Viser resultatene 1 til 26 av 26

Tråd: Knebøy

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

Knebøy

Hvordan utfører dere knebøy ?
    Jeg er dritlei av å se mennesker kjøre til nesten 90 grader og aldri helt til bunns. Selv sier de at de går dypt nok, men det er bare bullshit.
    Knebøy skal kjøres helt til bunns og ikke bare til 90 grader.

Bronse Member Kryor sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Er det ikke to typer knebøy da ? Dype knebøy, som er helt til bunns.. og bare knebøy som ikke går helt ned !?
    Er du på beachen, så soler du deg i orntli' sol assa.

Medlem
    Ble medlem
    09-2002
    jeg tar ikke dype knebøy fordi det tar for mye på knærne som jeg sliter litt med...

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

hmm

Hva med knebind og mindre vekter ?
    Hvis du bare går til 90 grader, så trener du vel bare quadriceps og lite hamstrings og gluteus vil jeg tro.
    Kan vel nesten like gjerne kjøre leg extension istedet?

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    Har merket stor fremgang etter at jeg begynte å kjøre dype knebøy isteden for 90 grader. Første gang jeg virkelig tråkka til å kjørte tungt, klarte jeg omtrent ikke å sitte på 2 dager. Det opplevde jeg aldri med 90 grader.

Medlem flashman sin avatar
    Ble medlem
    09-2002
    :8) Jeg tar knebøy helt ned med relativt tunge vekter. Den billigste testosteronbooster du kan få

Medlem cris sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    33
    Jeg kjører 90grader knebøy p.g.a skade i kneet, og for meg så hjelper det ikke å surre ihop knærne, men jeg kjenner det godt i hamstring og glutes.. jeg konser på å få kontakt me musklene i stedet for å brenne på med vekter.. De som trener spenst trening går ikke alltid til buns........

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Som det er sagt lengre opp i tråden, det fines forskjellige type knebøy. Dype er bare en av de. Jeg mener og tror at variasjon er nøkkelen til den optimale fysikk. Så prøv alt, aldri begrens deg til bare en ting.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44

Re: hmm

Sitat Opprinnelig skrevet av ts
    Hvis du bare går til 90 grader, så trener du vel bare quadriceps og lite hamstrings og gluteus vil jeg tro.
    ja og nei. Jo dypere en går inn i bøyen jo større blir rasseballene (gluteus that is). Enkelte, meg medregnet, har gode vekstegenskaper i gluteus noe som raskt manifisterer seg etter en periode med dyp bøy.........

Dersom bøy funker for deg, er sammenligningen mellom 90 graders bøy og lårstrekk helt håpløs. Du kan da kjøre tungt som fy med 90 graders bøy også - en kobler ikke inn baksiden av lårene og rasseballene i like stor grad som om en hadde kjørt enda dypere, men de får litt de og....... For min del klarer jeg tyngre vekter uten knebind dersom jeg går helt til bunns..... Med godt surrede knebind derimot er det rett og slett vanskelig å komme like langt ned. Dessuten vil bindene medføre at trykket på kneleddet vil bli større i det en er helt nedbøydt (det "bygger" på baksiden av kneet).

Mitt beste argument for å ikke anbefale de dypeste bøyene er rettet mot de som har trøbbel med knærne og til dels ryggen. Den dyyype bøyen kan være morderisk på utsatte knær og rygger......... Det kan selvfølgelig de litt grunnere bøyene også, men det er en annen sak.

mvh
    Tric
    NORKOST - yammi!!!!

Bronse Member
    Ble medlem
    03-2002
    Hva med de som bare kjører til ~135 grader. Har sett flere av de. Ser jo helt latterlig ut. Rister bare på hodet når jeg ser sånne folk.

Til de som har problemer med knærne: Prøv å stå med føttene pekende rett fremover. Ha ganske smalt mellomrom mellom føttene også (15-20cm). Prøv dere eventuellt frem med forskjellig bredde/vinkel og se hva som funker best. Har gjort underverker for min knær
    No brain, no gain.

Tøffing Unit sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Re: hmm

Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman
    Sitat Opprinnelig skrevet av ts
    ja og nei. Jo dypere en går inn i bøyen jo større blir rasseballene (gluteus that is). Enkelte, meg medregnet, har gode vekstegenskaper i gluteus noe som raskt manifisterer seg etter en periode med dyp bøy.........

Dersom bøy funker for deg, er sammenligningen mellom 90 graders bøy og lårstrekk helt håpløs. Du kan da kjøre tungt som fy med 90 graders bøy også - en kobler ikke inn baksiden av lårene og rasseballene i like stor grad som om en hadde kjørt enda dypere, men de får litt de og....... For min del klarer jeg tyngre vekter uten knebind dersom jeg går helt til bunns..... Med godt surrede knebind derimot er det rett og slett vanskelig å komme like langt ned. Dessuten vil bindene medføre at trykket på kneleddet vil bli større i det en er helt nedbøydt (det "bygger" på baksiden av kneet).

Mitt beste argument for å ikke anbefale de dypeste bøyene er rettet mot de som har trøbbel med knærne og til dels ryggen. Den dyyype bøyen kan være morderisk på utsatte knær og rygger......... Det kan selvfølgelig de litt grunnere bøyene også, men det er en annen sak.

mvh
    Tric
    LOL@"vekstegenskaper i gluteus"..har det samme problemet sjøl
    Selv om jeg bare kjører knebøy til litt under 90, så har jeg problemer med å sitte etterpå hver jævla gang, så den virker bak ja..

Dype knebøy har jeg aldri hatt sansen for, kjenner det for mye bak kneskålene..jeg har ikke lyst til å gå på krykker fra jeg er 40..derfor anbefaler jeg aldri noen til å kjøre helt ned...men hver sin smak i guess..

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Rompa på anklene.

que?! timothy sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tarzan
    Rompa på anklene.
    Samme her. Så lenge jeg ikke kjenner noe i knærne tar jeg dype...

Medlem cris sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    33
    Det er greit å variere breden og vinlingen på beina når en skal kjøre knebøy, men det er hvilken skade en har.... som avgjør hvordan en kan utførere knebøyen, de fleste kan nok kjøre skulderbredt beinavstand med tærne pekene beint fram, men for å få litt mer balanse ,peke tærne litt utover, for meg så resulterer det i at jeg ikke kan gå så dypt som når tærne peker rett fram.
    Legen min sa jeg skulle kjøre tungt og bare bøye 10-20 grader, det var nok, da ville jeg aktivere de musklene jeg ville trene, men det er litt kjipt å lesse på over 300kg på press maskinen for å få litt motstand i bøyen..

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Kjører hele veien ned med litt over skulderbredt og tærne vinklet lett utover.

Superior newbie Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    Er det noen av dere som kjører eksplosiv knebøy? Da er det nok best å holde seg til rundt 90 grader, eller hva gutter? Men for all del, med lette vekter og mange reps kan det nok være gunstig å gå lengre ned hvis knærne tillater det.
    Ingenting er umulig for den som er positiv

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27

knebøy

kjører det ganske hardt, 15-20 reps, nesten 90 grader. Idet jeg kommer inn i "rytmen", hopper jeg nesten vektene opp, det er godt, og kan holde på en evighet

Superior newbie s.lie sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Alder
    30
    kjører dype.Synes det tar bedre enn kun 90 greders.
    Konkurrerende utøver i Athletic fitness.

13 plass nm 2004
    15 plass stavanger open 2004

fremtidige mål:
    topp 10 nm 2006

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    jeg tar rompa litt over gulvet, ganske dypt, jeg fikk noen sære skader for noen månder siden i det kneet, men min erfaring med skader er at samme hvor vondt det gjør så bare tren videre så må kroppen fikse det, smertefullt men effektivt.
    RockyRock

Varg
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock
    jeg tar rompa litt over gulvet, ganske dypt, jeg fikk noen sære skader for noen månder siden i det kneet, men min erfaring med skader er at samme hvor vondt det gjør så bare tren videre så må kroppen fikse det, smertefullt men effektivt.
    Jeg vil ikke si meg enig i denne teorien din. Sliter selv med en skade i knet og har funnet ut at det eneste som hjelper er hvile.

har pleid å kjøre til 90 grader men den ene gangen jeg tok dype røk menisken . Så har derfor verken trent bein eller markløøft på et halvt år(venter på operasjon). Tror med meg selv at jeg fra naturens side er utstyrt med svake knær.

MVH
    varg

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    jeg hadde absolutt skit vondt i kneet, men treningslysten tok over og jeg bare trente selv om det gjorde skitvondt, så gikk det over.

Det er absolutt null logikk i det jeg sier, men det samme skjedde også når jeg hadde skulderskader...
    RockyRock

Superior newbie Flexus sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Varg
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock
    Jeg vil ikke si meg enig i denne teorien din. Sliter selv med en skade i knet og har funnet ut at det eneste som hjelper er hvile.

har pleid å kjøre til 90 grader men den ene gangen jeg tok dype røk menisken . Så har derfor verken trent bein eller markløøft på et halvt år(venter på operasjon). Tror med meg selv at jeg fra naturens side er utstyrt med svake knær.

MVH
    varg
    Huff, minisskade er noe dritt. Ble selv operert for 2.5 år siden. Jeg trente ikke bøy på 1/2 år etter det. Vær jævlig forsiktig da, er lett å fucke opp igjen og det er ikke sikkert du blir helt bra heller. Merker forsatt at jeg blir litt øm på siden av kneet som om jeg har slått meg der, dette er som regel når jeg har sitti rolig en stund.
    It`s time to put some hussle behind this muscle.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Jeg har de siste ukene kjørt dype knebøy i forhold til 90 grader som jeg kjørte før. Det tar mye bedre på gluteus og hamstrings ved dype enn 90 grader uten tvil. Men det er mer kav å holde ryggen fint under utføringen av utførelsen.

Men problemet mitt er en sene nede på venstre ankel som når jeg går dypt, og når jeg skal presse oppover igjen gjør den jævlig vondt. Senen ligger rett ved siden av kulen på ankelen, noen som har noen tips, vil et bind over der hjelpe?

Superior newbie Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    Stå med helene oppå en planke og tåballen på gulvet, så slipper du så mye stress nede i ankel og forside legg- partiet.
    For meg som har slitt en del med beinhinnebetennelse så er dette ypperlig
    Ingenting er umulig for den som er positiv

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sikko
    Hva med de som bare kjører til ~135 grader. Har sett flere av de. Ser jo helt latterlig ut. Rister bare på hodet når jeg ser sånne folk.
    Jeg har blitt fortalt at dette ikke er så dumt om man ønsker seg større/sterkere lår, men har en rompe som er 'stor nok'.......

Synspunkter ?

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tori
    Stå med helene oppå en planke og tåballen på gulvet, så slipper du så mye stress nede i ankel og forside legg- partiet.
    For meg som har slitt en del med beinhinnebetennelse så er dette ypperlig
    Har gjort det før ja, og når jeg tenker meg om, så hadde jeg ikke det problemet da... Får prøve det i dag da...

Takker!!!

Lignende tråder

1. Knebøy
    By KillHim.no in forum Trening
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 16-02-05, 22:19
  2. Knebøy
    By mette in forum Trening
    Svar: 12
    Nyeste innlegg: 04-11-04, 14:15
  3. Knebøy - Beskyttelse?
    By Omen in forum Trening