okai. så en kroppsbygger er en kunstner. og skal skulptulere kroppen sin. bygge en kropp som flyter i harmoni og har de riktige proporsjonene.
så hva er dit verktøy for å (prøve å) konstruere denne perfekte kroppen?
det sies jo at gutta som trente på 70 tallet hadde de fineste kroppene. de var store. noen av de var sterke. de var deffa. de fant opp øvelser. for å treffe det ytterste hodet av biceps. øverste del av trapz. etc.
gutta som trener i dag. dc style f.eks. da snakker vi om base øvelser. tungt. hardt. intensivt. etc.
----
så spørsmålet mitt er da. hvem av gutta har mest flyt og de beste proporsjonene? jeg syntes personlig at arnold og gutta ser best ut, men har de den mest naturlige kroppen med den beste flyten? jeg mener, når du har en øvelse som du trener. mark. så vil jo den øvelsen bygge de musklene den trenger og gi kroppen en bedre flyt? skjønner? men om en trener en øvelse for hver muskel, er det ikke da sansynelig at den flyten som markløften gir, forsvinner?
mao. hva gir kroppen mest flyt? markløftet eller "art-boddybuilding-biceps-curl?"

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Med småe øvelser kan du i stor grad forme størrelsen på de forskjellige musklene, slik at det blir mer riktig i forhold til hverandre (er det ikke proposjoner det kalles?). - Men det er jo ikke nødvendig å "forme" musklene før man har bygget opp en respektabel muskelmasse (med baseøvelser og mye mat).
) "Build the house, then shape it" eller noe slikt. Hva er vitsen med å dille med å isolere ditt og datt når du knapt nok har mer muskler enn den vanlig mann i gata? Spør du meg er det bortkastet energi, og tar bort fokus fra viktigere ting. Men for all del, trives man med det så....