Hei....
Noen kunne vært så snille å gitt meg ett forslag på et skikkeli program for magen???
Samtig lurer jeg på hvor ofte jeg kan øke belastningen på knebøy/markløft uten at jeg bør tenke på belastnings skader??
Holter
Hei....
Noen kunne vært så snille å gitt meg ett forslag på et skikkeli program for magen???
Samtig lurer jeg på hvor ofte jeg kan øke belastningen på knebøy/markløft uten at jeg bør tenke på belastnings skader??
Holter
Magen:
tren den enten annehver trening, eller hver trening om du trener bare to ganger pr uke. 2 øvelser er plenty - kjør tre sett på hver med rolige og kontrollerte bevegelser til det stopper av seg selv. greier du lett mer enn 20 repper, så legger du en vektskive på brystet for å øke motstanden.
Jeg mener en alltid bør begynen med vanlige crunches, så får en heller ta den litt tyngre øvelsen (f.eks en maskinøvelse) til slutt.
Mitt forslag er:
Crunches 2 ordinære sett og ett sett der du kjører vekselvis mot høyre og venster side
Beinløft hengende i chinssstang el.l.: 2-3 sett. Greier du å heve beina høyere enn paralellt så er det bare en fordel - selv tar jeg dem opp mot taket
Alternativene til beinløft er mange, og maskinøvelser er ikke fy-fy i mine øyne i hvertfall - crunch med tau er forøvrig fortsatt en fin øvelse, det samme er liggende beinløft for de som ikke orker den hengende varianten.
Knebøyen/markløften: Det er vanskelig å gi generelle råd på dette meeen.....Øk etter hvordan det føles, men ikke legg på mer enn at du greier å kjøre 7-8 repetisjoner med god stil på det.
NORKOST - yammi!!!!