Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Kardiogreier

nox
    nox er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004

Kardiogreier

Jeg vil legge inn kardio i treningsprogrammet mitt.

Jeg vil gå ned ca. 5kg, så raskt som mulig. Vil gå ned ved hjelp av kardio, ikke forandre dietten min, da den nå er bra for musclegain.

Jeg trener vekter mandag, tirsdag, torsdag, fredag.

Så når bør jeg legge inn kardio? Former for kardiotrening jeg kan benytte er spinning og gåing. Kan bruke maksimalt 2 timer per dag på kardiotrening. Vil som sagt ned 5kg så raskt som mulig.

Men når bør jeg legge det inn? Med tanke på å ikke skade for muskelbyggingen, og for å miste fett raskest mulig.

Kan ikke kjøre kardio på morgen da eneste jeg orker å gjøre om morgen er spise frokost, så må jeg vente minst to timer før jeg orker å trene eller begynne med kardio.

Kan heller ikke kjøre kardio rett etter trening, da jeg etter endt treningsøkt alltid sitter stille i 30 minutter. Dette for å bygge mest mulig, har alltid funket bra for meg og vil ikke forandre på det nå.

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Du kan ikke gå ned i vekt når du spiser kalorioverskudd.

Skal du opp i vekt, må du spise mer kalorier enn du forbruker.
    Skal du ned i vekt, må du spise mindre kalorier enn du forbruker.

nox
    nox er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Det jeg spiser nå bruker jeg til bygging, så hvis jeg legger inn kardio og har samme diett vil jeg bruke mer energi og dermed gå ned.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Muskler veier mer enn fett, så du går vell opp i vekt uansett, iallefall vanskelig å gå ned om du bygger muskler...

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    det er ikke så enkelt. Er du i kalorioverskudd går du uansett ikke ned i vekt uansett hvor mye kardio du gjør. Hvis du gjør kardio sammen med et kalorioverskudd vil det bare bremse muskelbygginga.

Kardio er ikke det samme som vektnedgang. Kaloriunderskudd=vektnedgang.

Du sier at du bygger muskler med den dietten du følger nå, og da regner jeg med at du ligger hvertfall 500kcal + daglig.
    Å komme i et brukbart kaloriunderskudd da er bare dumt, det betyr at du må trene så mye kardio at muskeltap er et faktum.

Dessuten, en vektnedgang på mer enn 1-1,5kg i uka er garantert muskeltap.

Bestem deg, enten endrer du dietten din til mindre kalorier og deffer, elelr så fortsetter du å bygge.
    Det du planlegger er en ræva plan for å si det rett ut

nox
    nox er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    06-2004
    Vil ikke miste muskler nå... er så godt i gang. Faen!

Så det du sier jeg må gjøre er f.eks: Jeg kan trene vekter de dagene jeg gjør nå, ha samme opplegget der, legg inn kardio 3-4 ganger i uka på 1 time hver, og kutt ned litt på kcal?

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Det hørtes ut som en veldig bra plan!!!

Legg ut kostholdet ditt slik det er nå skal jeg hjelpe deg.

Det du sikter etter,er en vektnedgang på 0,5-1 kg i uka. Mest mulig av det skal være fett.

Når på døgnet du gjør kardio er ikke så viktig. Det som er viktig er at du skaper et totalt kaloriunderskudd i løpet av dagen. Men du kan allikevel med fordel legge kardio etter styrketreningen og før frokost med fordel.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Det ER mulig men tho litt vanskelig å "miste" store deler fett med samme kosthold du har nå, men inntaket proteiner må være HØYT dersom du er redd for å miste muskler.

Om Stripie gidder sette opp en plan så kan du følge den.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Helt umulig å sette opp en kostholdsplan uten å vite vekt,høyde,fett% +++.

Det letteste er om han legger ut sitt eget kosthold nå,sammen med de opplysningene

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Lurer på en ting jeg.. Gidder ikke lage egen tråd om det..
    Kardio er et fellesord for allsalgs løpe-, sykkel-, gå-, svømme-trening eller lignende ikke sant?
    Det trenger ikke å inneholde knallharde intervaller eller noe sånt som gerilja-kardio programmet gjør?

Har en løype jeg som regel bruker om morgenen, noen ganger går jeg, noen ganger jogger jeg.. Hva er lurest å gjøre? Bruker nesten alltid den løypa uansett om jeg løper eller går.. Går jeg blir det jo en lengre økt da, men jogging er litt mere intensivt.. Noen tanker?

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Mange teorier rundt dette her, mange mener at lange turer forbrenner mest jevnt over hele dagen. Mens andre mener intervall er tingen. Og andre sverger til jogging med puls på 120 for forbrenning, jeg føler selv at å gå i fjell er en bra ting. Og ellers jogging for litt kondisjon. Finnes jo ellers mange tabeller med oversikt av de fleste kardio øvelser, jogging, gå i trapper, trampoline, som skal vise hvor mange kalorier man forbrenner for tiden du legger ned i kardio trening.

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Afehn
    Lurer på en ting jeg.. Gidder ikke lage egen tråd om det..
    Kardio er et fellesord for allsalgs løpe-, sykkel-, gå-, svømme-trening eller lignende ikke sant?
    Det trenger ikke å inneholde knallharde intervaller eller noe sånt som gerilja-kardio programmet gjør?

Har en løype jeg som regel bruker om morgenen, noen ganger går jeg, noen ganger jogger jeg.. Hva er lurest å gjøre? Bruker nesten alltid den løypa uansett om jeg løper eller går.. Går jeg blir det jo en lengre økt da, men jogging er litt mere intensivt.. Noen tanker?
    Når det er lik lengde forbrenner du ca like mye kalorier

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Okay.. Da blir det definitivt gange heretter! =)

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Om du skal "spare" musklene dine, så er det absolutt beste alternativ. Rask gange i skog og mark
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Jepp! Skal prøve å forbrenne fett nå framover, men vil jo naturligvis beholde mest mulig muskelmasse..
    Hvor lenge bør jeg gå om morgenen?

Tar vanligvis en kaffekopp før jeg går 30 - 45 minutter..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.