Viser resultatene 1 til 27 av 27

Tråd: Kroppsfasonger

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004

Kroppsfasonger

Tenker for det meste på menn ang trening.

En har jo han til høyre i den vg reklamen.

Bodybuilding

World strongest man

Gutten på gaten

Er forskjellen fettet på kroppen, bodybuilding har lite for å vise mange muskler?

Liksom slike world strongest menn, vektløfter folk og slike er jo store (fassong som store kraftige, med øl vom og slikt) er det bare her at det er mye fett og muskler? Er det fordi at det vel er lettere for en mann på 150kg å løfte 200kg enn en mann på 70kg å løfte 200kg?

Liksom er jo ikke noe sixpack på vektløfter folkene og styrke folkene..

Er det noe som heter at en kan ha store muskler med liten styrke også omvendt? Så om en bare vil bli større så kan en trene på en spessiell måte, kanske tyngre vekter og mindre repetisjoner?

Hvordan vite hva som trengs for å nå sitt mål om å bli større, mye har vel på bygningen (fysiske liksom kan jo ikke endre den :S vanskelig å forklare, slikt som sjelletten kan jo ikke endre det).
    Hvordan vet en om det rett og slett er fett på kroppen også muskelbygging som skal til eller om det er muskelmasse som skal til?

Liksom jeg er "187" og "73" (ja det er lite kg) vet ikke hvor mye de veier de jeg har som forbilde men helt sikkert mer. Vil bli større liksom og litt mer definert muskler. Synes at en tynn kropp, uansett hvor mye muskler så vises er stykt. Særlig litt rundere skuldrer og ved krageben og annet? Er litt redd og å se stor ut for at det kanskje kan tiltrekke seg bråkmakere, når jeg ikke har eller vil sloss og slikt og ikke er tøff til å tåle kommentarer og slikt.

Liksom hvordan vite hvor fettet og musklene legger seg på kroppen? Og om det er feil treningsmetoder, feil mat, feil etc som gjøres eller hva som må til liksom?

En ser jo forskjell på folk, dersom en ser på brystkassen eller andre muskler, kan en liksom si, sånn vil jeg også ha også former en seg slik, eller er det bare å trene å håpe på et bra resultat?

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    http://www.pudzian.pl/foto/229.jpg
    http://pudzian.pl/foto/249.jpg

er er hvertfall en halvveis rippa og syko sterk dude!

Medlem Bj_trainer sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    steike for noen biceps han karen hadde!...er mer som gutten i gaten jeg tenker jeg....skulle vel egentlig ha vært bb men orker ikke..hehe
    smell'an i tvåan...det spelar inga roll....såjah

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    tren du. det løser aldri problemene. og om du er redd for å bli for stor (HAHAHA), så vil du aldr vokse en dritt. ALDRI!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Slapp av du bler aldri for stor. d e så standard å høra folk så seie "eg ville aldri sett ut sånn så det ihvertfall" (sett bilde av Cutler for eksempel) t de personane e d bare å sei "slapp av, med d pyseannlegget ditt så komme du aldri t å komma der uansett," for det e ein så jævla dumme uttalelse at eg får vemmelser.d e faen så lavt prosentantall personer så har muligheten t å komma der t.
    når det gjelde den polakken så vant an vel verdens sterkaste mann 2003, og eg ser ikkje AKKURAT noge ølvom på den maen der nei.
    d va litt av kvert der ja halloen. men for svar så leit litt på forumet. vet du gjerna vil ha ett svar her og nå men d e vanskeligt å gje. finnes ingen fasit på trening. Hardway har blant aent ett par fine innlegg anngåane kostvaner.
    Men i bunn å grunn så må du spisa så ein onnas å trena me vett, og du må sjøl finna ut ka slags trening så e best for kroppen din, d e d ingen her så kan gje svar på, for d e individuelt fra person t person. lag deg ein meining om kosen ditt endelige mål ska se ut, så finne du ut ka du må trena for at brystet ditt ska se sånn, ut enten flat,decline,incline. biceps ska ver bredere javel då løfte du sånn sant. du e nødt å prøva deg fram. du får søka opp det du trenge her på forumet pugga d å bruka kunnskapen din i gymmet. mye så e viktigt å vita for at treningå ska ha effekt. sånn så vis du e ectomorph (tror d va d) så slite du litt, hehe. jaja lykke t.
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Fy så rå han polakken var! Hadde bare hørt om han, ikke sett noen bilder før nå. Holy maloney! heh!

