Hei og godkveld.
Målet med treningen min variere like mye som sinnsstemningen til ei kjerring med pms. Så derfor blir det vanskelig for meg å legge en langsiktig plan mot det jeg vil oppnå. Derfor fikk jeg den klare tanken om at jeg vil prøve å koke sammen et program som gir både pose og sekk. Dvs hypertrofi og økning av muskelstyrke (1rm)
Jeg tenker i hovedsak å kjøre en 3-splitt med (5-6) dager mellom hver økt.
Jeg planlegger og holde meg unna failure, og ha en viss progresjon på vekten.
Men når det gjelder hvilke treningsprinsipper jeg skal følge er jeg litt usikker.
Tempo? kan jeg øke i styrke dersom jeg kjører treige negativer og raske positiver?. Eller vil jeg bare bli sliten, og på denne måten ikke klare å gjennomføre like mange repetisjoner på xkg, enn om jeg hadde kjørt raske negativer.
Kan jeg få i pose og sekk her? Hva er best mtp muskelvekst?
Repetisjoner? Hvor mange? 5-12? Har myo-reps noe for seg?
Burde jeg legge inn stretching slik som i DC??
Jeg kommer til å variere øvelsene hver 4 treningsøkt. Der jeg feks bytter benk, med benk m/hantler etc..
Kan jeg feks kjøre 3-5reps på benk,mark,bøy. Og kjøre 8-12 reps med seine negativer på andre øvelser?
Feks dersom jeg starter en brystøkt med:
Benkpress 5x5
Skråbenk 3x12
Flyes 3x12
osv.
Eller vil dette sende feil signal til musklene, og det ene vil flyte over i det andre.
Noe annet jeg ikke har tenkt på dersom jeg vil prøve å øke 1RM min i de tre store, samtidig som jeg vil få kjøtt på kroppen?
Takker for svar..

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Ikke overanalyser.