Merker når jeg skal ta markløft, knebøy eller i det hele tatt går med ræva ned mot bakken får jeg en klikkelyd i knærna, lurer på hva dette kan være og om det er skadelig ?
Merker når jeg skal ta markløft, knebøy eller i det hele tatt går med ræva ned mot bakken får jeg en klikkelyd i knærna, lurer på hva dette kan være og om det er skadelig ?
Gjør det vondt---> skadelig
Gjør det ikke vondt---> drit i det
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Masse lyd ---> gå for en karriere innen techno!
Lyd er luft som blir presset ut av leddet, ikke direkte farlig men i noen tilfeller kan det gjøre vondt.
Personlig har jeg en ankel som knekker når jeg clutcher
www.mthereseo.blogg.no
Ditto Riinoo... Tror alt jeg har knekker.. Nakke, rygg, knær, ankel (den knaser mer), armer osv.. Som det er sagt ovenfor: Gjør det ikke vondt, drit i det
Har blitt faen så positiv at det er kvalmt
Hvor lenge har det holdt på? Svarer som de andre over på spørsmålet.
Er som sagt bare luft. Ikke noe farlig.![]()
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
Knepping er vel luft i leddene eller noe, er en ung og trener er det som regel ikke noe stress, verre om du er gammel og leddene knirker og knaker.
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
En kjapp gjennomgang hvor det knirker på meg:
Nakke (jævli knasing), skuldre (litt trøbbel med dem), en albue, ett håndledd, to fingre, korsrygg, knær og en ankel. Men jeg er frisk som en fisk bortsett fra et par låsninger i året i rygg og nakke. Ikke no stress.
-MinoTaurO: Men de knærne mine knekker og blir vondere når jeg trener beina "tungt". Bikker jeg trengsetta i knbøy på over 150-160 kg har jeg småvondt i knea ei uke. Kjører derfor litt forsiktig. Heller flere reps på lette vekter. Om det har sammenheng med knirkingen? Aner ikke.
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!
Er det irrelevant å snakke om oppvarming i dette tilfellet?
Varmer alltid opp godt, knirker da også
Tusen takk for gode svar, skal prøve å tøye strikken litt lenger å kjenne om det gjør vondt..
Jeg har kneppelyd med smerte når jeg går i nedoverbakke. Hva betyr det da o allvtitende fora?
evt gå baklengs i nedoverbakker
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Har det noe å si hvilket underlag du løfte f.ex markløft / knebøy på ? Betong gulv ? Tregulv ? matte ?![]()
Min erfaring med knekkelyder er at hvis jeg ikke gjør noe for å få de vekk (tøying, Yoga etc) så blir de bare værre og værre.
No brain, no gain.