Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Knebøy og beinpress

Medlem NoName sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Knebøy og beinpress

Hva er egentlig forskjell på disse to øvelsene? Vet da forskjell på utførelsen, men resultatet tenker jeg på. Trodde man trente omtrent det samme. Har til nå trent bare beinpress, men i går kjørte jeg knebøy istendenfor. Huffameg! Aldri vært så støl og stiv i låra før! Helt forferdelig å gå ned trapper, og nå må jeg dessuten gå ned til byen!

Håper jeg ikke blir like ødelagt som dette neste gang.

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Bare deilig å være støl vel
    Hvis man greier å kjøre knebøy med rak rygg, er dette en god øvelse som tar godt på låra. Klarer man ikke dette, kan man f.eks. prøve front-knebøy.
    Beinpress med brei beinstilling og føttene plassert høyt på plata, bygger (i min erfaring) veldig mye hofter, glutes og innside lår. Plasserer man derimot føttene lenger sammen, og mye lenger nede på plata, blir det en ekstremt god øvelse for vastus lateralis og vastus medialis (tear-drop).
    Personlig kjører jeg aldri vanlig knebøy eller vanlig beinpress lenger.

Jeg fatter forresten ikke hvorfor jenter/damer som vil ha mindre hofter og glutes, konsekvent blir plassert på beinpressen av disse personlige trenerne.
    Sist endret av fowler; 23-09-04 kl 14:10

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    så deilig og godt poeng du har der fowler. hehe. ta situps så forsvinner magen. tren beinpress så forsvinner rumpa. men ikke tren bicepscurls for da får du store armer. nei nei fyyyy.

om det er første gangen du trener knebøy. så kjøøør på alt du makter og hæler. da vil du vokse. jeg er glad jeg oppdaget knebøyen så tidlig som jeg gjorde. den har gjort underverker! du kan stå med det grepet som føles best for deg, men som fowler sier så kan du påvirke HVILKE muskler i benet du skal trene mest, med HVORDAN du plasserer føttene dine. men jeg ville i starten fokusert på å løfte så mye du klarer!

trøkk til i markløften og benkpressen i tilleg. så skal det bli bra!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    jenter tenner ekstremt bra på store lår og sexy litt småstor HARD rumpe... det er turnon som faen!

tren knebøy og vær glad... og støl, hehe.. vært støl i 3 dager jeg nå, sliter med gangen enda.. første gang etter sommerpausen min, går vel over etter 2-3 økter til..

Bronse Member steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    jeg synnst beinpressen er mye letere og ta en knebøy. men kjører knebøy for de. synnst den er bere. den bygger ikke bare muskler men og masse på balanse.

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Når du tar knebøy bruker du jo hele kroppen omtrent til å løfte vektene mens i beinpressen er det vel mest bein det går på. Jeg pleier å starte med knebøyen og så ta beinpressen etterpå!

Måtte jeg velge mellom de to hadde det blitt knebøy!

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Men hold et lite øye med hvordan rumpa utvikler seg også da. Etter det jeg har hørt, er gluteus den muskelen med størst tetthet i hele kroppen. Det pleier å bety at når du først har fått store glutes, kan det være ekstremt vanskelig å bli kvitt de igjen.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Knebøy er en øvelse som krever mer av resten av kroppen en beinpress.
    Selv har jeg sluttet med knebøy pga forholdet mellom lengden på overkroppen og beina mine. Det var ryggen min som ble det svakeste punktet, ikke beina. Så jeg trener heller beinpress. Og trener ryggen for seg selv.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Knebøy er en øvelse som krever mer av resten av kroppen en beinpress.
    Selv har jeg sluttet med knebøy pga forholdet mellom lengden på overkroppen og beina mine. Det var ryggen min som ble det svakeste punktet, ikke beina. Så jeg trener heller beinpress. Og trener ryggen for seg selv.
    Jeg pleier å trene sissy squats, hack squats, front squats og beinpress med føttene langt nede på plata. Synes det fungerer best for meg. Korsryggen min er også veldig fornøyd med det. Jeg er ikke veldig høy (186cm), men alikevel høy nok til at ordinær knebøy ikke passer for meg.

Lignende tråder

1. Rett mat før trening
    By admin in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 28-04-10, 11:12
  2. Blodtype diett
    By MrMuscle in forum Kosthold
    Svar: 15
    Nyeste innlegg: 11-11-02, 20:57
  3. Muskler og slanking
    By Jaudah in forum Trening
    Svar: 6