Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Komme igang igjen

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    29

Komme igang igjen

Hei!

Grunnet sykdom har jeg vært helt treningsfri i to uker, men begynner igjen i morgen. Er frisk idag, men vil vente en ekstra dag.

Hvordan bør jeg legge opp økten? Skal jeg ha samme høye intensitet som før? Håper på fornuftige svar! Hvor lang tid kan det ta før jeg er tilbake der jeg var? Prøv å motiver meg:-)

Meg
    http://www.stud.ntnu.no/~arieldf
    For whom it might concern: IP i nick'et har ingen sammenheng med International Pharmacuticals (hva nå enn det er for noe). En bruker i forumet lurte på dette. i=internet, funk=funk => phunk. Så bokstavene henger egentlig ikke sammen engang. Hehe.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    iphunk, det har skjedd flere ganger med meg, og min erfaring er å gå tilbake 2-5% av det du trente med, la oss si du trente med 40kg i bicepcurl stang, da bør du trene med 37,5kg, slik at kroppen får en runde med "oppvarming"... ikke la det gjøres flere økter på rad, bare en gang for hver muskelgruppe-økt.

fungerer veldig bra for meg, og jeg stagnerer litt hvis jeg ikke gjør det

Bronse Member Tyler Durden sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    26
    Herregud i dag skal jeg ha min første beinøkt på X antall uker og det blir ikke et pent syn i morra, særlig siden jeg har gym da og skal løpe lang intervall.
    ...I simply am not there.

Kliss nytt medlem a-b-3 sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    32
    Må skyte inn at jeg synses det er kanontøft at du stiller dette spørsmålet iphunk! Det viser at du har litt i nøtta. Vedlig mange, inkludert meg, gjør den feilen at de kjører for hardt etter et opphold. Jeg har bæsja på leggen der så alt for mange ganger. Er jo tortur for musklene. Men en ting er å bestemme seg for det, en annen ting er å gjøre det. Det er faktisk en liten utfordring å stoppe når du vet du kan mer
    If you wanna grow, you gotta row!

www.trænsåmusklanskrikomåpliiiisfåslæpputavdetaaaa altførtrangeskinneditt.com

:winkwink:

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    29
    Økten i dag gikk finfint den! Fikk skikkelig pump, og jeg passet på å ikke bruke for tunge vekter. Brukte mye tid på uttøyning idag.

Meg
    For whom it might concern: IP i nick'et har ingen sammenheng med International Pharmacuticals (hva nå enn det er for noe). En bruker i forumet lurte på dette. i=internet, funk=funk => phunk. Så bokstavene henger egentlig ikke sammen engang. Hehe.

Kevin Levrone
    Gjest
    Jeg tror det er mye psykisk når det gjelder å komme tilbake etter et par uker fri. Hvis du innbiller deg at du har tapt så så mange kilo i f.eks knebøy, så kan du risikere at du gjør nettopp d.

Er det forresten noen som veit hvor lang tid det tar å dette tilbake til det nivået man var på før man startet å trene hvis du spiser sånn som du gjorde før, og aldri trener? Veit dette er individuelt, men noen som har en pekepinn?

Pump-A-Holic Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    ingenting er som å komme i full gang igjen etter opphold grunnet sykdom
    push harder - lift more

Pump-A-Holic Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    og atter igjen; iphunk: rååå avatar! bytte kasse? :P
    push harder - lift more

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevin Levrone
    Jeg tror det er mye psykisk når det gjelder å komme tilbake etter et par uker fri. Hvis du innbiller deg at du har tapt så så mange kilo i f.eks knebøy, så kan du risikere at du gjør nettopp d.
    Tror dette har noe med en av HST-s prinsipper, Strategisk Nedtrening (SN), det at bindevevet rundt musklen brytes ned ved hvile over en lengre periode(også mens man er syk). Derfor tror jeg det ville smart å gått ned mer på vektsiden, hvis man har vært syk i lang periode, dette vil gi like gode muligheter for gains som ved å fortsette der du slapp.

Så tror ikke at man taper rare greiene ved sykdom hvis man husker på å stå på kostholdsmessig, er bare å bygge opp litt bindevev!! så er man good2go

Har selv vært syk i 15/16dager nå!! det irriterer jeg meg grønn på, men skal starte på hst-syklus, så dette blir bare benyttet som en litt lang SN-periode
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Medlem
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av Viper[o]
    og atter igjen; iphunk: rååå avatar! bytte kasse? :P
    hehe! Takk for kommentaren. Jeg er i full gang igjen nå. Merkelig nok har jeg ikke gått ned særlig i styrke etter "restitusjonsperioden":-)

Meg

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.