Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Knebøy & Beinpress

Superior newbie -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27

Knebøy & Beinpress

Jeg sliter litt med disse 2 øvelsene, på knebøy hvis jeg løfter tungt (90+kg) så begynner knærne å dirre litt og gi fra seg en litt irriterende smerte inne i selveste beinet. Jeg kjører vanligvis 4 sett med 6-8 reps på denne øvelsen, prøvde å kjøre med høyere rep antall, men det går bare ikke.. beina nekter å løfte mere enn 6-8 rep per sett selv med lette vekter.

Og med beinpress så får jeg vondt i korsryggen hvis jeg kjører tungt (260+kg), her også så vil ikke beina dra mere enn 6-8 reps, det er forsåvidt greit nok da jeg trives med såpass lavt rep antall uansett.

Kan vel også nevne at jeg har noen skikkelig pinglete skrangle bein, er overraskende nok i seg selv at beina klarer å dra såpass med vekter, men det er vel kanskje ikke så bra da verken knærne eller korsryggen helt henger med på fremgangen?

Hva burde jeg gjøre?

Kan jeg fremdeles kjøre på med ekstra vekter for hver økt eller burde jeg holde meg til der jeg er nå og vente til knærne og ryggen slutter å irritere.
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Du kan jo prøve og kjøre knebøy med noe mindre vekter og pøse på med flere reps siden det er venligere for knærne vil jeg tro,logisk sett.
    Men å ta mer enn 6-8 reps på bein er heller i seg selv ikke noe negativt.

På beinpress tipper jeg du får vondt pga. du senker beine/vektplata for langt ned så du krummer korsryggen nederst i bevegelsen,kansje forde du kjører for tungt og får en slagt sprett ned effekt når du senker vektene i beinpressen.

Du kan også prøve og gjøre ryggstøtten lavere ved å senke den vist det lar seg gjøre.

Ellers så skal jo beinpress gjøres kontrollert og strikt,ingen vits å ta mye og utføre feil,kjør det litt roligere å flere reps såvil du garantert kjenne det svi mer og kansje plagene dine forsvinner.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Sitat Opprinnelig skrevet av -Makaveli-
    Jeg sliter litt med disse 2 øvelsene, på knebøy hvis jeg løfter tungt (90+kg) så begynner knærne å dirre litt og gi fra seg en litt irriterende smerte inne i selveste beinet. Jeg kjører vanligvis 4 sett med 6-8 reps på denne øvelsen, prøvde å kjøre med høyere rep antall, men det går bare ikke.. beina nekter å løfte mere enn 6-8 rep per sett selv med lette vekter.

Og med beinpress så får jeg vondt i korsryggen hvis jeg kjører tungt (260+kg), her også så vil ikke beina dra mere enn 6-8 reps, det er forsåvidt greit nok da jeg trives med såpass lavt rep antall uansett.

Kan vel også nevne at jeg har noen skikkelig pinglete skrangle bein, er overraskende nok i seg selv at beina klarer å dra såpass med vekter, men det er vel kanskje ikke så bra da verken knærne eller korsryggen helt henger med på fremgangen?

Hva burde jeg gjøre?

Kan jeg fremdeles kjøre på med ekstra vekter for hver økt eller burde jeg holde meg til der jeg er nå og vente til knærne og ryggen slutter å irritere.
    Tror du gjør den feil.

A) Kjør knebøy i smith, ikke tenk på vekten, men tren på teknikk!
    B) Løfter du korsryggen fra setet?
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.