Hva er den lureste måten å trene kardio på for å holde fettprosenten, mens man er på bulk?
Gå/løpe en tur før/etter frokost,
løpe litt på mølla etter en styrkeøkt?
hvordan gjør dere det?
Hva er den lureste måten å trene kardio på for å holde fettprosenten, mens man er på bulk?
Gå/løpe en tur før/etter frokost,
løpe litt på mølla etter en styrkeøkt?
hvordan gjør dere det?
Løpetur med rolig jogg som avsluttning (før frokost) funker bra.
Jeg har i det siste prøvd kombinasjonen mye mat og mye kardio. Har gått 60 minutters morgenturer fire ganger i uken før frokost, i tillegg til tretti minutters kardio etter styrketrening. I tillegg har jeg trent intervaler i en bratt bakke 2-3 ganger i uken. Samtidig har jeg lesset på med mat (400-500 gram karbs og 125+ gram fett per dag). Jeg føler det har fungert bra. Har økt i grovhet samtidig som fettprosenten ikke har gått ad skogen (selv om jeg riktignok binder en del vann på et så høyt karbohydratinntak). Imidlertid er det slitsomt å følge i lengden, så jeg må nok ta en periode i nærmeste framtidig hvor jeg skrur ned på både kaloriinntaket og kardiomengden.
http://www.dingsekongen.no
lureper, hvor mye proteiner spiser du, og hva blir ca totalt energiinntak?
Har logget matinntaket den siste måneden, og snittet ligger på 202 gram per dag. Veier 87-88 kg.Opprinnelig skrevet av guggen
![]()
http://www.dingsekongen.no
hvorfor ikke løpe (rolig jogg) før frokost enn å gå?
føler seg litt mer seriøs da :P
kan jo jogge ganske rolig da, eller gå fort.
hvilket tempo isåfall?
Lots of hanky panky.
Når det gleder kardio på bulk tror jeg man kommer langt med variasjon; føler du for en løpetur når du våkner -løp. Føler du for en gåtur -gå. Er du derimot mer normal og ikke føler for noen av delene, ta deg en gå/joggetur på ettermiddag/kvelden.
Før pleide jeg å bruke 30-40min på kardio direkte etter styrketreninga. Dette har jeg gått bort i fra nå, føler jeg får mer ut av å kjøre styrke og kardiotrening seperat.
Jeg har i det siste kommet meg opp om morgenen og gått en tur (rask gange) på 30min før jeg spiser frokost, føler at dette fønker ganske greit... en times gåtur etter styrketrening er heller ikke til å se vekk fra![]()
Zenox
What doesn't kill you makes you stronger
ved bulk så kjører jeg 20 minutter kardio etter hver styrkeøkt. pluss at jeg har 3 kveldsøkter med 25 minutter kardio i uken. kjører kveld fordi jeg har karbkutt klokken seks, og er på studioet til ni uansett. så 30 minutter til er ikke noe porblem.
Når om morgenen står dere opp for og kjøre kardio? Personlig setter jeg klokka på åtte.. men kommer meg ikke opp før ti hehe
Det kommer helt ann på formen spør du meg!
Jeg har store problemer med å miste fett pga kardio når jeg bare går. Derimot så fungerer løping bedre. Desverre så liker jeg kun å løpe i skog pga underlaget og det har jeg ikke alltid mulighet til og da blir det heller tyvlåning av naboens trampoline(ungjævlene som eier har å holde kjeft mens jeg hopper!).