Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Kilder å refere til på Treningsveileder-hjemme-eksamen

Superior newbie Hard Økt sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24

Kilder å refere til på Treningsveileder-hjemme-eksamen

Holder på med hjemme-eksamen treningsveileder på NIH, og trenger noen kilder å henvise til. Kildene jeg kunne refere til, måtte ha kilde-referanser. F.eks kan jeg ikke bruke sider som iform.no, siden de ikke skriver enn dritt om hvor "forskningen" kommer fra. Var også noe med at jeg ikke kunne sitere fra folk som jobber for folk som selger kosttilskudd (siden de kunne ha interesse for å vinkle noe slik de ville..).

Hvilke kilder bruker dere?

Takker for alle svar, siden det vil være til stor hjelp!
    Uten mat og drikke, duger Kjetil ikke

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    American College of Sports Medicine er flittig brukt ihvertfall. De er fra 2002 og 2001 de som er i artikkelsamlingen fra NIH treningsveileder.. merkelig at de ikke har brukt nyere artikler fra f.eks 2006 og 2007 synes jeg..

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Hvis det er forskning og slikt du er ute etter så kan du finne en del på pubmed.com
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hard Økt Vis post
    American College of Sports Medicine er flittig brukt ihvertfall. De er fra 2002 og 2001 de som er i artikkelsamlingen fra NIH treningsveileder.. merkelig at de ikke har brukt nyere artikler fra f.eks 2006 og 2007 synes jeg..
    Grunnen til at de ikke gjør det har vel noe med at ACSM har endret standpunkt angående mye når det gjelder styrketrening.

Hadde nok ikke sett bra ut å henvise til nyere artikler fra ACSM hvor de har funnet ut av mye av det som står i artikkel samlingene du refererer til fra NIH er feil, eller inneholder store mangler.

- ACSM Now Endorses Simple Training Programs for Experienced Trainees
    - Kritikk av ACMS's Point of Stand fra 2002!
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    takk for linkene.. så det ikke før nå jeg! Trodde ikke noen kom til å svare på den, men var visst noen som tok seg bryet ja!

Stoneman: Synes de kildene og mye av det vi har fått lært der er litt tvilsomme. Men tror jeg bare må spille med, og bruke de kildene som jeg tror de liker. Ikke vits å skape noe opprør på en treningsveiledereksamen.. skal jo bare få en god karakter, også heller få mine egne meninger seinere..
    Er en hefte av Per egil refsnes, Styrketrening Temahefte 7A, NIH/Forsvarts institutt fra 1996 som det står mye rart i, men referer nå bare til det, for å gjøre dem glade.. skal referere til det jeg er uenig i, når jeg får tid.. lage en liste.. hehe

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.