Kort og greit, er det mulig å trene seg større og muskuløs kun med kroppsvekt?
(Vi går ut ifra at kosthold er tilfredstillende. Tilsvarende bygging med vekter)
Kort og greit, er det mulig å trene seg større og muskuløs kun med kroppsvekt?
(Vi går ut ifra at kosthold er tilfredstillende. Tilsvarende bygging med vekter)
Det er mulig det.... men vil vel ikke bli noen bygger akkurat kanskje
NO WEIGHTS/NO MACHINERY/JUST NATURAL BODYWEIGHT
Pga skader kjører jeg nå en periode med kroppsvekt/slynge trening. Litt tidlig å si om jeg mister eller øker i muskelmasse men jeg føler at øktene tar like godt som med vekter. Det eneste jeg ikke føler jeg får kjørt skikkelig er beina. Men turnere er et bra eksempel.
Selvsagt er det mulig. Dessuten får du 100% funksjonelle muskler.
- Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -
Hvordan kan en muskel unngå å være funksjonell Frode?
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Kanskje litt teit uttrykk da. Men man blir så sterk i forhold til størrelsen.
Finnes det noe faguttrykk på dette da? Jeg pleier iallefall å dele inn i funksjonelle muskler og pyntemuskler.
F.eks så husker jeg en gang da er kroppsbygger skulle forsøke seg i strong man.. Det var morro å se på.![]()
hehe.. jeg velger å si: Ok!
![]()
Ser for meg 1-hånds chins, 1-hånds pushups, 1-håndstående skulderpress. + Sikkert masse andre øvelser som må være drit-tungt.
Men turnere er vel ikke SÅ Svære?
Kommer jo litt ann på hva som menes med " større og muskuløs kun med kroppsvekt".. Hvis man har masse som førsteprioritet, så er nok kroppsvekttrening ikke det beste alternativet.
Men ja, det er fullt mulig å bygge store muskler og styrke med kun kroppsvekt. Selv foretrekker jeg 50/50 kroppsvekt / tunge vekter
Ser for meg 1-hånds chins, 1-hånds pushups, 1-håndstående skulderpress. + Sikkert masse andre øvelser som må være drit-tungt.
Men turnere er vel ikke SÅ Svære?
Men kanskje litt OT:
Hvorfor er det så mange som på død og liv vil bli så gigantisk? Selv skulle jeg vært fornøyd med livvidde < brystvide....
Mange som sliter med selvfølelsen pga veldig liten tissemann vettu. Greit å ha 50cm ++ biceps når jr er rundt 10cm i klar tilstand.
Ja, her har det skjedd litt på tråden mens jeg var borte.
Har vært på en lang weekend på fjellet. Var deilig, og brukte ett kg lodd på beina. Noe av det beste jeg vet er å gå i (bl annet) fjellet, og føler jeg får utrolig god trening av å gå i terreng med ekstra vekt på ben og rygg.
Mitt mål er ikke å bli gigantisk, dog er jeg veldig interessant i trening og lurte fordi det er interessant.
Jeg vil jo bli atletisk, få synlig muskler. Så det ikke ser ut som jeg er 2meter høy og veier 40kg. Apropos vekt. Gått opp fra 87-88, til 91,5kg siden jeg meldte meg på forumet for noen uker siden
Føler jeg skjønte godt hva du mente.. Og har selv gått for 50/50 fordeling på kroppsvekt/vekter.
Vil ha en beveglig og funksjonell kropp. Som presterer bra i f.eks idrett. Og ikke bare ser bra ut og kan knuse en hodeskalle med bare neven![]()
Derfor jeg skrev OT, fordi jeg regnet med at du mente muskuløs, og hvem vil ikke være det? Men det er grenser her også, 100% ribba med vaskebrett og der det buler ut med sener, muskler og blodårer er for meg litt sånn parodi. Muskuløs, da tenker jeg på en bred, sterk fyr som lett tar ørti chins og samtidig er lett nok til å løpe etter elgen med spyd i milevis. Da snakker vi mann.
Men det er noen som ikke snakker om annet enn å bli svær, svær, svær, for enhver pris. Flere på gymmen har ingen ønsker om å ha noe særlig bevegelighet, relativ styrke eller gud forby: kondis! Ja, til og med virker det som de er stolte av det på samme måte som en helga-fester er stolt av stort alkohol-konsum, masse røyk og fullsendig kroppslig forfall.
Jeg skjønner godt at man har som mål å ta 160kg i benken før sommeren eller 200kg i bøy. Men forstår ikke hvis man har samme mål, samtidig som man ønsker å ikke være i stand til å ta mer enn 10 armhevinger eller være ute av stand till å gå opp trappa til NAV lett og ledig uten å bli andpusten. Da virker det på meg som en ren fasadebygging uten noe snev av forankring i form og helse.
Selv sier jeg på spøk at målet mitt er å bli sprekest mulig uten at det vises, men det er en liten snev av alvor: å kunne trene med samme vekter som dem som veier 20-30kg mer (noe jeg allerede gjør på en god del øvelser) samtidig som jeg kan løpe fra dem baklengs etter jeg har gjort narr av dem... :-)
Fuck kondis![]()
Ser ikke for meg at belyaev er noen jævel på utholdenhet, men han er en Gud på denne jord:
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Bajazz, det er rimelig åpenbart at du aldri har møtt noen som tar 160 i benken, hehe. De fleste av oss oppe i 200-kategorien klarer helt greit 50-100 armhevninger.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
bajazz jeg vedder 300kr på at jeg løper fra deg på 60meter, og tar flere armhevinger enn deg.
persen min er 200 i benk. nå buler det riktignok ikke ut muskler, sener og blodårer på meg. men jeg veier sikkert litt mer enn deg![]()
Så hvem her har lyst å gi meg et kræsjkurs i pyntemuskel versus funksjonell muskel?
Funfact: da jeg var ute med en liten betennelse i leggen fra løpingen, trente jeg stort sett bare knebøy og markløft og andre "show-off" øvelser. Da jeg kom tilbake igjen med 3 mnd med det og mildt subtimalt kosthold, hadde jeg forbedret persen min med 0,4 sekunder på 60meter, til tross for at jeg var 2 kg tyngre![]()
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Akkurat det jeg mener: Du er muskuløs, men ikke et berg. Funksjonell styrke og i god form. Det samme som jeg mener og går for.
Selv er jeg akkurat passe tung, altfor tung til å løpe maraton, men lett nok til å løpe 3k på 12min med et mål om å komme ned mot 10min. Skal bare konvertere magan til muskler slik at jeg blir sterk i benk og kan ta chins med tunge vekter.
ok![]()