Noen som trener i Kr.sand her?
Noen steder å anbefale?
Ettersom skolen ligger bare noen meter fra Spichere lurer jeg litt på det,
hørt mye derfra.
Noen som trener i Kr.sand her?
Noen steder å anbefale?
Ettersom skolen ligger bare noen meter fra Spichere lurer jeg litt på det,
hørt mye derfra.
søk! er en del ferske tråder om kristiansand,
står blant annet litt i denne Hybel ønskes leid i Kristiansand
Kristiansand og sørlandet
Ok, har ikke vært her på mange månder..
EDIT: Takk for du fant linkene, men ikke mye informasjon om Spicheren der da, og andre gym..
Likte spicheren godt jeg når jeg var der nede, til tross for masse folk og ikke så veldig bra utstyr.
En sikker vinneren var boblebadet der nede etter en hard styrke øktog svømmebassenget..
Tror pippi her på forumet har ganske mye bra info om spicheren da hun trente ganske masse der når hun bodde i krsand.
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Boblebad til fri bruk?? Herlig
Hvordan var et med folk? skjønner jo det er mye brukt. for min del blir det mest aktuelt på søndagskvelden, og ellers rundt tolv på dagen. eventuelt sent på kvelden.
Men da venter vi på pippi og da![]()
Jeg har trent i flere år på Spicheren, men ikke de to siste årene. Søndagskveld + formiddager er jo ypperlige tidspunkter å trene på, da er det helt kurant med folk i studioet.Opprinnelig skrevet av Erik!
Få treningssentre med så mange frynsegoder.. fri klatrevegg, håndball/fotballhall, volleyballhall, svømmebasseng og boblebad.
Greit utstyrt med mye Technogym utstyr. Frivekter finner du også ett greit utvalg av. Spicheren kan absolutt anbefales det.. dessuten er det billig for studenter, 2.500,- i året.
ja fikk høre det med 2500 kr. vil tro det er velig billig, genialt med alt anna som er til fri bruk. Og så trener jo start der
Takk for hjelpa.. flere som trener på spichereN?
Trenger du ikke alt dill dallet så annbefaler jeg Lund-trening. Ikke noe fancy utstyr, men har det du trenger. 2500,- i året.
Jeg går god for Lund ogsåOpprinnelig skrevet av Gulliksen
![]()
Har bussa forni lund et par ganger! ser hardcore ut.
men om jeg får det fpr 2500 med boblebad, basseng og klatrevegg ender jeg nok opp der.
med mindre noen andre slakter det helt her da..

Det jeg har å utsette på Spicheren er at det som regel alltid er overbefolka der, og du må stå i kø for å bruke både benker og maskiner.. Jeg blir utrolig frustrert når det er sånn, så ble veldig lei av Spicheren på slutten på grunn av det.
Men så må du sette ting opp mot hverandre..
Pluss:
boblebad
basseng (som jeg nesten hadde for meg selv når jeg var der)
klatrevegg
stort studio
spinning/aerobic
nær skolen
minus:
alt for mye folk
muligens langt fra leiligheten (spørs hvor du bor)
lite frivektområde (om de ikke har endret det)
Så du må nesten bestemme selv rett og slett.. gå opp å spør om du kan få en gratis prøvetime (noe jeg egentlig tviler på, for de er veldig vanskelige på slikt - noe som også irriterte veldig)
men men, hehenå har jeg surra nok
![]()
tror nok spicheren er bra å satse på ja, trener du til rett tider så unngår du sikkert kø i apparetene, ikke vet jeg. Men bare bassenget å boblebadet hadde gjordt det for meg. Skikkelig bra boblebad med sterke massasje stråler. boblebadet i seg selv er en motivasjonsfaktor som får deg til å gå på trening der! heheOpprinnelig skrevet av Erik!
It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!
Hva med Trim og Trivsel, eller Hålands gym, ikke sikker på hva det heter..
http://home.no.net/erlihal/startsiden.html
Trener selv på Lund og kjenner flere som trener på Spicheren.
Føler Lund er litt mer hardcore, mens Spicheren er litt mer feminint på et vis
Har nå ihvertfall tatt igjen nesten alle de som jeg kjenner som trener på spicheren, selv om enkelte av dem har trent flere år lenger enn meg.
Kan ta feil, men føler at treningskulturen på spicheren er generelt litt mer rolig, mens de på lund trener en del hardere.
Får ikke student rabatt på spicheren hvis man ikke studerer på HIA. Har ikke vært der oppe så mye, men kjenner mange som trener der, mye delte meninger, men all over sikkert greit nok. Hålands er ok, gammelt utsyr og noget dystre lokaler, men okay folk og plassen å gå hvis man trenger veeldig tunge vekter.
Trener selv på spenst i byen, nettopp pusset opp og veldig okay. Lite folk på formiddager, mye nytt hightech utstyr bla. elekronisk trenings dagbok i form av en nøkkel som registrerer alt du gjør, så man slipper å holde orden selv(veldig greit for late folk), ellers veldig greie folk der, både personal og kunder, greie priser og....
![]()
Trives veldig godt på lund treningssenter jeg.. Hyggelige folk, og du trenger aldri vente på apparater. Det er riktignok ganske primitivt, og dermed billig.
Må komme med denne en gang.. Jeg trente på SATS, nå spenst, men ble fort lei når jeg flyttet ned til Kristiansand. Uansett byttet til Hålands..
Traff på en kar der nede som gikk på Sats når jeg var der (Litt lav kar, veldig kompakt og markert, ok styrke, ikke iforhold til størrelsen det jeg kunne se men.. av utenlandsk opprinnelse, fortalte selv fra Irak), uansett, samtalen gikk slik (han må leses med utenlands aksent):
Meg: Javel, begynt her nå? slutta på sats?
Ham: Jo, sats er liksom ikke noen plass for bodybuilding, uansett hvor du snur deg så ser do fitte, fitte fitte overalt, klarer ikke konsentrere deg. På trenings skal do tenkte REPS, SETS og KG! Dessoten kom jag ikke helt overens med de der oppe...
Meg: Å?
Ham: Ja han der mente at jag bolar meg, sa til ham, do!! Jeg har en bil på otsia, vi kan ta den og kjøre opp på sjokehos og jag kan ta den prove, men hvis den er negativ, da jag knulla deg!!
Sats mannen sa da: Knulle meg, hva mener du med det?
Ham: Jeg mener det jag sier, jeg er en jævla utlanding fra Irak, vi gjør sånn!
Ham: Da han slutta å plaga meg.
Morsom kar det, hehe, men skal aldri beskylde ham for å bole![]()
hysterisk fin den...men må si at spenst har kommet seg mye det siste året. Mye rare folk treffer en egentlig over alt, men antallet litt mer seriøse folk er steget betraktelig......Man unngår lett bertene med halv kg's vektene ved å trene på formiddagene og seint på kvelden!![]()
skinny pete= taper.
ler av deg
<<----du virker homo
Fint førsteinnleggOpprinnelig skrevet av Eagle21
![]()
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
måtte det
Regner med du har utenlandsk bakgrunn og tok deg litt nær av innlegget til Skinnypete? Ingen grunn til det, spør du meg..Opprinnelig skrevet av Eagle21
Opprinnelig skrevet av Gullfisken
ja er det og det er stor grunn å reagere mot sånne idioter!
Han bare fortalte en ting som hadde skjedd for lenge siden, han skrev ikke noe negativt om utlendingerOpprinnelig skrevet av Eagle21
![]()
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
jo da jeg syns det. som sagt han hadde ikke sagt det i virklighetOpprinnelig skrevet av Reaper
Syntes han godeste irakeren virket som en fyr med selvironi.. men menOpprinnelig skrevet av Eagle21
Har du et problem eller?
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
ja takler ikke rasister. ferdig med saken dere trenger ikke å svare merOpprinnelig skrevet av Reaper
Nå må du roe deg ned her. Ingen har sagt noe rasistisk, eneste som har diskriminert noen her er du som brukte homo som et skjellsorddu kaster stein i glasshus min venn!
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
nei men jeg syns han er det men greit det vi er ferdig nå.Opprinnelig skrevet av Reaper
Fint.Opprinnelig skrevet av Eagle21
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hva han jeg trente med i kristiansand sa var sagt var ironi ja, for å si noe idotisk mot en som anklaget han for noe (om du måtte ha det inn med teskje, fleste her skjønner sikker sarkasme, ironi o.l.).
Men du er kjapp med å slenge dritt til og om folk her inne, hvorfor meldet du deg inn på forumet?
Kjenner mange utlendinger, felles for de alle er at de skjønner ironi, sarkasme osv. Lær deg å lese personer og utsagn litt bedre før du slenger med leppa og beskylder folk for å være rasister eller homoer for den saks skyld, å bruke homo som skjeldsord mot noen gjør jo egentlig deg til den diskriminerende part...
Opprinnelig skrevet av Eagle21
Opprinnelig skrevet av Skinny Pete
som sag jeg kan ikke vite om det du prater om er ironisk, det er litt vansklig å vite det over nett. og jeg brukt ikke homo som skjels ord.
Ok, bare en ren observasjon, viste meg virkelig fra min feminine side i denne tråden...
skam degOpprinnelig skrevet av Skinny Pete
Opprinnelig skrevet av Skinny Pete
hehe
And the winner is:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=432