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Kanskje enkelte av "styrkegutta" kjører maks bulking hele året for å virkelig bygge seg opp og bli sterke, og derfor ikke bryr seg om å være deffa?

PS. Fitnessfrosk, fint om du kunne skrive f.eks. bokmål istedenfor dialekt. Jeg hadde litt problemer med å skjønne hva du skrev

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Frosk hvorfor skriver du dialekt her inne ?

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av MBT_Fjell
    Fy så rå han polakken var! Hadde bare hørt om han, ikke sett noen bilder før nå. Holy maloney! heh!
    Sett han på verdens sterkeste mann. De fleste av kara har store mager og ser feite ut. Men han er bare helt rå !!!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Liksom slike world strongest menn, vektløfter folk og slike er jo store (fassong som store kraftige, med øl vom og slikt) er det bare her at det er mye fett og muskler? Er det fordi at det vel er lettere for en mann på 150kg å løfte 200kg enn en mann på 70kg å løfte 200kg?

Er det logikk i dette?

Prøvde og lete og lete i forumet, med det var så og si håpløst å finne frem til målet mitt. Og det var veldig vanskelig å finne bilder, så på profiler og slikt, veldig vanskelig og uoversiktelig forum.

Kan noen komme med linker eller bilder på skuldre, armer, nakke, bryst, mager, rygg, ben etc. Slik at jeg lettere kan besrive hva jeg vil ha. For de som kommer med bilder må da tåle og få høre kommentarer både posetivt eller negativt. Smak og behag.

Fant dette selv, håper personen ikke tar seg nær.
    http://www.fitnessprat.no/forum/showthread.php?t=8644
    Side2 (en slik arm, mer eller mindre)
    Bak dobbel biceps (slike skuldre, mer eller mindre)

Hvordan denne kroppen kan bli slik en ønsker mine 187cm fordelt på 73kg for tiden er for lite, vet heller ikke om det er fett kg eller muskel kg som skal til for å komme dit jeg vil, hehe men for å beskrive hvor jeg vil må jeg ha bilder

Det jeg mente å bli et mål.
    Det er jo veldig mange som trener for å kunne sloss og ikke minst går på kampsport for å bli bedre å sloss og som kun er ute etter bråk og oppsøker og prøver å lage bråk. Er en pingle så er en vel ofte et lett bytte, noen ganger for lett og for kjedelig, større folk har noen mer reskpekt for, men det jeg tenker på er holdningen deres. Han tror han er sterk, skal nok klare å banke ham, skal vise ham. Han blir en utfordring, dette kan bli kjekt osv. Har alldri vært ute etterbråk og heller ikke havnet i bråk. Frister også og ta selvforsvar, slikt at en har mulighet dersom en må forsvare seg. Og nei trener ikke for å ditt og datt, for at jeg har lust til å nå mitt mål og se slik ut.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder test.jpg  

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av halloen
    Det er jo veldig mange som trener for å kunne sloss og ikke minst går på kampsport for å bli bedre å sloss og som kun er ute etter bråk og oppsøker og prøver å lage bråk. Er en pingle så er en vel ofte et lett bytte, noen ganger for lett og for kjedelig, større folk har noen mer reskpekt for, men det jeg tenker på er holdningen deres. Han tror han er sterk, skal nok klare å banke ham, skal vise ham. Han blir en utfordring, dette kan bli kjekt osv. Har alldri vært ute etterbråk og heller ikke havnet i bråk. Frister også og ta selvforsvar, slikt at en har mulighet dersom en må forsvare seg. Og nei trener ikke for å ditt og datt, for at jeg har lust til å nå mitt mål og se slik ut.
    Tror de færreste går på kampsport eller trener styrke for å kunne banke folk

Hvis du vil trene for å bli stor og skummel og klare å banke folk så burde du kanskje tenke litt på innstillingen din...

