Pleier folket her og begynne med kardio med en gang de begynner deffen?
Pleier folket her og begynne med kardio med en gang de begynner deffen?
Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.
Nei,det bør man ikke gjøre.
I`m to old for this shit!

begrunn litt her...tror nok det er mange både nye og gamle medlemmer som kan ha godt av slik lesning...Opprinnelig skrevet av cb
I`m Fitnessfrosk, get used to it!
Han tenker sikkert på at man bør vente til man har stoppet å gå ned ved bare kalorinedgang.
Men grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på om det bare er en myte. Kan virkelig kroppen venne seg til en viss aktivitet og tilpasse forbrenningen til det?
Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.
Det blir som å kaste alt veden i peisen med en gang. Da vil flammen (fettforbrenninga) stoppe opp etter en stund og det ender med at man må kjøre helt til Sverige for å hente ny og god ved! La heller bålet brenne litt og litt, hehe![]()
Selv kjører jeg kardio året rundt. Så Med en gang jeg begynte deffen så reduserte jeg karbohydrat inntaket OG la til morgenkardio de dagene jeg ikke trente styrke.

visste greia men gadd ikke skrive selv...håpte noen andre tok på seg ansvaret med og skrive en god utfyllende oppsummering over temaet![]()
I`m Fitnessfrosk, get used to it!
Opprinnelig skrevet av Arralou
Så du tror kroppen senker forbrenningen etterhvert fordi den er i mer aktivitet enn før?
Jeg mente vel egentlig bare at man ikke skal starte for hardt. Spare på de "triksene" man har tilgjengelig. Tror ikke jeg skjønte spørsmålet helt heller, sorry.Opprinnelig skrevet av dragon06

Hadde det ikke vært for at du skrev det først skulle jeg kallt deg en hermerOpprinnelig skrevet av MrMuscle
Er helt lik slik jeg kjører.
Blir 2 ganger morgenkardio i uken, i tillegg ble det 1 ettermiddagskardio, eller kondisøkt blir det heller, denne uken, så kommer jeg til å øke på de etter hvert som forbrenningen stopper og, og etter hvert som jeg blir lettere tåler spurve anklene og leggene mine mer juling.
Opprinnelig skrevet av dragon06
Jeg tror ikke det er noen myte!
Uannsett tok jeg meg "kardio-fri" denne uken her for å bumpe den opp skikkelig fra og med mandag.
Jeg pleier egentlig å vente med kardio til det absolutt helt nødvendig, men denne gangen begynte jeg med det dietten begynte. Innbiller meg at kardioen gjør at jeg faktisk legger på meg litt muskler hehe.
Kroppen er utrolig tilpassningsdyktig,det er da viktig at man varierer treningen og kosten for maksimalt utbytte under diett.Det er da hovedsaklig viktig under langvarige dietter som gjerne strekker seg utover et halvt år.
Så ja,kroppen venner seg til en viss aktivitet og tilpasser forbrenningen til det.
I`m to old for this shit!
Skal man bli tynn eller så skal man bli tynn.
Morgen forbrenning 4-6 ganger i uka
Halv parten av det bør være gerillia cardio.
Spis flerumettede fettsyrer 20-80 gram om dagen spørs hvor tung du er.
2-4gram proteiner pr. kg kroppsvekt
Masse grønnsaker
5-8 små måltider om dagen
Sykle ol. rett etter styrke trening i ca 20 min
Fri på søndag.
enkel og rakt svar.
Opprinnelig skrevet av GlennW
Hvorfor bør halvparten være gerilja kardio?
Hvorfor burde man sykle rett etter styrketrening? Er ikke alltid dette er optimalt.
Morgenkardio fra starten av dietten eller ikke optimalt som nevnt tidligere i tråden. Fri på søndag passer jo ikke alle heller.
Nei sier du det, nå lærte jeg meg åssen jeg skal slanke meg.
Tydeligvis klarte jeg ikke å formidle spørsmålet mitt godt nok.
Jeg syns det er rart at kroppen skal regulere forbrenningen etter hvor mye aktivitet den er i. Isåfall burde vel maratonløpere ha litt mer spekk enn det de har. Meningen med tråden var å starte en diskusjon og høre forskjellige meninger.
Ok, minst en fri dag i uka er lurt for å lade batteriene?
Gerillia kardio er intervall preget og trenger lang tid restitusjon spesiet når du går på minus kcal.
Sykle etter styrke treningen slik at du er sikker på at karbo. lagrene i kroppen er tomme. her går det også ann å tilføre kroppen raske karb , slik at den henter seg letter inn igjen.
Det kommer litt an på hva slags form du er i fra før av.
Det er helt vanlig at kroppen regulerer forbrenningen etter aktiviteten din.
Hvis inntaket er det samme og du bruker mindre gir det lavere forbrenning, akkurat som en bil motor.
Men det kommer vel ann på hvor mye en vil ofre for å få ting gjort, og kanskje ikke miste musklatur.
Det er jo selvmotsigende...Opprinnelig skrevet av GlennW
Først sier du at sykling etter "trening" (styrke) er bra, så sier du at du skal tilføre kroppen raske karbs?
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Så hvis jeg går feks 1mil nå og brenner 300 kcal så forbrenner jeg mindre energi etter å ha gjort dette en stund? Syns du det høres logiskt ut? At musklene faktisk bruker mindre energi ettersom man bruker dem mer.
Kanskje man må øke kardiomengden etterhvert fordi kroppen ikke vil bevege seg på diet?
Jeg tror du forbrenner så og si samme mengde på å gå en mil om du har vært på diet i en uke eller 3 mnd. MEN, hva gjør du når du ikke driver med kardio? Ligger du mer i ro enn ellers? Sover du kanskje en halv time mer i løpet av døgnet enn ellers?
På diet er du på underskuddkalori, og i tillegg må kroppen streve seg igjennom treningsøkter som den må bruke enorme mengder energi på å restituere seg fra. Kanskje kroppen "tvinger" deg til å bli latere for å klare å bygge seg opp igjen? Og, at en derfor må øke kardiomengden etterhvert? Det er jo lettere å gi på litt i 30-60 min, enn å være mer aktiv gjennom hele dagen.
Så at en får bedre kondisjon spiller ikke inn?Opprinnelig skrevet av TPK
Selvfølgelig bruker du mye mindre krefter og energi på å gå en mil når du har gjort det i 3 mnd, en har antagelig fått mye bedre kondisjon. I tillegg er du heldig så har du mistet noen kg, så en har mindre å dra på også, og det spiller jo også inn.
Du bør virkelig lære deg mer om trening TPK
Man får nødvendigvis ikke så mye bedre kondisjon under deff. Det har jo mye med hvor mye kardio du kjører under bulken.
Klart det blir noe lettere når du får av deg litt fett, men hvor mye tror du dette har å si? Ikke at dette er noen fasitt, men la inn litt tall i http://www.bodybuilding.com/fun/calories.htm for å teste. La oss tenke oss en person som går 5 mph i 60 min, veier denne personen 95 kg brenner han ca 800 kcal., 90 kg gir ca. 750 kcal., og 85 kg gir 715 kcal.
Denne tar heller ikke hensyn til at vekttapet kommer (forhåpentligvis) hovedsaklig fra fett. Men når en har gått ned 10 kg brenner man bare 85 kcal mindre på å gå en hel time! Skulle man tatt hensyn til at det var (nærmest) kun fett som forsvant, tror jeg dette tallet ville blitt enda noe mindre.
Opprinnelig skrevet av PG*
Uten at jeg kan så mye om det så er vel kondisjon mest bedre oksygenopptak da musklene våres allerede er vant til å bli stresset. Men vil bedre kondisjon ha så mye å si at nedangen stopper ved langvarig utførelse av kardio?
Jepp, et VIKTIG aspekt med tanke på cardio. Dess mer du gjør det, jo mer
effektiv blir kroppen til å bruke mindre kcal på samme "jobb", dvs at
1 time cardio er mindre effektiv på slutten av diett enn først. Skjønner??
Size DOES matter