Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Cardio er NO NO i offseason...Det er nedbrytende og
ikke oppbyggende,,,Helst sikkert mange meninger,
men nettopp lest CEO Muscle av Jay Cutler![]()
Cardio er NO NO i offseason...Det er nedbrytende og
ikke oppbyggende,,,Helst sikkert mange meninger,
men nettopp lest CEO Muscle av Jay Cutler![]()
Size DOES matter
Jeg følger DC prinsippene, og Dante er veldig for cardio hele året. Så jeg holder meg til det.Opprinnelig skrevet av Spare
Sist endret av MrMuscle; 17-06-06 kl 18:50
Oki, vet ikke så mye om DC, lest litt da, virker for så vidt
intressant det, men hva er begrunnelsen da? Cardio brenner
kcal(mest forhåpentligvis men også protein til en viss grad)
samt hugger inn i restitusjonsevnene, dvs det går utover
stryrketreningen. Så hvorfor mye offseason skjønner jeg ikke.
Cardio børe også begrenses på diett,..
Size DOES matter
Jeg er ikke enig i noe av det du sier egentlig. Cardio er veldig gunstig, om man bulker eller deffer.
Cardio går absolutt ikke utover restitusjosnevnen, visst du mener det så vil jeg gjerne høre begrunnelsen. Jeg vil heller si den fremmer den. Da den får opp blodsikrulasjonen, og visst den brukes etter styrketrening så får den laktatene og andre avfallstoff i blodet raskere ut av systemet. Jeg merker det godt etter styrketreningen, en 10-15 minutter inn i cardioen så dette pulsen med godt over 10 slag i minuttet.
Jeg vet ikke hva form for cardio du bedriver. Men ligger du på 65-75% av maks puls så er belastningen så lav på kroppen at det ikke går utover muskelvekst, og det bruker ihvertfall ikke proteiner som energi kilde. Visst du ikke klarer å ha komplett tomme glykogenlagre. og det ser jeg som liten mulighet når man er offseason.
Men denne diskusjonen hører ikke hjemme her. SKal se om jeg ikke klarer å flytte disse postene over i en egen tråd.
Sist endret av MrMuscle; 17-06-06 kl 21:52
Wtf? Selvsagt skal dere kjøre kardio hele året. Dere vil vel ha et lite snev av god fysisk form også? ikke bare masse..
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
Kjører minimalt med kardio offseason, blir det jeg får av gym på idrettslinja, noe som tilsvarer litt men ikke noe seriøst hjemme da jeg hater kardio.
god form året runt? bah:P kjører bulk gjennom sommeren jeg nå. skal kanskje deffe til neste år
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Jeg kjører kardio året rundt, fordi jeg liker å løpe. Blir ikke så mye om vinteren når det er snø/regn osv, men minst en tur i uka.
Kommer til å kjøre mer kardio på kommende bulk i forhold til hva jeg gjor på sist. Mener også at kroppen er meget mottagelig for karbo etter kardio, og at du klarer å fylle musklene mer en hva du ville klart uten.