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    Tror de færreste går på kampsport eller trener styrke for å kunne banke folk

Hvis du vil trene for å bli stor og skummel og klare å banke folk så burde du kanskje tenke litt på innstillingen din...
    Nettopp det jeg mener. JEG er ikke innteresert i det. Mener bare det er godt å være forberedt. Uansett hadde jeg nok tatt bena på bryggen og løpt som alldri før.
    Tro det eller ei, folk bedriver det. På treningssenter kan en bare kikke rundt på lørdag og søndager på folk, de kommer for å trene før de skal på byen og sloss.

Ikke missforstå meg, er ikke interesert i å sloss eller noe slikt i det hele tatt, synes det er det tåpeligst som skjer så kommer alt negative som kommer ut munnen.

Jeg trener for å holde kropp og helse i takt. Men har jo et lite mål ang utseende, hvor jeg vil. Og selvforsvar hjelper på selvtilliten og er bra for de som bruker den i selvforsvar.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    halloen.. se hvordan jeg ble etter 1år pur faen trening, hadde noe lignende den kroppen du har nå... alt er mulig.. just go for it

Ble medlem
    05-2004
    Tro det eller ei, folk bedriver det. På treningssenter kan en bare kikke rundt på lørdag og søndager på folk, de kommer for å trene før de skal på byen og sloss.
    Hvordan vet du at dette er tilfelle?

Trener de bare når de skal på byen for å slåss?

Det kan ikke ha noe med at lørdag og søndag er fridager og dermed har man bedre tid og mer overskudd til å trene? Og hvorfor skulle de trene på søndager hvis det bare er for å dra ut og slåss? Det er da de færreste som drar ut på byen på en søndag?

Jeg trener for å holde kropp og helse i takt. Men har jo et lite mål ang utseende, hvor jeg vil. Og selvforsvar hjelper på selvtilliten og er bra for de som bruker den i selvforsvar.
    Du skal drive med kampsport i mange år før du engang kan tenke på å bruke det i praksis. Og trøbbel på byen er noe helt annet enn sparring i kontrollerte former. Du vet f.eks. ikke om den andre har en kniv, eller om kameratene hans er der for å grisebanke deg.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2004
    Hmm okey dropper alt ang slossing og alt det der, ingen som er med på tanken og sjønner poenget så da stopper jeg. For de som tror at jeg vil og sloss bør revudere sterkt tanken.

Å finne det en er ute etter på nett er vanskelig. Gir opp, sett nok en gang igjennom kjempe mange innlegg og profiler uten å finne de bildene jeg er på jakt etter (den type kropp).

Noe likhet mellom Rock sitt profil bilde og
    Kai Kaknes http://www.fitnessprat.no/forum/show...1&page=3&pp=15
    er vel nærmeste jeg kommer med tanken min ved å prøve å illustrere.

Har sett på mange treningsprogram, helt sinnsyke. Og for å ikke snakke om diett/mat oppleggene. De fleste som klager på bildene at de har for mye fett på og alt det der, det er slikt jeg vil være, men holder en på med konkuranse og målet er å vise mest mulig så er det forståelig.

Må en virkelig måle og beregne måltidene sine for å se resultater? Er ikke det kun for de som driver på veldig høyt nivå. Er det ikke mulig å spise "normalt" og kanksje heller ta noe protein pulver og lignende ved siden av?

For å få den kroppen en vil ha, får en allså bare prøve å trene og se hvordan musklene utarter seg, dumt at en ikke vet at viss en gjør slik og slike øvelser så får en slike og slike resultater. Føler selv at når jeg trener så bruker jeg de kiloene jeg klarer. Og nevne kg blir bare tull for det er individuelt og her en promille av det dere bruker. Har vel trent i 2år til nå, men ikke alltid så veldig aktivt, nå er det ensomt så det blir lite trening, blir et tiltak, sikkert 3 uker siden sist økt, før var det fra 4-5 ganger i uken. Hadde vært greit med 2-3, liker godt å bruke litt tid, en time og to går fint.

Silver Member waille sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Okei det går helt fint å bygge litt med en noe mer normalt kosthold, men prøv å få i deg en god del mat uansett.

Når det gjelder treninga er det bare å ta deg i øra og ha deg på gymmet, for en ting er sikkert og det er at du ikke for noe gratis her i verden.
    Vil du ha muskler GÅ og tren. Gjerne mye mer enn 2 - 3 ganger i uka.

Har du noen store muskelmenn på gymmet ditt?? isåfall gå og spør de om tips, få de til å vise deg øvelsene riktig !
    !burger: !burger: !burger: !burger:

Ble medlem
    05-2004
    Altså, du har jo en liten antydning til biceps der, så det kan du vel bygge videre på?

Hvorfor ikke prøve å kjøpe deg noe pulver, spise mye, og trene en tre-fire dager i uken?

Ikke tenk så mye på at du vil ha kroppen slik eller slik. Slikt kommer sikkert etter hvert, når du får mer peiling på hva du driver med. Da vil du sikkert vite litt mer om hva som skal til for å oppnå det du ønsker.

Jeg er helt fersk i dette, og jeg trener tre dager i uken. Jeg aner ikke hvordan dette vil gå, men jeg har bestilt proteinpulver for å bruke det i tillegg til vanlig mat. I tillegg prøver jeg å følge noen av rådene her i forumet. Så får vi se om noen måneder hvordan det går. Hvis jeg merker noen fremgang skal jeg legge ut før og etter-bilder, samt mer info om hvordan jeg trener

Kliss nytt medlem Reex sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Tren slik du vil du, men lær deg alt grunnleggende. Les og les og les. Se på bilder osv.
    Se om du finner noen du kan identifisere deg (fysikk) med, og prøv deg frem. Alt dette med å trene på den måten vi her på forumet gjør, -tar tid.'

Bruk tiden til å finne ut hvordan du vil ha tingene, selv om det kan være kjedelig og ensomt av og til.

En har uansett godt av å trene, om det er i større eller mindre grad.
    Just trying to not stop... :ushup2:

Jai såve ike, jai skror!!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Dialektå mi e jo konge den eller ka. nei eg bare skrive d eg tenke, og då bler d sånn. men jeg kan prøve og skrive slik som dette, dere vet, sånn pen østlandsdialekt eller noe i den stilen. hehe

Gold Member schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    22
    Er du mer fitness stilen kanskje? Er det noe alä dette du har som mål? http://www.iform.no/profiler/john_sigurd.shtml
    Slik jeg forstår det på deg så vil du ikje bli diger, og du vil ikke sloss.
    Du vil bare se bra ut og ha noe styrke.
    Skal ikke rakke ned på fitness, men tror at det er fitness du er ute etter da, noen av dem er jo veldig sterke, men dem ser jo veldig bra ut også!
    Er ute etter noe slikt selv
    Bare du å fortsette å pumpe, å ikke glem å spise mye! Er ikke alltid proteiner som er det viktigste, for proteiner uten karbo og fett er jo så og si ubrukelig nesten.
    Men prøv å få i deg 2.5 g protein per kg kroppsvekt.
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

Ble medlem
    05-2004
    John Sigurd Hansen ja! Noe sånt hadde vært bra

Tror damene liker litt "mindre" muskelbunter egentlig. (Uten at det står mindre respekt av de som har slitt hardt for å bli massive og trives med det!)

Og Fitnessfrosk, bokmål er ikke østlandsdialekt.

Hvis jæ sku skrivi dialekta mi hadde de blitt no sånt såm detta. Såm du ser er'e ikke så veldig mye bokmål i de. Å skulle jæ skrivi litt bræiære kunne de nåk blitt vanskelig å følge etter vært. Trur egentlig dialekta mi er nærmere nynorsk på mange måter.

Så la oss holde oss til bokmål, eller eventuelt nynorsk, hva? Så kan alle skjønne hva man snakker om.
    Sist endret av worbid; 03-09-04 kl 00:50

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    sorry meg. men det virker som du har en hjerne skade eller noe. du provoserer meg i alle fall grønn!

