Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: Kondisjons trening på Vinteren

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22

Kondisjons trening på Vinteren

Tips til alternativ kondistrening som har like bra effekt som jogging? Jogger vanligvis 5ganger i uka og syntes det begynner å bli et helvete å jogge ute på denne årstiden. Blir jo mørkt halv 5 jojumping Er sykling og svømming gode alternativer, hvor mange økter burde jeg ha av disse for like bra effekt som 5økter med jogging á40-50min?

Takker for alle hendvendelser
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    hva med trampoline? Er ikke det positivt for kondisen? Ellers har jo man langrenn da, som er ganske fett om man klarer å presse seg.

Av erfaring vil ikke sykling på normalt nivå gi deg noe i forhold til kondis, og mener selv at det er vanskelig å presse meg sånn at jeg får noe utbytte av det, annet enn forbrenne mat, og er kjent med at olympiatopp svømmere har jogging i planen sin, nettopp for å presse kondisen til det ytterste.

Med andre ord, svømming er utrolig slitsomt å opprettholde en høy intensitet på.
    Sist endret av SkRomt; 24-11-06 kl 06:31

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Når du skriver jogging så antar jeg at intensiteten (graden av anstrengelse) er moderat. Er mange øvelser som er like/mindre/mer effektive, spørs akkurat hva målet med treningen er, ønsker du å få bedre kondis, eller å forbrenne mest fett?

Her har du en link til energi forbruk pr. time pr. aktivitet for sammenligning:

- http://www.trim.no/pub/art.php?id=589&print
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stoneman Vis post
    Når du skriver jogging så antar jeg at intensiteten (graden av anstrengelse) er moderat. Er mange øvelser som er like/mindre/mer effektive, spørs akkurat hva målet med treningen er, ønsker du å få bedre kondis, eller å forbrenne mest fett?

Ønsker hovedsaklig å få bedre kondis

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2006
    Alder
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stoneman Vis post

Finnes det noe lignende for Fett forbrenning som den linken for Kcal?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    Tips til alternativ kondistrening som har like bra effekt som jogging? Jogger vanligvis 5ganger i uka og syntes det begynner å bli et helvete å jogge ute på denne årstiden. Blir jo mørkt halv 5 jojumping Er sykling og svømming gode alternativer, hvor mange økter burde jeg ha av disse for like bra effekt som 5økter med jogging á40-50min?

Takker for alle hendvendelser
    Sexjumping
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Styrke trening skal jo øke kondisjon. Fra www.klikk.no.

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    Sexjumping
    heh, bør ha dame for at kondisen skal bli bedre med den metoden..

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av voids Vis post
    heh, bør ha dame for at kondisen skal bli bedre med den metoden..
    Neida
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Silver Member aeldagrim sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    30
    Jaggu, jeg jogger _HELE_ året (!) Og det at jeg greier det, som bor her oppe i nord.. betyr bare at du skal kle bedre på deg og drite i å tenke temperatur osv. Og at det er mørkt gjør bare hele seansen litt koselig synes nå jeg..
    Nei kom deg ut å jogg du!

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Bare å kle seg med balaklava og utstyr og løpe alt det lungene holder. Hvis du synes det er kjedelig å holde på så lenge så kan du jo gå over til intervall? Skal være mer effektivt pr. tidsenhet for å bygge kondis enn flat-out evighetsløping. Og gir mindre belastningsskader over tid.
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Medlem Bajazz sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    42
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mitlømp Vis post
    Bare å kle seg med balaklava og utstyr og løpe alt det lungene holder. Hvis du synes det er kjedelig å holde på så lenge så kan du jo gå over til intervall? Skal være mer effektivt pr. tidsenhet for å bygge kondis enn flat-out evighetsløping. Og gir mindre belastningsskader over tid.
    Bytt på intervall og rolig. Refleksvest, hodelykt og masse klær når det er skikkelig surt er digg ja. Og har du en mp3-spiller med skikkelig hard rock av Sissel Kyrkjebø så blir det ikke bedre!

Medlem
    Ble medlem
    12-2005
    Alder
    28
    Få med folk på inne fotball, er bra kondis som bare det!!
    Litt stort skade potensialet da, hvis en har med en haug tomlinger, men må jo ofre litt!!hehe

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    da får det vel bli joggeturer til mandagen igjen da, lei av å sykle allerede,hehe

Kliss nytt medlem fangis sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Jeg jogger i gjennomsnitt 3-4 ganger i uka. Været varierer jo her også, så det er ikke alltid det er like koselig. I dag var det helt jævli, med storm og snø. Jeg har aldri opplevd å fryse i panna før, så jeg fikk meg en ny opplevelse i dag.

MEN, om det ikke er ufyselig vær, så syns jeg det bare er digg. Det er ingenting som er så deilig som å komme inn og ta en dusj etter en skikkelig joggetur i striregn!

Kliss nytt medlem fangis sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Et tips til jogging i samme slengen. Det DUMMESTE man gjør er å tyne seg selv alt for lenge, type 1 -> 1,5 timer. For normalen blir dette ALT for mye og det vil bare ende opp med at man mister all motivasjon fordi det er DRITT kjedelig.
    Finn deg en fast, fin og ikke alt for lang rute. Litt variert terreng er bra, og velg en rute i skauen istedenfor en kjedelig asfaltvei gjennom byen. 25-30 minutt er passelig tid. Om du til vanlig jogger mye lengre kan dette føles litt lite. Da er det bare å komme seg ut 2-3 ganger ekstra i uka og kjøre litt høyere intensitet.

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    mm, blir som regel 40-60min joggeturer, prøve å holde dem rundt 10km hver gang.. vurderer også å kjøpe meg hodelykt, 2/3 deler av løypa jeg bruker er i skauen og uten lys, spess når det blir mørkt så tidlig som det gjør nå, får litt noja noen ganger..jumping

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Reaper Vis post
    Neida

måtte bare påpeke at denne karen kaller seg Reaper:P er nok bra for kondissen det ja:P

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mirre Vis post
    måtte bare påpeke at denne karen kaller seg Reaper:P er nok bra for kondissen det ja:P
    har du fått en brosten i hodet ellernoe?
    NORKOST

Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.