Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Knebøy - Beskyttelse?

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30

Knebøy - Beskyttelse?

Angående knebøy: Burde jeg kjøpe knebånd for ikke og ødelegge knærne når jeg kjører litt tung knebøy. Jeg går ikke lengre ned enn 90 grader og trener den i smithen (da det ikke finnes orntlig stativ for knebøy der jeg trener)?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2002

Re: Knebøy - Beskyttelse?

Sitat Opprinnelig skrevet av steroid80
    Angående knebøy: Burde jeg kjøpe knebånd for ikke og ødelegge knærne når jeg kjører litt tung knebøy. Jeg går ikke lengre ned enn 90 grader og trener den i smithen (da det ikke finnes orntlig stativ for knebøy der jeg trener)?
    Knebånd, har jeg selv forsøkt og det funker bra når du skal løfte enda litt tyngre. Men det er etter min erfaring ikke noen god beskyttelse for knærne..

Når du bruker knebånd presses kneskålen noe innover å vil da på en måte bli låst og kan faktisk forårsake skader. Jeg blir heller ikke like støl når jeg tar en økt med bånd som med uten. Ikke så rart egentlig da det fungerer som en slags fjæring helt nederst i øvelsen som gjør at den vanskeligste delen av øvelsen blir betraktlig lettere og dermed vil du oppleve mindre rekrutering av muskelaturen ,spesiellt da i lårene.

Så med andre ord styr unna..

Det er jo andre ting du kan bruke som er mye bedre for beskyttelse av knær. Riktig teknikk er også selvfølgelig en forutsetning..

Charlie

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Du kan jo seff kjøpe deg knebind, men jeg vil heller anbefale et par Rehband eller detts like. Ikke kjøp dem for store, men passe tighte.
    NORKOST - yammi!!!!

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman
    Du kan jo seff kjøpe deg knebind, men jeg vil heller anbefale et par Rehband eller detts like. Ikke kjøp dem for store, men passe tighte.
    åssen ser det ut? kjøpes hen?
    :)

Medlem
    Ble medlem
    02-2003
    Kjøp deg knebeskyttere/varmere som heter vulkan.

Knebind gjør så absolutt ikke skade til knærne, tvert imot, de hjelper og beskytter knær, jeg har i mine 15 år i styrkeløft ikke møtt en løfter med dårlige knær... Rygg og nakke derimot...

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    varmere må jo værre supert til en viss grad, det blir jo da høyere temperatur rundt kneet.

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    kan det være fullgodt med 185cm elastisk støttebind? ...hvilken vekt er det det er smart å gå over til bruk av knestøtte da? ...om man kjenner det i knær? eller før?

tric: http://www.rehband.se/svenska/rehab/...er.asp?kat=kna dette du mente m rehband? hehe, blir kanskje litt overdrevet?

og hva med drareimer til mark? noen mente det ikke var smart?

spør og graver litt jeg

x
    :)

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    jo før jo bedre tror jeg blir rett her ? å forebygge skader.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.