Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Kondisjonstrening

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2003

Kondisjonstrening

Heisann!

Har noen utfordinger og henvendelser her som jeg håper noen vil hjelpe meg med. Da hadde jeg blitt veldig glad ihvertfall :-)

Jeg er igang med mye kondisjonstrening nå og skal løpe 6-10 km hver dag de neste 14 dagene. Tidspunktet vil være sånn ca 1600 på ukedagene. Jeg står opp kl 0545 og jobber fra 07-15. Hvor mange ganger bør jeg spise før den harde økten og hva er bra og spise? Når bør jeg innta siste måltid før økten?

Og jeg har lyst til å øke antall push-ups fremover og trenger noen tips på hvilke øvelser som er bra der. Det samme gjelder for pull-ups. Noen som kan hjelpe?

mvh

Thomas

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    uff, er mye å skrive

Men uansett, det ligger noe rundt her om retningslinjer på matinntak, en fin artikkel under /ARTIKLER/ så du burde nok ta og lese gjennom den.

Basisen ligger på 6-8 måltider om dagen, proteinrike måltider.

Bra mat: kylling, tunfisk, biff, kalkun, egg osv.
    Ellers mat med lav GI.

Du bør spise kl. 15 noe proteinrikholdig mat slik at du ikke mister store deler muskelmasse ved løpingen. Etterpå inntar du mye maltodextrin slik at du fyller opp glukogen-lagrene.

Å øke ant. push-up/pull-up er bare 1 ting, å ØVE på det.. ØVE ØVE ØVE, klarer du bare 3 nå? Tar du 3, presser deg og prøver til 4, klarer du det.. FLOTT, så gjør du det f.ex 3 sett. (dvs. 3-4x3)
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2003

:-)

Tusen takk for tipsene!

Har notert meg ned dine punkter og syns det var helt topp..

Thomas

Ink
    Ink er ikke aktiv
    Kliss nytt medlem Ink sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    [QUOTE=thomasrudi]
    <snip>
    Og jeg har lyst til å øke antall push-ups fremover og trenger noen tips på hvilke øvelser som er bra der. Det samme gjelder for pull-ups. Noen som kan hjelpe?
    QUOTE]

Et tips som har funket bra for meg er å ta 1/2 til 2/3 av max antall pushups (så hvis maxen din er 20 reps tar du 10 eller 15 reps) pr sett helt til du ikke klarer det antallet. Dette kan du gjøre annenhver dag, e.l.

Har du mye fritid kan du f.eks ta 1/2 til 2/3 av max pushups en gang i timen, eller hver gang du går på kjøkkenet/toalettet/etc. Det kan bli litt mye hvis du kombinerer dette med tipset over; kjenn etter hvordan du føler deg.

Begge tipsene kan selvsagt også brukes til pullup-trening.

Min erfaring er at det er best å ikke slite seg ut (f.eks gå til "failure") når man prøver å øke max reps. Tren ofte, men hold deg godt innenfor maxgrensen.

Lykke til!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30

Intervaller....

Hvis du skal løpe så mye bør du nok legge inn noen intervalløkter og. Hjelper helt sinnsykt på syretoleransenivået ditt. Jeg bruker å løpe bakkeintervaller og gjør det så her: Finn en LAAANG bakke og varm litt opp. Løp 4 minutter opp og ligg helt på grensa til å stivne. Så jogger du sakte 3 minutter ned igjen. Dette gjør du 4-5 ganger og på den siste løper du til du spyr!!! Første par gangene er helvete, men dette er det ultimate kvalitet over kvantitet opplegget. Dette er ihvertfall å anbefale hvis du skal testes ved en senere anledning på 3000m. Den handler bare om å ligge å føle på syregrensa si. Treningspartner er også sterkt å foretrekke for motivasjonen.

Mvh
    Kjetil
    Never retreat, never give up, get shit done and give 'em hell...

Lignende tråder

1. Svømming som kondisjonstrening?
    By Kent in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 19-01-04, 16:44
  2. Kombinere styrke og kondisjonstrening
    By spec in forum Trening
    Svar: 5
    Nyeste innlegg: 19-07-03, 21:05

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder