Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Kombinere vektrening og MMA

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30

Kombinere vektrening og MMA

Vurderer å begynne på mma og lurte på åssen jeg skal legge opp treningsmetoden. Tenkte jeg skulle legge opp til 2 vekttreninger i uka, enten etter kampsport-treningene eller for seg selv. Kommer mest sannsynlig til å bli en blanding. Personlig så syns det det mest logiske blir fullkroppsprogram, men vil gjerne ha andres meninger. Hovedmålet er vel å bygge muskler, må se bra ut når man går kamper i bar overkropp
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Jeg trener med vekter 3 ganger i uka. Tirsdag, Torsdag og Søndag. Da trener jeg vanligvis to muskelgrupper pr styrkedag. Mandag, Onsdag og Fredag er kardiodager. Kampsporttreningen kommer i tillegg.

Er du kroppsbygger/styrkeløfter? eller kommer du til å satse på MMA fremover? Jeg spør fordi styrketreningen blir jo gjerne litt anderledes da
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Jeg trener med vekter 3 ganger i uka. Tirsdag, Torsdag og Søndag. Da trener jeg vanligvis to muskelgrupper pr styrkedag. Mandag, Onsdag og Fredag er kardiodager. Kampsporttreningen kommer i tillegg.

Er du kroppsbygger/styrkeløfter? eller kommer du til å satse på MMA fremover? Jeg spør fordi styrketreningen blir jo gjerne litt anderledes da

Har desverre ikke muligheten til å trene så mye da det kommer til å gå ut over jobb, venner, kjæreste osv.

Tenker enten DC å legge det opp når jeg får tid istedenfor 3 ganger i uka som nå eller fullkroppsprogram. Lener meg mest mot DC da det fungerer veldig bra for meg.

Er vel "kroppsbygger", har ikke så lyst til å forandre på måten jeg trener på. Har lyst til å få en bra kropp samtidig som jeg trener mma.
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Funker sikkert fint med fullkropps 2 ganger i uka også. Bare husk å vektlegge eksplosive, tunge løft. Det funker veldig bra for hard, fullkontaktkampsport

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Funker sikkert fint med fullkropps 2 ganger i uka også. Bare husk å vektlegge eksplosive, tunge løft. Det funker veldig bra for hard, fullkontaktkampsport

Faktisk så merker jeg at slagene mine er blitt mye mer eksplosive etter at jeg begynte å trene DC. Vet ærlig talt ikke om det har gått utover hurtigheten, men slår hardt

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Finnes to enkle måter å måle om man mister hurtigheten:

1) Sparring: Hvis du merker at kombinasjonene dine ikke rekker å gå inn før motstanderen blokker de (kombinasjoner som var sikre vinnnere fra deg tidligere).

2) Padstrening: Hvis du har en fast treningspartner som holder padsene for deg når du trener, så vil han merke at slagene dine går noe treigere.

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Har desverre ingen av delene, er ca 4 år siden jeg la fra meg hanskene på hylla. Går for det meste bare sekk.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Okay. Men så lenge du trener rett og bra så vil du ikke minste noe av slagstyrken din.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av dragon06
    Har desverre ikke muligheten til å trene så mye da det kommer til å gå ut over jobb, venner, kjæreste osv.

Tenker enten DC å legge det opp når jeg får tid istedenfor 3 ganger i uka som nå eller fullkroppsprogram. Lener meg mest mot DC da det fungerer veldig bra for meg.

Er vel "kroppsbygger", har ikke så lyst til å forandre på måten jeg trener på. Har lyst til å få en bra kropp samtidig som jeg trener mma.

IA sin 2-splittede hardgainer-prgram erburde jo være perfekt.

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa
    IA sin 2-splittede hardgainer-prgram erburde jo være perfekt.
    Show me.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av dragon06
    Show me.
    Her er link

http://fitnessprat.no/showthread.php?t=5639

Mitt favorittprogram:
    Dag1
    Bicepscurl rettstang:2*10
    Chins/nedtrekk eller foroverbøyd roing:2*10
    Mark/strakemark:1-2*8
    Bøy: 2*20

Dag2:
    Benk/skråbenk:2*10
    Dips/omvendtgrepbenk:2*10
    Militærpress:2*10
    Mage:2*15

Alt kjøres seff til failure som i DC.
    Mye øvelser å velge mellom, men jeg satte opp de jeg liker best.
    Prøv å øk så ofte du kan i alle øvelsene. Programmet krever ikke så mye restutisjon som med DC trening og egner seg derfor godt for folk som driver med alternativ treing i tillegg eller ikke gidder å spise så sykelig.

http://www.ironaddicts.com/forums/sh...gainer+routine Masse stoff på IA sitt forum.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Hvilket gym skal du trene MMA i forresten?

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Er ikke 100% sikkert ennå. Men hvis jeg begynner så står det mellom frontline og partner gym. Frontline frister egentlig litt mer.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Gå for Frontline du. Bare husk at du må gjenomføre nybegynnerkurs i bjj (og thai?) før du kan trene ren MMA. Men dette vet sikkert Kira mye mer om.

Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Gå for Frontline du. Bare husk at du må gjenomføre nybegynnerkurs i bjj (og thai?) før du kan trene ren MMA. Men dette vet sikkert Kira mye mer om.

Allerede pratet med henne

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Hehe oki

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine