Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Kosthold Og Nattvakter

Medlem
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31

Kosthold Og Nattvakter

Er ny her på dette forumet. Lurer på om det er noen som kan komme med noen råd til meg. Jeg jobber som sykepleier på Akutt-psykiatrisk avd. Går 80% nattstilling. Jeg trener 5 dagers splitt, men sliter veldig med kostholdet. I og med at jeg jobber natt-stilling, blir jo døgnet snudd helt på hodet. Etter en natt-vakt legger jeg meg 07:30 og står opp 14:30. Og da skal jeg liksom spise frokost..... og så er det på trening ca 17:30... Trenger noen råd om hvordan jeg kan legge opp kostholdet som natt-vakt for å få best mulig utbytte..... På forhånd takk!!!

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Marlene
    Er ny her på dette forumet. Lurer på om det er noen som kan komme med noen råd til meg. Jeg jobber som sykepleier på Akutt-psykiatrisk avd. Går 80% nattstilling. Jeg trener 5 dagers splitt, men sliter veldig med kostholdet. I og med at jeg jobber natt-stilling, blir jo døgnet snudd helt på hodet. Etter en natt-vakt legger jeg meg 07:30 og står opp 14:30. Og da skal jeg liksom spise frokost..... og så er det på trening ca 17:30... Trenger noen råd om hvordan jeg kan legge opp kostholdet som natt-vakt for å få best mulig utbytte..... På forhånd takk!!!

fy fy ikke dobbelposte!

Medlem
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Dobbeltposte? vet ikke hvordan jeg har fått til det jeg. Beklager, ny vet du.
    Noen tips til innlegget mitt kanskje?

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Er jo bare å snu kostholdet også det. Du har sikkert nok av tid til å spise maten din på jobben?

Medlem
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Det er greit det. Men jeg føler at forbrenningen er i lav-modus på natten. Skal jeg liksom stå og steike to middager med kylling på natten på jobb. men det er jo bare å prøve seg frem

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Det er greit det. Men jeg føler at forbrenningen er i lav-modus på natten. Skal jeg liksom stå og steike to middager med kylling på natten på jobb. men det er jo bare å prøve seg frem
    Steik kylling å lag det klart før jobb. Så lenge du er våken og spiser hver 3-4 time så holder du forbrenninga i gang!

Jeg har selv fire måltider fra 0700 til 1600 i arbeidsdagene. Går masse i bokser med tunfisk, kjøtt, havregrøt, frukt osv =)

Medlem
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp
    Steik kylling å lag det klart før jobb. Så lenge du er våken og spiser hver 3-4 time så holder du forbrenninga i gang!

Jeg har selv fire måltider fra 0700 til 1600 i arbeidsdagene. Går masse i bokser med tunfisk, kjøtt, havregrøt, frukt osv =)
    Det er jo greit å gjøre det slik ja.... Tar bare litt tid å innstille kroppen på nytt...

Kliss nytt medlem Kent sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Jobber også om natta, og føler jeg har problemer med å få i meg mat (selv om det ikke ser slik ut...hehe...)

Medlem
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31
    Nei, det er ikke lett det der altså. Høres liksom så lett ut når andre sier det bare er å snu om på kostholdet... men å spise mange måltider i løpet av en nattvakt synes ikke jeg er lett. Hvordan gjør du det???

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Nei, det er ikke lett det der altså. Høres liksom så lett ut når andre sier det bare er å snu om på kostholdet... men å spise mange måltider i løpet av en nattvakt synes ikke jeg er lett. Hvordan gjør du det???
    Ikke snakk om så mange måltider da. Si du begynner 2200, og spiser en time før du begynner på jobb.

2100, 2330, 0200 (her har du et ordentlig måltid med kjøtt/fisk/fugl), og så bør du ikke spise før 0500, her tar du da et lett måltid, så er du ferdig 0600 på jobb, og ligger i senga 0700.

Klart, er ikke gjort i en fei å legge om, men langt ifra sååå vanskelig.

Medlem
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    31

Hei

Sitat Opprinnelig skrevet av MBT_Fjell
    Ikke snakk om så mange måltider da. Si du begynner 2200, og spiser en time før du begynner på jobb.

2100, 2330, 0200 (her har du et ordentlig måltid med kjøtt/fisk/fugl), og så bør du ikke spise før 0500, her tar du da et lett måltid, så er du ferdig 0600 på jobb, og ligger i senga 0700.

Klart, er ikke gjort i en fei å legge om, men langt ifra sååå vanskelig.
    Takk for svar..... Gå inn på forumet "trening/kostdagbok og se på forslaget mitt der. Og si hva du synes........

Lignende tråder

1. CKD - Cyclical ketogenic Diet
    By admin in forum Dietter
    Svar: 148
    Nyeste innlegg: 03-11-10, 23:13
  2. informasjon om vitaminer og mineraler
    By wannabeROCKY in forum Hall of Fame
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 06-08-10, 15:58
  3. hva er mest viktig?
    By crypted in forum Kosthold
    Svar: 42