Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Knebøy, dårlig utføring

Bronse Member Tobb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    27

Knebøy, dårlig utføring

I da siste har eg begynt med noko heilt idiotisk i knebøyen. Veit rett og slett ikkje kvifor, og klare ikkje å slutte med det heller merke eg...

Når eg går ned, går ganske dypt, så når eg kjem litt ut i settet, så kommer eg så langt over med overkroppen og ut med ræva liksom. Nokon som forstår?
    Nokon som har ideer?
    Kan det være fordi eg kanskje eg for stiv i legg og kne region, kommer liksom ikkje fram?

Er liksom ikkje det at vekta er for tung heller, skulle nesten tru eg var for stiv og feil sydd saman
    "Går det så går det. Går det ikke, så går det over."

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Jeg også har ganske dårlig teknikk i knebøy, noe ala det du beskriver, klarer ikke å stå "rett opp og ned" når jeg utfører knebøyen. Dessuten må jeg stå bredt med beina for å holde ballansen, noe som fører til at indre del av lår får mye juling og vokser, dette er ikke kult da lårene gnisser nok fra før.

såeeh, beinpressen er din venn! :

http://www.exrx.net/WeightExercises/...5LegPress.html
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Hvis du ikke er påpasselig med det fra før kan det hjelpe å fiksere blikket på noe som er cirka i hodehøyde i utgangsstillingen for så å holde blikket der gjennom hele bøyet.

Kan jo ha noe med det du sier med stivhet og sånn, men det virker litt usansynlig at det er hovedårsaken dersom det går bra i begynnelsen av settet.

Nå vet ikke jeg hva du gjør, men jeg synes det hjelper bra å ta en "pause" mellom hver rep - bare for å trekke pusten godt og sørge for å være sånn tåelig konsentrert før neste rep

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Noen mennesker er rett og slett ikke skapt for knebøy. Jeg gjør akkurat det samme som deg tobb og har dermed gitt opp knebøy for lenge siden!

Ta heller å kjør øvelsen i smith. Ha føttene nesten samlet sånn at du ikke får hesterompe og len deg litt mot stangen. På denne måten vil du ha rett rygg hele veien ned. Se opp i taket lag et trykk i buken og kjør på.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Lignende tråder

1. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 14-03-07, 12:54
  2. Knebøy
    By KillHim.no in forum Trening
    Svar: 16
    Nyeste innlegg: 16-02-05, 22:19
  3. Kvalme og dårlig pust om morgenen
    By Håkon in forum Kosthold