Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Kardio... igjen!

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

Kardio... igjen!

Jeg vet ikke helt om dette har vært tatt opp før, men jeg lurer på hvor hardt dere kjører "kardio". Her lokalt har folk veldig mye forskjellige meninger om hva bra kardio er. Noen sier det dreier seg om å rask gange med 120 +\- i puls, mens andre kjører skikkelige harde intervall programmer på stepmasteren. Andre peisfyrer som faen i spinningsalen.

Hvordan gjør dere kardioen deres? No lies!
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg gjorde kardioen under dietten mellom 125-135 i puls.
    det jeg fikk mest utav var morgen kardio.
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    dere må ikke se på slagene, da de ikke har noe å si. Du må se på hvor høyt du ligger i forhold tiil makspulsen. Om jeg og treneren min begge ligger på 120 i puls jobber han hardere enn meg fordi hans makspuls er på 178, mens min er på 203.

hvordan du bør kjøre kardio kommer vel annpå målet ditt?
    Om det er fettforbrenning er kanskje det beste en kombinasjon av "lav" intensitet (50-75% av makspuls) og noe intervaller (over 80% av maks i 6-8 min, eller 90% i kortere tid) hvor pause utgjør ca halve arbeidstiden. Trening med såpass lav intensitet bør vare lengre enn høyintesitetstreningene. Så en morgentur med rolig jogging/kjapp gange (gjerne i terreng) bør i grunn vare i minst en time. Intervallene kan du kjøre harderer, og ikke fult så lenge. Vi pleier f.eks å kjøre 6 min x 6 intervaller i motbakke (på sykkel riktig nok) med puls på runt 85-87%
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Selv så kjører jeg bare rolig kardio på 120-130 slag i minuttet. Etter min erfaring så betyr det lite når jeg kjører kardioen. Men jeg liker godt å kjøre den etter styrkeøkten.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Selv så kjører jeg bare rolig kardio på 120-130 slag i minuttet. Etter min erfaring så betyr det lite når jeg kjører kardioen. Men jeg liker godt å kjøre den etter styrkeøkten.
    Det betyr at du ikke har noen tro på at det forstyrrer restitusjonen fra vekttreningen? Det blir ofte anbefalt at man skal ikke gjøre kardio 4 timer før eller etter en intensiv vekttreningsøkt.

Ble medlem
    03-2002
    Per i dag velger jeg heller å gå lavere på kaloriene enn å gjøre mye kardio. HIIT-lignende kardioøkter skal jeg gjøre når jeg er rundt 10-12% kroppsfett, altså om ikke så lenge... muhhahahah

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Det betyr at du ikke har noen tro på at det forstyrrer restitusjonen fra vekttreningen? Det blir ofte anbefalt at man skal ikke gjøre kardio 4 timer før eller etter en intensiv vekttreningsøkt.
    Jeg tror det er veldig begrenset hvor mye skade en kardioøkt har på restitusjonen. I noen tilfeller skulle det ikke forundre meg om den faktisk påvirker den postitivt.

I mitt tilfelle så er jeg ferdig med styrke og kardio i løpet av en 75-80 minutter. De fleste andre er da ikke ferdig med styrkeøkten sin engang.

On her way back jente81 sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    30
    Jeg kjører kardio 1t om morgenen før frokost, etter en kopp kaffe og gjerne rett etter vekttreningene 30min...
    Da er det rask gange med mellom 130-140 i puls
    "Pain is just weakness leaving your body"

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    om du ligger høyt i puls (over 80&#37 så kan det virke nedbrytende på musklene. Men om jeg har forstått rett mener dere kardio = gange/rolig jogging, og da har det vel heller en positiv effekt.

Rolig "kardio" i form av gange, sykling o.l øker også blodsirkulasjonen og vil vel da heller virke positivt på restitusjonen. Mange driver jo med såkalt restitusjonstrening som går ut på lavintensitets aktiviteter som nettopp gange, sykling, svømming i 45-75 min.

Så lenge du ikke får pulse opp, og holder deg langt unna melkesyreterskelen vil det ha en gunistig effekt. (mener jeg...)
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg tror det er veldig begrenset hvor mye skade en kardioøkt har på restitusjonen. I noen tilfeller skulle det ikke forundre meg om den faktisk påvirker den postitivt.

I mitt tilfelle så er jeg ferdig med styrke og kardio i løpet av en 75-80 minutter. De fleste andre er da ikke ferdig med styrkeøkten sin engang.
    Tanken er at styrketrening sender et signal til kroppen og kardio sender en annen type signal så resultater blir i beste fall mixed. Hva tror du?

Spiser du noe i mellom styrkeøkten og kardioøkten?

Fuglebrystet Guardian sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Kardio på mølle/sykkel må være noe av det kjedeligste i verden så jeg prøver å få det unna så kjapt som mulig. Altså kjører jeg spurtintervaller med og uten stigning.
    Treningslogg

I love life because what more is there.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Tanken er at styrketrening sender et signal til kroppen og kardio sender en annen type signal så resultater blir i beste fall mixed. Hva tror du?

Spiser du noe i mellom styrkeøkten og kardioøkten?
    Jeg kan ikke se for meg at det man i andre sporter kaller nedjogging skal ha noe stor innvirkning på kroppen sin muskelvekst. Men jeg har heller ikke noe spesiell innsikt i kroppens nervesystem.

Spiser ingenting mellom styrke og kardio.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.