Enten i form av joggetur, intervalltrening, stafetter og sprinting...... Vil noen av disse i en slik mengde ødelegge for styrken eller volumet? Vil det ha positiv virkning? Gevinst eller tap om målet er volum og styrke?
Enten i form av joggetur, intervalltrening, stafetter og sprinting...... Vil noen av disse i en slik mengde ødelegge for styrken eller volumet? Vil det ha positiv virkning? Gevinst eller tap om målet er volum og styrke?
Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.
Så lenge du får spist nok til å ikke gå veldig mye i kaloriunderskudd, tror jeg det bare er fordeler. Hvor mange styrkeøkter du har i tillegg har jo mye å si.
Siden du har planer om å kjøre smolov og drit vil jeg si at jeg ser ikke poenget med å bedrive kardio, når du er i en så intensiv styrkefase som smolov.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Du må definitivt logge den smolov treningen din. La inn stats i et regneark for moro skyld en gang og holdt på å begynne å grine av oppsettet. Spent på hvordan det går.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Jeg har til overs å se en "ordentlig" smolovlogg der vedkommende ikke går på en kjempesmell innen ganske kort tid, gitt at vedkommende er ren, selvsagt. Det hadde vært kult å kunne følge med fra start til slutt!
Vanlig smolov
hehe...da skjønner jeg den. la inn excelverdiene jeg også...argaste program gitt.
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Snakket med en kar i dag. Han påstod at intense intervaller vil bli for mye, selv kombinert med et enklere vekttreningsprogram. Man kan ikke både trene hard styrke, og hard kondisjon.. Forutsagt at kondisjon kun foregår en gang i uken.
Grunnen til at jeg vil trene kondisjon ved siden av styrke(med unntak av Smolov) er fordi jeg vil ha optimalisert blodomløp som fører til raskere restitusjon, og det er greit å ha litt kondisjon.
Også en annen som snakket om kondisjon i armer(boksing, paddling osv) og vanlig(jogging,sprint osv) men regner med at det er en søkt teori...
Jeg har nettopp startet et eksperiment med dette....
Vinter: styrke + geriljakardio: Vekt 83kg (169 høy, så det er i alle fall 10kg overflødig fett)
Sommer: kardio (i form av terrengløp) + styrke når jeg har tid (pushups/chins etter løpeturen)
Jeg har drevet dette i 2 uker og vekten er nå nede i 80 kg, kondisen øker og pushups/chins øker. Jeg prøver også å kutte litt ned på karbs uten å kjøre knallhard ckd. Familiefar, mye kjøring på spillejobber i sommer, 1000 selskaper/fester/ferieturer i sommer m.m. så det er heeelt umulig for meg å leke helsefrik og fitnessutøver.
Nå er jo målet mitt å være i form og ikke drive med bodybuilding eller strongman. Styrke trener jeg nettopp for å få litt mer styrke. Dessuten prøver jeg å spare litt gryn på å unngå hele tiden gå opp i buksestørrelser.
Det blir moro å se hvordan styrken blir når jeg nærmer meg 70kg...
Studier viser at når du utfører kondisjon i samme tidsrom som styrketrening, vil kondisjonstrening begrense effekten på hypertrofi i samme muskelgruppe, og dermed styrke.
Så løping vil ikke ødlegge i like stor grad for hypertrofi i overkropp, og padling for hypertofi i bein.
Men så kommer jo den totale treningsbelastning inn i bildet osv osv. Jeg kan ikke noe om det programmet du kjører, men etter det jeg har sett, virker jo det tøftSå hva er målet med kondisjonstreningen? Det har ialfall ingen positiv effekt på styrketreningen så fremt du har ikke har ett 02 opptak under30 eller noe i den duren.
Min treningsblogg: www.mintreningsblogg.wordpress.com
kommer vel helt ann på om man trener for å være pyntedukke eller en mann i fysisk god form.
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
Jeg trener ws4sb, og har i tillegg tre "cardioøkter" i uken. En langkjøring (1time+) med jogging. en kortintervall på mølla 4x4. Og ei økt med slag på sekken.
Føler dette bare gjør godt.. blir litt mer "gjennomtrent"
Det er i motbakke det går oppover.
Er høy barbie/Ken-factor på gymmen nå om dagen. I forigårs var det stappfullt, ikke plass til lille meg. Fullt av moteriktige pene mennesker som vil ha bort litt mage og pumpe opp bicepsen i noen dager frem til fellesferien.
Disse er ellers lite å se på Bootcampen på onsdager... Eller forsåvidt resten av året i det hele tatt...
Min treningsblogg: www.mintreningsblogg.wordpress.com
En definisjon er Når man orker å utføre et visst arbeide på en viss tid.
Noen vil kanskje definere det som en pen kropp, men da tenker jeg på Et pent utseende:
En gammel lydmann/roadie/road-manager sa at de verste hjelperne til å lempe musikkutstyr var de ivrigste bodybuilderne. De kunne løfte greit, men fikk ikke til å gå samtidig...
Det rimer ganske bra med min erfaring fra 2 flyttelass: Første gangen hadde jeg stålkondis og vekten var nede i 70kg. Andre gangen var jeg over 80kg og hadde null kondis men hadde trent masse styrke og en del GK.
Erfaringen min var at første gang slet jeg ut de andre gutta med tunge ting som frysere og vaskemaskiner, og andre gangen var det jeg som datt sammen som en klut.
Jeg sier ikke at muskler=dårlig form. Det er flere på gymmen som både har bra med muskler og god kondis. Men det er generelt mange pumpere der som er svære, og som ikke klarer/gidder å ta i et tak. Basert på samtaler med dem. De sier rett ut at de ikke har kondis, og ligger hjemme på sofaen og ser TV når de ikke er på gymmen. Og da løfter de i 10sek og tar 5 mins pause. Og dette pågår i flere timer. Disse gutta klarer ikke 1 chin, og maks 20 pushups. Og DET er ikke å være i <god form>
Det er hvertfall ikke god form å ha BMI på 17, kunne løpe så lenge man vil på 20 km/t, men ikke kunne ta sin egen kroppsvekt i benk, mark eller bøy og ha spenst og eksplosivitet som en snegle.