Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Kneproblemer ved hack squat

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002

Kneproblemer ved hack squat

Noen her som får kneproblemer ved hacksquatting? Har alltid kjent at den øvelsen ikke er helt bra for knærne (mine), og idag fikk jeg bekreftelsen. Var som å få en spiker inn i kneskåla, med andre ord ganske udigg.

Er det bare min teknikk som er på trynet? Kan vel ikke gjøre for mye galt i en slik "maskin"?

MrMuscle: Leste ei gang at du hadde slutta med vanlig bøy. Hva kjører du nå for lårene? Jeg (som deg?), har ganske lange armer og bein, og vanlig bøy er ikke lagd for meg om jeg vil ha rumpa på anklene.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    jeg synes hackliften er ypperlig , det kjennes litt i knærne men om du er got oppvarmet så skal ikke det være noe problem , prøv å jobbe litt med beinstillingen.

Medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Jeg har også slitt mye med "knirkete" knær, men investerte i knevarmere (Rehban) for mange år siden og det løste problemet.

Belastningen på knærne blir også mindre om du vinkler tærne litt utover.

PS. Knebøy er verdens beste øvelse og at man er høy er ingen god grunn for å kutt den ut! Er forøvrig 186 selv og kjører bøy helt ned (10x200)...

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg roterer disse øvelsene for quadricepsene mine:

beinpress, en fots beinpress, utfall, utfall på step, step up på benk, leg extension, en fots leg extension.

Ble medlem
    07-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    jeg synes hackliften er ypperlig , det kjennes litt i knærne men om du er got oppvarmet så skal ikke det være noe problem , prøv å jobbe litt med beinstillingen.
    Kjører du helt ned? Jeg har beina ganske langt ute på plata, for å kunne komme helt ned, og har tærne litt utover.

HK
    HK er ikke aktiv
    Medlem HK sin avatar
    Ble medlem
    04-2002
    prøv å sett føttene litt lenger fram og press med helene....oppvarming er seff en del av opplegget som nevnt tidligere

Ble medlem
    07-2002
    Jeg får ikke føttene særlig mye lenger fram, tærne er ca på tuppen av brettet. Skikkelig oppvarming sier seg sjøl.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.