Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Kan noen svare på dette?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002

Kan noen svare på dette?

Når man skal vokse må man rekrutere de raske muskelfibrene, (type IIB) For de har lettes for å vokse. Og da må man trene med tunge vekter. Hvorfor har da de som sykler og spiller fotball så sinnsyke legger?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg har aldri skjønt det der. Folk sier at fotballspillere og syklister har store legger. Eneste fotballspillere som har store legger er de som har leggbeskyttere på seg. Ellers er de ikke store. Ta og sammenlign Fjørtoft sine legger med Mike Matarazzo så ser du hvor lite stor de egentlig er.

Men de får nok en viss størrelse på de pga at det er mye sprinting, mye raske bevegelser og slikt i begge sportene. Da rekruttere du de raske muskelfibrene. Og på all langkjøringen aktiviserer du de treige.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Henger meg på den. Har en svoger som er i norgestoppen i terrengsykling - makan til fyrstikker skal du leite lenge etter...............

Lite fett på kroppen gjør imidlertid at de synes mer enn godt nok sammenlignet med en fleskete bygger offseason........
    NORKOST - yammi!!!!

Bronse Member Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Jeg spiller fotball og har spilt fotball i 10 år. Jeg ser meg fornøyd med leggene mine, og sammenlignet med andre på min alder så er de større.. men dette er jo også veldig genetisk! Trener ikke noe særlig legger når jeg trener med vekter grunnet at jeg er fornøyd med leggene mine takket være fotballen!
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2002

takker for svar

Har en kompis som sykler og han har de sykeste leggene jeg har sett. Resten av han er feit. Det sies man ikke kan punktforbrenne fett men han har bra markerte legger. Kan ta bilder av de og legge de ut her??

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Alle "Kjenner en fyr som". Og det er vanlig, det har med gener å gjøre. Men vis meg 20 personer som sykler og har slike legger. eller 50 for den saks skyld, så skal jeg høre på. Men når det er bare en så kan det være et avik og vet du.

Men vi kan jo snakke om skøye folk. De har noen enorme lår, det kommer av MASSE statisk trening. Masse TUNGT TUNGT løfting. Har et par som har sett disse gutta kjøre helvetes maskinen i senk. Det er gutta med krutt i beina.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Men vi kan jo snakke om skøyte folk. De har noen enorme lår, det kommer av MASSE statisk trening. Masse TUNGT TUNGT løfting. Har et par som har sett disse gutta kjøre helvetes maskinen i senk. Det er gutta med krutt i beina.
    bygger man med statisk trening?

gymlærern min sa at når man var ute å sprang på glatta ble det mye statisk trening og det var ikke bra!(dette har ikke noe med bygging å gjøre)

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ja, man bygger med statisk, konsentrisk og eksentrisk.

Lignende tråder

1. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  2. Svar: 0
    Nyeste innlegg: 15-07-05, 10:15
  3. hva er mest viktig?
    By crypted in forum Kosthold
    Svar: 42
    Nyeste innlegg: 09-01-05, 16:27
  4. Tomt, må ha nytt!