Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: Kan noen hjelpe meg med litt treningsoppsett?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2007

Exclamation Kan noen hjelpe meg med litt treningsoppsett?

Hei!

Er helt ny her på forumet, virker som det er mange smarte mennesker på forumet. Dere kan kanskje også hjelpe meg med å sette opp et lite treningsprogram?

Har tenkt på å bare stramme opp overkroppen littegrann før sommeren.

Foretrekker pushups og situps, samt at jeg har noen manualer tilgjengelig, 4x1,25 kg og 4x2,5 kg.

Trening hjemme hver dag, så vær kreative. Noen som vil hjelpe?

......................... ole_bole sin avatar
    Ble medlem
    10-2007
    Start på ett gym eller gi opp.

\,,/ d(^_^)b \,,/ Carlsentassen sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    hmmm, kjør sit-ups på en madrass i trappa hjemme.. så du henger med beina opp og har decline sit-ups, og kan kjøre push-ups med lillebror eller lillesøster på ryggen (om du har noen).. eller så er det jo bare å få finger'n ut av rævva og komme seg på et treningsstudio =p som 20åring burde du ha både tid og råd
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2007
    Ja, har verken tid eller råd når jeg er student på heltid. Men takk for svar uansett.

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Det er mange stundenter som klarer det. Det er bare en prioriteringssak.
    'Feo, Fuerte y Formal'

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2007
    Okei. Takk for svar.

Satyr blah sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    27
    søk etter "bodyweight exercises" på www.youtube.com
    “Having a pump is like having sex. I train two, sometimes three times a day. Each time I get a pump. It’s great. I feel like I’m coming all day...”

- Arnold Schwarzenegger

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Carlsentassen Vis post
    hmmm, kjør sit-ups på en madrass i trappa hjemme.. så du henger med beina opp og har decline sit-ups, og kan kjøre push-ups med lillebror eller lillesøster på ryggen (om du har noen).. eller så er det jo bare å få finger'n ut av rævva og komme seg på et treningsstudio =p som 20åring burde du ha både tid og råd
    Hehe, jeg har erfart at situps på madrass ikke er så smart, da man bygger opp hoftemuskulaturen av det. Noe vi "mannfolk" helst ikke ønsker.

Men jeg anbefaler deg å sette av litt tid til å trene på et skikkelig gym og ikke bare hjemme altså.

Gold Member Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Selvom du er student burde du klare å avse 2-3000 året (2400 for studenter pr. år her nede).
    Du får ufattelig mye igjen med å begynne på et senter fremfor å ligge å jukke hjemme på to 8kilos manualer. Er ikke meningen å være helt off-topic her, men 2 Europris manualer gjør rett og slett ikke susen..

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Ser at du sier at du ikke har råd, derfor går jeg utfra at du ikke kommer til å melde deg inn i et treningsstudio. Det er selvsagt det beste, men skal ikke prøve å overtale deg her.

Det du kan gjøre er å satse på kroppsvektøvelser (som ikke vil være like effektive dog), og høy intensitet. Først av alt, har du sånne manualer som man kan skru av vektene på, og sette over på andre? I så fall, kan du jo sette alle vektene på en manual, slik at det i det minste blir littegrann vekt. Du bør også finne en sekk eller lignene og fylle denne med noe tungt. Da kan du f eks ta:
    A1: Push-ups med tung sekk: 10-20 reps, så fort du klarer
    A2: Knebøy med tung sekk: 15-30 reps, så fort du klarer.
    A3: Dumbbell swings med 15kgs manualen(hvis det funker): 15 reps på hver arm.
    Slike trisett med mange reps og høy intensitet, er det beste jeg kan komme på, siden du så og si har null tilgang på brukbart treningsutstyr. Om du kan klare å få 1 manual på 15 kg, kan du jo også ta biceps-curl og sidehev. Vil anbefale deg å ta en titt på denne siden: http://www.rosstraining.com/ Dette er en kar som trener mye kroppsvektøvelser, og er svæært godt trent. Du kan se filmene hans på youtube.
    Her er et par eksempler på noen av programmene:
    http://www.rosstraining.com/articles...pacity101.html
    http://www.rosstraining.com/articles/noexcuses.html
    Mange av artiklene hans og sample workouts: http://www.rosstraining.com/articles.html
    De fleste av programmene er for arbeidskapasitet og anaerob utholdenhet, men tror dette er blant dine beste alternativ, i og med at du ikke har noe utstyr... Det kan hvertfall, sammen med et bra kosthold, bidra til å "bli strammere i kroppen".

\,,/ d(^_^)b \,,/ Carlsentassen sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    grunnet til at jeg nevnte madrassen, er så han slipper å ha kantene fra trappa i ryggen =p
    litt bedre comfort
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2007
    Sjekket ut prisen på treningssenteret her og det koster 700 i måneden. Dyre greier, men skal prøve å finne en måte å finansiere det på

Men takk for fint opplegg fra deg IcaTunfisk

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    700 i måneden?! Det tror jeg ikke på.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2007
    Korttidsmedlemskap ja

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Ja, da er det klart det blir dyrere. Hvorfor ikke melde deg inn for et år?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2007
    Jo, skal snart flytte skjønner du ! Ved 1 år så koster det 300-400 i måneden. Ganske grei pris egentlig.

Silver Member Trallala sin avatar
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    28
    Hvis du skal fortsette å studere der hvor du flytter til, så kan du regne med gode priser på trening gjennom den lokale studentsamskipnaden. NTNUI i Tr.heim er vel blant de aller billigste om jeg ikke tar helt feil, tror jeg betalte 700 kr året der. Greie fasiliteter også.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    20
    Du kan melde deg inn for ett år og levere flyttemelding en mnd før (eller oppsigelsestiden da) du flytter, og da skal det gå bra. Det gjorde jeg! Betalte ikke mer enn 300 kr mnd. Jeg hadde ALDRI trent, hadde jeg ikke hatt studioet. Er ikke bare det å ha ordentlige apparater, men også hjelp, og at det faktisk er et sted og at man kan konsentrere seg om det man gjør. (Og ikke ser hybelkaninene man burde vaska forrige uke..)

JUST NATURAL BODYWEIGHT wallin1984 sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    28
    finnes massevis av øvelser du kan gjøre hjemme uten noe som helst utstyr.. bare søke litt på nettet... kanskje investere i en pullup bar, en sånn du fester i dørkarmen, får en til under en 200 lapp...
    NO WEIGHTS/NO MACHINERY/JUST NATURAL BODYWEIGHT

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.