Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: konsentrasjonscurl

Kliss nytt medlem dante sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    26

konsentrasjonscurl

Konsentrasjonscurl på scottbrett 3 x 15
    Ta en manual i den ene hånden. Legg overarmen over brettet. Senk ned manualen til armen er nesten rett.. Vær nøye med å ikke rette ut armen helt.

leste en artikkel på iform, jeg bare lurer på om det er riktig at man ikke skal rette armen helt ut , å isåfall hvorfor ikke??

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    30
    Jeg har nå alltid rettet ut armen helt når jeg har løftet curl på skråbrett. Har alltid fått høre av alle inkludert daglig leder der jeg trente før og de som eller instruerte at armen skal rettes ut helt. Hvis man ikke retter den ut helt bruker man ikke hele muskelen slik man helst skal. Man vil jo trene mest mulig av den, belaste den godt for å sjokkere til fremgang.

Det kan for så vidt være andre teorier bak, men jeg må ærlig innrømme at jeg har aldri hørt om dem såfall. Løftet blir jo tyngre om man løfter hele veien der det er belastning, annet vil jo være å jukse unna belastning og gjøre løftet lettere ville jeg tro.
    Det er nå hva jeg tenker da...
    Mvh,

Choctaw :cool:

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Retter man armen helt ut, henger vekta kun på leddet (og ikke på biceps). Belastninga på leddet i begynnelsen av bevegelsen blir i tillegg veldig høy.

Er i tillegg mye enklere å makte tunge vekter hvis man stopper bevegelsen rett før armen er helt strak.

Eller no slikt?
    --tjeh

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jo mer muskelen blir strekt på den eksentriske delen av øvelsen, jo hardere trekker den seg sammen på toppen av øvelsen. Visstnok.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Ja det med at all belastning blir overtført til leddstrukturen er nok bakgrunnen til "tipset"

Kjør spider curl så slipper du disse problemene.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.