Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Kardio

mr pingle
    Ble medlem
    11-2008
    Alder
    23

Kardio

Hei, har tenkt og begynne og kjøre kardio trening i tillegg til vekt trening.
    Jeg trener med vekter 3 ganger i uken, dag 1 rygg og biceps, dag 2 bryst og triceps, dag 3 bein og skuldre med hovedfokus på og få større og sterkere muskler. hvordan bør kardio treningen kombineres med dette? bør kardio kjøres etter styrke treningen eller på dager da jeg ikke trener vekter? kan jeg for eksempel løpe på 3dmølle etter dag 3(bein)?

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    kjør en runde cardio etter endt styrke økt du.

klarer du cardio etter en ben økt har du ikke trent bein hardt nok
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Det kan du egentlig gjøre som du selv vil. Jeg har deffet med kardio på alle døgnets tider og har ikke merket noe særlig forskjell. MEN jeg har fått en forkjærlighet for å få i meg næring så hurtig som mulig etter styrketrening, derfor har jeg igjen fått min elsk for morgenkardio.

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    derfor har jeg igjen fått min elsk for morgenkardio.
    har du en oppskrift på hvordan man blir forelsket i morgenkardio eller? min kropp liker det like mye som omgangssyke....
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    en kopp kaffi på forhånd hjelper alltid meg! står opp i god tid, drikker kaffi, ser kjapt på morgen nyhetene, finner fram ipod med ernergisk musikk.. begynner med rolig jogging, øker forsiktig tempo.

prøv å ha en fast dag i uka med morgenkardio, og så øke til 2-3 ganger etterhvert som du blir vandt med det. mange går i en hel time, noe som bare ville gjort meg mer trøtt. istedfor løper jeg heller samme løype (7 km) og blir fortere ferdig. motivasjonen kommer i form av at jeg blir mer våken etterpå, og at jeg slipper "stresse" med å få tid til kardio senere
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Wopp Wopp veggiss sin avatar
    Ble medlem
    01-2009
    Alder
    31
    hmm....ingen magisk oppskrift altså? hehe

har i år byttet fra å snooze 50 min hver morgen til å stå opp på første ring...trodde aldri det skulle være mulig, så da bør vel dette også kunne være gjennomførbart.
    Steroids are like tampons, every pussy needs one :D

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Hvis du virkelig vil prioritere å bygge muskler så er det kanskje lurt å ikke kombinere det med styrkeøktene, selv om jeg er usikker på hvor mye det egentlig har å si.

Det kommer naturligvis an på mengde og intensitet også.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alt man trenger å gjøre er jo å ta med seg en shake på treningssenteret med litt karbohydrater i, som man tar før man begynner på kardio. Da skal man kunne ta kardio med god samvittighet.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av SkRomt Vis post
    Alt man trenger å gjøre er jo å ta med seg en shake på treningssenteret med litt karbohydrater i, som man tar før man begynner på kardio. Da skal man kunne ta kardio med god samvittighet.
    hehe ??
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av BOB Vis post
    Hvis du virkelig vil prioritere å bygge muskler så er det kanskje lurt å ikke kombinere det med styrkeøktene, selv om jeg er usikker på hvor mye det egentlig har å si.

har ingen betydning det, det veldig vanlig å kjøre cardio rett etter økta.
    man inntar jo raske karbs og prottiser rett etterpå

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av veggiss Vis post
    har du en oppskrift på hvordan man blir forelsket i morgenkardio eller? min kropp liker det like mye som omgangssyke....
    Vel, jeg føler meg som et nytt menneske hele dagen visst jeg kjører morgenkardio. Jeg er opplagt og våken hele dagen. Når jeg ikke kjører morgenkardio er jeg gjerne morgentrøtt til langt på kveld hehe.

Sitat Opprinnelig skrevet av BOB Vis post

Jeg er litt med på denne tankegangen og. I samtale med Skip så ville han gjerne at jeg flyttet kardioen så langt vekke fra styrketreningen som mulig nå som planen var å bygge uten å legge på meg fett. Da falt valget på morgenkardio.

On her way back jente81 sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    Enig med Gremlings her.. Kjør f.eks 30min cardio rett etter vekttreningen, da forbrenner du med en gang, også innpå med karb og proteiner rett etterpå

Jeg går også om morgenen da, og sper på med cardio etter styrken nå etterhvert

Lykke til
    "Pain is just weakness leaving your body"

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av jente81 Vis post
    Enig med Gremlings her.. Kjør f.eks 30min cardio rett etter vekttreningen, da forbrenner du med en gang
    Forbrenner man ikke med en gang om man tar det på morgenen?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

On her way back jente81 sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Forbrenner man ikke med en gang om man tar det på morgenen?
    joda
    "Pain is just weakness leaving your body"

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Om du tar kardioen før frokost, etter frokost eller før du legger deg har ingenting å si. Gjør kardioen når den passer for deg....

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    har ingen betydning det, det veldig vanlig å kjøre cardio rett etter økta.
    man inntar jo raske karbs og prottiser rett etterpå

Var han ikke redd for at restitusjonen ikke ble like effektiv om han tar kardio etterpå? Men er enig at det ikke spiller noen rolle, uansett om man eter før eller etter kardio.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av SkRomt Vis post
    Var han ikke redd for at restitusjonen ikke ble like effektiv om han tar kardio etterpå? Men er enig at det ikke spiller noen rolle, uansett om man eter før eller etter kardio.
    karbs før cardio så får jo kroppen mer å skyve til side før den begynner å ta av fettet om planen var å gå ned i vekt da!
    ellers er det jo selvsagt bare peise på med komler og det mann måtte ønske rett før cardio

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Hehe, komler som mellommåltid på treningsstudio hadde jeg likt å se.

Nå vet jeg ikke lengre hvor viktig det er at glykogenlagrene er mer eller mindre tomme før kardio. Hvor stor skal dette egentlig ha, om man f.eks allerede er i kcal underskudd?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.