Khans svik
Av DC, Oversatt av HST
©FITNESSPRAT
En ung gutt på 19 år (Khan) skal bytte treningsprogram pga at han har økt 30kg på 13 måneder, men brystet og ryggen har ikke økt så bra som han hadde håpet på.
Velkommen til spillet "Dante er faen så sint!!!"
Du er en flott gutt, Khan, men du får meg virkelig til å fly i taket, og du kommer til å merke det i denne posten! Om du ender opp med å hate meg etter dette, får det bare være. jeg vil lufte noen tanker og deretter kan du følge Westside eller hvilket-som-helst treningsprogram, egentlig kan du bare prøve alle sammen. Jeg ønsker bare at du prøvde deg på andre treningsmetoder før du begynte med DC, for jeg tror du kommer til å mislykkes totalt. Ikke ta noe av dette personlig, men noe av det du sa gjør meg faen så sint. Jeg skriver dette til alle sammen, men det inkluderer deg og!
SKJØNNER DERE HVORFOR I HELVETTE JEG HATER Å TRENE UNGE GUTTER NÅ? JEG HATER DET! - Og jeg som ikke engang trente denne gutten, men som heller ga ham tips og råd på epost, InHuman var den som hjalp ham.
Dette har skjedd med meg flere ganger, ungdommer kommer til meg sytende om at de er så pinglete, og at de er helt desperat etter å bli stor og massiv. Så hva gjør jeg? Jeg tar dem under mine vinger, og gjør dem svær og massiv, men gjett hva de gjør? De går rundt og tror at de har vært svær hele livet sitt, OG DET IRRITERER MEG! De gir tips og råd, men nevner aldri mitt navn. Det virker som om de har glemt hvor det kom fra. Ingenting er værre enn å hjelpe noen for å så se dem oppføre seg som om de alltid har vært stor. (Og "å, stakkars meg, jeg er så pinglete, vær så snill og hjelp meg!" -minnet er som vasket ut av systemet deres)
Sier du at det er lett å bygge 35-faens-kg ved nok innsats? Kødder du med meg? Ikke engang prøv deg på å komme med et slikt utsagn! Hva sier du til å ta en titt i eposten min for å se hvor mange folk som skriker om at de ikke får til noe i sporten? Det vil du ikke, for det ville tatt deg omtrent 3 måneder å gå igjennom alle!
Du har ikke noe referansepunkt fordi du startet med blanke ark og gjorde stort sett alt riktig. Jeg husker i begynnelsen, da du mailet meg og fortalte at du var helt desperat etter å få muskelmasse. Hva i helvette skjedde med den gutten? Har du glemt det? Det virker slik. Det er millioner av folk som startet som tenåringer, men som ikke har merkbar økning etter 10-20 år i gamet. Aner du hvor mange 30- og 40 åringer som kontakter meg fordi de ikke har økt etter 15 års vekttrening? De er nærmest flau over det fordi de føler at de har kastet bort alt for mange år på å gjøre feil ting i god tro om at de gjorde det rette.
Og du sier at å øke 35kg er noe helt normalt, som ville skjedd uansett? JA, DU GJØR MEG NOE SÅ INNI HELVETTE FORBANNET VED Å SI SLIK. Jeg bryr meg ikke om hvordan du gjør det, du kan bruke hvilket treningsprogram du vil. Det bryr meg midt inni fiseringen hva du velger å gjøre, men glem ikke hvor du kom fra!! Eller hva som fikk deg dit! Dette er en liten klaps i trynet fra meg, og jeg forventer at også InHuman vil gjøre det (Men jeg kommer ikke til å snakke for ham).
Å høre deg snakke slik bare en kort stund siden du "Så desperat trengte hjelp" gjør meg så sint at jeg ikke har ord. Du var, akkurat som meg, en pinglete gutt på 75kg en gang, som er overalt på disse forumene og fyller min epost med "Dante, vær så snill og hjelp meg".
Du legger på deg 35kg, og du tror at det er DC treningen sin skyld at det ikke legger seg på brystet og ryggen? Tror du at det er mulig å gjøre det motsatte av det, å legge 35kg med muskelmasse kun på brystet og ryggen? Tenk på det inntil du skjønner hva jeg mener. Jeg vet hvordan InHuman trener folk, og jeg vet hvordan han hadde deg til å trene. Du gjør (For det meste) akkurat det samme som andre folk både jeg og han trener. Jeg hører ting som "Brystet mitt vokser som ugress" og "Ryggen min sprenger snart" hele helvettes tiden. Du gjør akkurat det samme som dem og går opp 35kg, hva tror du er grunnen til at brystet og ryggen din henger etter? DET ER DINE GENER. De 2 tingene jeg hører mest om fra klientene mine er hvor mye leggene og ryggen vokser. Det er nesten aldri noen som sier til meg at ryggen deres ikke vokser så raskt som den aldri har gjort før, men jeg hører mye fra tenåringer og "wannabe gutter" om dårlig økning i bryst og armer. Vet du hvorfor? Fordi det er brystet og armene de stirrer på hver jævla dag, og det er der de så absolutt har lyst vokse mest. Jeg hører aldri slikt av hardcore bodybuildere fordi de ser på kroppen sin som en helhet og innser at denne helheten vokser etter genene. Uansett hvilken svake muskelgrupper du har når du begynner å løfte, vil disse muskelgruppene FORBLI SVAKE MUSKELGRUPPER RESTEN AV KARRIEREN DIN ENTEN DU LIKER DET ELLER IKKE.
