Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Kardio +30 minutter for å forbrenne?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2004

Kardio +30 minutter for å forbrenne?

Heisann. En kompis av meg kom med en påstand som jeg ikke likte noe særlig.. nemlig at en kardio-økt på 30 minutter er lite formålsmessig hvis man ønsker å bli kvitt fett? HATER egentlig kardio og har unngått det i vinter, men nå er det på tide å bli kvitt "vinterpelsen".. har kjørt 30-40 minutter på steppemaskin etter styrketrening de siste 4 øktene og det føles bra, men han mener altså at man må opp på en time sammenhengende? any views?

TPK
    TPK er ikke aktiv
    Superior newbie TPK sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    27
    Klart du mister fett selv om du trener kardio under en time! Tenk på GK som er 12 minutters kardio. Her renner jo fettet nærmest bort.

Dette er nok bare en myte om at en først brenner opp blodsukkertet, så muskelens glykogen, og når du har tømt alt dette, DA begynner du å brenne fettet... BULLSHIT!

Det eneste er hvis du holder samme instensitet i 30 minutt vs. 60 min, klart du brenner mer hvis du holder på i 60 min.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    syns og ha lest en teori eller noe om at den mest effektive fetforbrenningen slår inn etter ca 30-40 min med kardio...men om dette er sant må ingen spør meg om...
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av fonzie
    Heisann. En kompis av meg kom med en påstand som jeg ikke likte noe særlig.. nemlig at en kardio-økt på 30 minutter er lite formålsmessig hvis man ønsker å bli kvitt fett? HATER egentlig kardio og har unngått det i vinter, men nå er det på tide å bli kvitt "vinterpelsen".. har kjørt 30-40 minutter på steppemaskin etter styrketrening de siste 4 øktene og det føles bra, men han mener altså at man må opp på en time sammenhengende? any views?

Jeg bruker kardio 30min etter hver økt og det fungerer.
    I`m to old for this shit!

Sid
    Sid er ikke aktiv
    Rødvinsflekken Sid sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Etter vekttrening vil kroppens glykogenlagre være lave, og mange mener derfor at 20-30 minutters kardio er en av de beste måtene å brenne fett på. Dette er i bunn og grunn samme argumentet som brukes for kardio før frokost. Jeg tror ikke du bør ha for lange kardioøkter etter styrketrening da dette kan gå på bekostning av muskler. Om du skal trene kardio uten vekttrening før er anbefalt lengde 45-60 minutt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.