller senker karboen i forhold til aktivitetsnivået. Det finnes ett par tråder på IM der det blir røpt litt av 'DC-kosten', dvs. noen enkle retningslinjer. Jeg har ikke linker/adresser for hånd, så det er bare å lete

Vanskelig å få i seg alle proteinene fra mat/kjøtt - mesteparten bør vere det, men du kan selvfølgelig supplere med proteinerpulver.

Karbokutt er fantastisk Jeg kutter, som du leste, karboen i M5 og M6.
    Om du har det for hånd, kunne eg få tittet litt på hva du putter i deg i løpet av en dag? Det ville hjulpet meg grådig mtp hva eg skal sette opp for meg selv :-)

Hvor lenge skal eg vente før eg begynner med RP? 2-3 mnd? Og, hvor mange øvelser bør det gå fra eg stagnerer i en øvelse og går tilbake? Altså, klarer ikke øke mer i inceline smith, og må skifte. Hvor mange nye øvelser før eg kan gå tilbake? Har prøvd å finne noe av dette, men uten hell!
    Pissa og legga seg

Ble medlem
    11-2005
    Følger ingen 'fast' matplan, men har retningslinjer, som jeg postet i forrige post.
    Proteinkildene mine er for det meste karbonadedeig (17 g prot / 5 g fett), kylling, kyllingfilet, proteinpulver + biffkjøtt til tider. Karbokildene mine er for det meste brun ris og havregryn i tillegg til maizena etter trening.

Vanskelig å si eksakt når du skal begynne med rest-pauser. Det kommer veldig an på restitusjonsevne etc. Men uansett - før etterhvert først inn 1rp og om kroppen din er klar for det, inn med 2rp etter enda en stund.

Når det gjelder hvor lenge du skal ha en øvelse på vent etter å ha måttet gi deg med den ville jeg sagt 1 - 2 blaster. Men ikke bytt ut en annen øvelse bare for å ta inn 'favorittøvelsen' din. Kjør til du ikke klarer å øke / setter deg fast - og bytt ut øvelsen.

EDIT: Glemte å nevne torsk som en av proteinkildene mine. Ganske merkelig i grunn, da jeg spiser torsk på daglig basis. Gratis. Weehooo!
    184 cm
    91 kg
    20 år

Ble medlem
    02-2006
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av Wrp Vis post
    Følger ingen 'fast' matplan, men har retningslinjer, som jeg postet i forrige post.
    Proteinkildene mine er for det meste karbonadedeig (17 g prot / 5 g fett), kylling, kyllingfilet, proteinpulver + biffkjøtt til tider. Karbokildene mine er for det meste brun ris og havregryn i tillegg til maizena etter trening.

Vanskelig å si eksakt når du skal begynne med rest-pauser. Det kommer veldig an på restitusjonsevne etc. Men uansett - før etterhvert først inn 1rp og om kroppen din er klar for det, inn med 2rp etter enda en stund.

Når det gjelder hvor lenge du skal ha en øvelse på vent etter å ha måttet gi deg med den ville jeg sagt 1 - 2 blaster. Men ikke bytt ut en annen øvelse bare for å ta inn 'favorittøvelsen' din. Kjør til du ikke klarer å øke / setter deg fast - og bytt ut øvelsen.
    takker og bukker for alle svar!
    Setter pris på det :-)

Men har aldri skjønt meg helt på det derre maizena greiene. Har lest litt innpå tråden til Vio, men blir aldri klok på det! Hadde ikke maizena relativt lav GL og? I forhold til karbopulveret! Ble jo sagt noe om at når du likevel blander det med prot så fordøyes det på en annen måte. Men, når man har en halvtime i mellom etter trening? hehe, skjønner ingenting eg :-P
    Pissa og legga seg

Ble medlem
    11-2005
    Har ikke så god tid nå - så jeg bare limer inn dette, fra IntenseMuscle
    Sitat Opprinnelig skrevet av Troponin
    The high molecular weight, "pulls" the WM through the gut, into the small intestine, where the bulk of carbohydrate metabolism occurs.
    This "pull" causes an osmolic effect, drawing water with it, allowing more water to be drawn into the muscle as well. (you may feel dehydrated for a bit after taking WM)
    Studies have shown conclusively that there is increased glycogen synthesis for around 2 hours after ingestion of WM as opposed to glucose.

It is VERY effective at glycogen restoration post workout. The faster you can restore glycogen, the faster you can shut of catabolism, and the more likely you will be to use the protein you ingest for synthesis of new muscle tissue.

The molecular weight of the WM can also increase absorption of other nutrients that would be consumed pwo. IE: creatine, leucine, taurine, etc.
    The concern with this is, the added nutrients may effect the total moleculare weight of the "meal." (amino acids are MUCH lower in molecular weight than WM) This may effect some of the benefits of the high molecular weight.

In my self research, I have noticed a decrease in the absorption rate of WM with the addition of other nutrients. I've found that once the total amount of added ingredients reaches about 20-25g per 75g of WM, there is a change in blood sugar levels, as opposed to pure WM, indicating to me that the WM isn't being "pulled" through the gut as quickly.
    I limit my post workout additions to WM to a very limited amount of specific nutrients (leucine and creatine)
    The rest of my protein is consumed about 20min later.

WM is also VERY beneficial when "carbing up" precontest. I feel it is most beneficial early on in the carb up, when water intake is still high. This is due to WM pulling a lot of water with it. Once water is decreased (less than 20oz per 75g ingested) there will likely be a decrease in the osmolic effect of WM.

I personally feel that WM ingestion while water intake is high, actually INCREASES the effectiveness of a "shitload," as there is potentially a more pronounced concentration gradient of water inside the muscle cell to water outside the muscle cell.
    When sodium and carbs are reintroduced, the sodium must attract water. Because there is a decrease in sodium concentration of the plasma, water is drawn to there with the carbs. Glycogen storage requires carbs, sodium, and water.
    The body is unlikely to use water from the muscle cell, as the concentration gradient wouldnt' benefit from this, if the water is just going to go back into the muscle cell. So, the sodium is more likely to pull water from the subcutaneous space......DRYING YOU OUT.
    184 cm
    91 kg
    20 år

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.