Jada, du kan forbedre dem, men hvis dine quadriceps er dritbra og dine legger suger kumøkk etter 2 år, vil quadriceps knuse leggene uansett hvor mye du forbedrer leggene. Tror du ikke Craig Titus har gjort hver eneste jævla ting han kan for å få brystet sitt massivt, eller Milos med sin rygg og armer, Mattarrozzo med sin rygg og bryst, eller Ruhl med sin triceps? Hallparten av disse bodybuilderne har funnet en siste løsning på problemet ved å [...]. HER SNAKKER VI OM ELITE GENER OG ELITE DOP.
Hvor mange unger trener etter oppskriften til en eller annen pro? Tror du virkelig at de noen gang vil utvikle kropper som Ronnie, Jay eller Marcus? Hvor mange i løpet av de siste 40 årene har gjort akkurat hva Arnold gjorde for bryst og biceps fordi hans var så enestående? Har du sett en mann, bare en eneste mann som har utviklet like bra bryst og biceps som Arnold, og som kunne sagt "Vel, jeg fulgte hans oppskrift, og her er resultatet". IKKE FAEN HELLER. Dette handler om genetikk, og du legger ikke på deg 35kg ved å gjøre de riktige tingene i treningen, men på en eller måte unngår rygg og bryst. Om du vil legge skylden på noen, la det bli din mor og far fordi det er genetikken du har fått utdelt som nekter deg å øke i bryst og rygg, i motsetning til kompisene dine som sier "Brystet mitt vokser som bare faen". For hver enkelt muskelgruppe som vokser bra på deg, Khan, får jeg høre det motsatte fra andre. Vet du hvorfor? GENETIKK!!!! De gjør akkurat det samme som deg, men deres mor og far ga dem ikke en genetikk som tillater dem å vokse så mye som deg i enkelte muskelgrupper. Så det går begge veier. Mine hamstrings er en veldig, veldig hard muskeldel å få til å vokse, men Chris250 sine kommer igjennom døren 5 minutter etter hodet hans, og vi trener akkurat likt!!! Hva er svaret? Genetikk! Jeg vet ikke om noens rygg som ikke vokse av det grunnleggende elementer jeg har med i dette programmet (markløft, 1/2 Markløft, rack chins osv).
Jeg er lei meg fordi du ikke prøvde andre treningsprogram først, og stagnerte på 75kg. Da hadde du sett forskjellen. Du ble lagt på en suksessfull vei ganske tidlig i din karriere, og du var faen så heldig som ble det. Tenk deg om, og prøv å si det samme til alle 30-40 åringer som har løftet i 10-20 år, men som likevel ikke har gått opp 10kg siden de startet for over et tiår siden. Som sagt, det handler om å huske hvordan du kom dit du er og hva det kom fra.
Som en siste del av ditt svik, vær så snill og ikke gjør den samme feilen som får meg til å kakle som en høns når jeg ser andre snakke om det på nettet. Jeg ser menn som gjør en form for trening/styrkeløfting i 10 år som gir dem en stor muskulatur, som for eksempel 140kg. Deretter deffer de i 6 måneder, trener på en annen måte, og ender opp på 120kg rippet og utrolig bra. Så ser jeg dem si på nettet "Halleluja, denne treningen gjorde underverker, brystet mitt ser bra ut og jeg ser ut som en helt ny mann" - Tull! Det var tiåret med trening før dietten som pakket på deg alle musklene, det var ikke deffen som gjorde at du la på deg muskler. Du gikk ned i fettprosent, selvfølgelig ser du mer muskuløs ut med en lav fettprosent, fordi det er ikke noe fett der som gjevner ut musklene.
Som sagt, jeg vil at du skal prøve de andre metodene, jeg er ikke sint fordi du ikke fortsetter med min metode, men jeg vil gjøre alt dette (etter min mening) enkelt for deg. Om du tilbringer en dag i mine sko, og hører alle trasige historiene og leser alle emailene jeg får, ville du skjønne hvor heldig du er, og du vil faen ikke ta noe for gitt mer.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Noen som har bilder av "svikeren" kahn?