Et lite spørsmål som dukket opp i hodet mitt nettopp.
Fettprosenten kan absolut øke ved kcal underskudd med det "rette" kostoldet.
Men kan selve fettmengden øke ved Kcal underskudd?
Et lite spørsmål som dukket opp i hodet mitt nettopp.
Fettprosenten kan absolut øke ved kcal underskudd med det "rette" kostoldet.
Men kan selve fettmengden øke ved Kcal underskudd?

Det er nok mulig i rette situasjonen det ja. Kaloriunderskudd betyr jo bare at total kroppsmasse går ned.
Se for deg en person med over normalt mye muskelmasse, 6 i fett% , plutselig slutter å trene og spiser bare transfett og fruktose. Selvom han generer ett kaloriunderskudd på det så vil det nok skje mye rart med den kroppen![]()
Mister man muskelmasse uten å miste fett går fettprosenten opp. Så enkelt er det.
For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.
Hormonene dine styrer veldig mye. I enkelte tilfeller kan fettvev være mye mer insulinsensitivt enn muskelvev, og et slikt scenario kan gi økt fett% i kcal-underskudd. Jeg har sett mange gamle damer som blir feite av å spise 3 skiver med syltetøy og to glass vin pr dag. I Afrika er det mange tjukke mødre med magre barn. Forklaringen er ikke at de spiser opp all maten mens barna ikke får noenting.
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!