Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Kan kardio innvirke positivt på styrketrening?

Banned
    Ble medlem
    10-2006

Kan kardio innvirke positivt på styrketrening?

Var en kar som hadde bra med treningserfaring som sa følgende "1t kardio uken er vitalt selv for styrketreningen. 1t kardio er nemlig godt for blodomløpet noe som igjen er viktig for styrke og restitusjon"

Kort og godt sa han tren kardio for å øke i styrke og volum.(forutsatt at du kjører et volum/styrkeprogram ved siden av)

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    selvsagt er litt ekstra mosjon viktig for trening og ikke minst bygge muskler.

bedre kondisjon = bedre hjerte = bedre blodomløp = mer oksygen rundt i kroppen = bedre utholdenhet på øktene and the list goes on.
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    selvsagt er litt ekstra mosjon viktig for trening og ikke minst bygge muskler.

bedre kondisjon = bedre hjerte = bedre blodomløp = mer oksygen rundt i kroppen = bedre utholdenhet på øktene and the list goes on.
    F.eks kan det være nøkkelen for en som står fast?

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    kan ihvertfall hjelpe på...

jeg som liker å trene tungt å intensitvt slet felt når jeg var på det feiteste og ikke hadde gått kardio på et par år.
    hjalp mye når jeg begynnte å bevege på meg.
    startet i fjor sommer med å gå tur rundt et vann etter 3-4 styrke økter i uka noe som gjorde små undverker for utholdenheten i styrkeøktene underveis.
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Kardio kan hjelpe, er du dvask og har dårlig kondisjon er du en prima kandidat for å legge inn litt intervallkardio her og der. Dette vil øke arbeidskapasiteten din og innhentingsevnen. Overdriver man derimot kardioen vil det bli negativt igjen.,
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Begynte med gerilja kardio 2 dager i uka for 10 uker siden ca. Merker veldig godt at arbeidskapasiteten har blitt betraktelig bedre, spesielt i markløft og knebøy.
    Ain't nothing to it, but to do it!

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Figuz Vis post
    Begynte med gerilja kardio 2 dager i uka for 10 uker siden ca. Merker veldig godt at arbeidskapasiteten har blitt betraktelig bedre, spesielt i markløft og knebøy.
    Har hørt at geriljakardio er fiende nummer mot styrketrening. Interessant at du har denne erfaringen med det. Selvfølgelig er det veldig mye feilaktig som står på nettet og ellers går mainstream. Er vel egentlig kun en måte å gjøre ting på, prøve de selv og så finne ut om det funker eller ei.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    23
    Tja, om man legger GK økta si dagen rett før tung markløft/bøy så kan man kanskje merke nedsatt yteevne. Tror uansett at det er svært overdrevent at man blir overtrent/svakere av litt kardio.

Kjører dessuten ikke 100% hver økt, har progresiv økning av farten.(mølle)
    Ain't nothing to it, but to do it!

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    GK er spesielt fint for folk som driver med kraftidretter etc. Lange intervaller blir dumt der, men ville heller gjort følgende:

100-200 meter sprint/bakkeløp (siste gir mindre skaderisiko) x 10 med 60-120 sek pause etter nivå. Dette kan være med på å skape bedre anaerob utholdenhet, veldig relevant for styrkeidretter.

Etter spesielt harde økter vil jeg også anbefale rolig kardio, en nedtrapping for å øke blodgjennomstrømning, fjerne slaggstoffer osv.

Alternativ til tradisjonell kardio er å ta en crossfitøkt i helgen for eksempel.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.