"kan noen vise meg bilder av ti-tusen skuldre, så jeg kan peke på den JEG vil ha?". kom deg ned på gymmet å tren skuldre da. du kan uansett ikke få noen andre skuldre enn dem du er født med. så gjør dem større/mindre whatever you want. og nei. du trenger overhodet ikke veie maten din. bare ha litt "basic knowledge" om mat. (noe du LETT burde tillegge deg ved en måneds lesing her på forumet), samt å ha et trenings program som du må kjøre deg litt på. så kan du gjøre utrolig mye. du har vel uansett et bilde av hvordan du vil se ut inne i hodet ditt (siden ingen på nettet passa deg), så da kan du jo stå forran speilet og se hva du må trene! og bare trene det liksom.

fint at du trener for å holde kroppen og helsa i takt. BRA. men om noen vil trene for å blir store så dem kan banke dritten ut av folk. SO WHAT? la dem nå gjøre det. drit i det. dem driter helt sikkert i hvorfor DU trener. hvis du er på treningsenteret for å se etter potensielle voldsmenn på en søndag. så er du der av FEIL grunn. tren og gi faen i alle andre.

bortsett i fra det så vil jeg bare si. lykke til!

Ble medlem
    05-2004
    Litt enig med PeterSQRM. Selv om jeg er newbie her, så burde du kanskje ikke tenke så fryktelig på hva du vil ha og heller trene og lære hvordan du trener for å oppnå det du vil!

Du filosoferer som om kroppsbygging handlet om å sitte på baken og tenke og tenke dagen lang Blir ikke muskler av det vet du "halloen".

Du kan ikke forvente deg at du skal få det på sølvfat eller at andre skal snakke deg sterk og muskuløs! Hva med å konse deg om å lære om kosthold og trening? Det prøver jeg på, og så ser jeg hvordan det går. Jeg stiller kanskje mange spørsmål, men jeg prøver å gjøre det konkret om min trening og mitt kosthold.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    skjønte deg godt eg monky. sjøl me dialektå.

Medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    35

Er det logikk i dette?

Prøvde og lete og lete i forumet, med det var så og si håpløst å finne frem til målet mitt. Og det var veldig vanskelig å finne bilder, så på profiler og slikt, veldig vanskelig og uoversiktelig forum.

Kan noen komme med linker eller bilder på skuldre, armer, nakke, bryst, mager, rygg, ben etc. Slik at jeg lettere kan besrive hva jeg vil ha. For de som kommer med bilder må da tåle og få høre kommentarer både posetivt eller negativt. Smak og behag.

Fant dette selv, håper personen ikke tar seg nær.
    http://www.fitnessprat.no/forum/showthread.php?t=8644
    Side2 (en slik arm, mer eller mindre)
    Bak dobbel biceps (slike skuldre, mer eller mindre)

Hvordan denne kroppen kan bli slik en ønsker mine 187cm fordelt på 73kg for tiden er for lite, vet heller ikke om det er fett kg eller muskel kg som skal til for å komme dit jeg vil, hehe men for å beskrive hvor jeg vil må jeg ha bilder

Det jeg mente å bli et mål.

jeg foreslår at du kommer ordentlig i gang med treningen din- etter noen år når du har litt treningserfaring på ryggen kan du begynne å tenke på hvordan du vil at symmetrien din skal se ut.

Det tar lang tid å bygge kvalitetsmuskler- bruk heller energien og tiden din på å trene og spise bra istedet for å bekymre deg for hvordan du vil/ vil ikke se ut.

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fitnessfrosk
    skjønte deg godt eg monky. sjøl me dialektå.
    Selvsagt skjønner man hverandre selv om man insisterer på å skrive dialekt. Poenget er at det kan være slitsomt å lese i lengden, og hvis man følger skriftnormene sånn ca. så unngår man f.eks. misforståelser.

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Svend Karlsen er et godt eksempel på en strongman som er noelunde bra kropsfett prosent. De fleste vektløftere er nok feite fordi de ikke har noe å deffe for annet enn å se bra ut. Pluss at de skal være innenfor en vektklasse. OG det at teknikk har mer å si en musklene.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.