Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Kvalm på trening

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2002

Kvalm på trening

Heisann folkens.

Er det flere der ute enn meg som kan bli SKIKKELIG kvalm på trening eller? Idag var jeg sikker på jeg skulle spy på trening(HARD beinøkt), og har det sånn når jeg tar meg HELT ut. Ikke hver gang, men ofte. Anyone? Noen som vet hva det her kan komme av? Jævelig irriterende hvertfall.. hehe

deffen
    -deffen-

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Spiser du veldig tett inntil treningsøkta?
    Drikker lite vann?

Føttene er jo det verste da, ikke så sjelden man blir kvalm av det, men ellers er det ikke så ille synes jeg.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Jeg blir kvalm hvis jeg drikker for mye vann, så jeg prøver å holde meg tl en liter under en trening.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Har fått det selv av og til. Blitt skikkelig kvalm og uggen i kroppen. Får det som oftest når jeg ikke har tatt til meg nok næring i form av karbo, eller overdosert ALA litt for mye. Jeg får mao for lavt blodsukker, noe jeg har lett for å få.
    Om det er dette som skjer med deg skal jeg ikke si for sikkert, men hørtes kjent ut.

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Åh ja Tivoli, kom på noe nå.. Ifjor vinter hadde jeg litt r/s ala jeg tok etter trening sammen med druesukker(og protein), ikke nok med at jeg vanligvis blir ganske kvalm etter å drikke en så stor shake rett etter trening, men når jeg i tillegg fikk skikkelig lavt blodsukker var det et helvete, ble utrolig kvalm av det

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2002
    Jeg spiser et greit stort måltid sånn ca 1.5 timer før trening jeg... Er ikke det passe a? Kan være jeg drikker for mye vann ja, men drakk ikke mer enn en liter idag...
    -deffen-

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Kunne med fordel kanskje kjørt en medium shake tilsatt f.eks druesukker ca 30 min før. Funker for meg.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2002
    Jeg sliter hardt nok som jeg gjør med å få ned shaken ETTER trening jeg... Blir helt stappa... hehe. Men kanskje verdt et forsøk...
    -deffen-

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Blir kvalm på trening når jeg drikker for mye vann, dårlig søvnrytme de siste dagene, vært slapp til å bevege kroppen (holdt meg kun inne f.eks) dagen før / timene før jeg drar på gymmet eller spist feil.

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av deffen
    Jeg spiser et greit stort måltid sånn ca 1.5 timer før trening jeg... Er ikke det passe a? Kan være jeg drikker for mye vann ja, men drakk ikke mer enn en liter idag...
    Jeg TROR min kvalme på trening skyldes at jeg har spist for tett opptil, karbo+fett må jeg spise ikke nærmere enn 2 t før trening. Så tar jeg heller en prot-shake 1t før trening. Det har hjulpet meg, om det er placeob eller ei vites ikke

Medlem FiXXXer sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
    Kunne med fordel kanskje kjørt en medium shake tilsatt f.eks druesukker ca 30 min før. Funker for meg.
    Hvis du inntar druesukker før økta, er det stor sannsynlighet for blodsukkerforhøyning, og påfølgende insulinpeak, hvilket vil medføre at du blir slappere enn om du ikke hatt tatt noe i det hele tatt.

Som Tommi T sa: Han hadde sett en bygger helle i seg en halv liter honning før han skulle på scenen, fyren ville føle seg bra til å begynne med, men etterhvert ville han bli helt slapp (som følge av insulinet).

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Sikkert korrekt det du sier der, men for min egen del så går jeg fortere tom og blir småkvalm hvis jeg ikke gjør det. Dette skjer riktignok ikke konsekvent, men tendensen er der. Mengden av druesukker er heller ikke på mer enn 15-20g, og jeg føler selv det gjør nytten.

Medlem Geir sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Drikk mer vann. Mye mer, men ikke sammen med mat. Punktum.
    Mindre er mer!! "got it"

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27
    En gang jeg trente rygg sammen med matarazzi og likjevipern, (For.Roing) ble jeg plutselig kvalm, og gikk på dass og spydde, så gikk jeg tilbake å trente. Min moral i denne meldingen blir at å spy litt gjør alt mye bedre... hvis man er kvalm. Spy kvalmdritn opp!

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Har hendt at jeg har blitt kvalm under trening, da bare tar jeg meg ettpar minutter, så har det gitt seg igjen. Men når jeg tar situps (ikke for ofte) så brekker jeg meg.

Superior newbie
    Ble medlem
    04-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av MBT_Fjell
    Har hendt at jeg har blitt kvalm under trening, da bare tar jeg meg ettpar minutter, så har det gitt seg igjen. Men når jeg tar situps (ikke for ofte) så brekker jeg meg.
    merket det jeg også, særlig noen ganger når jeg skal ta chins, men det er sjelden jeg blir kvalm da, men det er jo rart. Det er bare å vente litt så gir det seg. Jeg tror kanskje det har noe med at musklene strekker seg plutselig veldig mye, og trekker seg sammen igjen en stund etterpå. At det på en måte blir et ubehagelig sjokk eller noe sånt.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2002
    Idag skulle jeg trene ei lita beinøkt med FiXXXer borte på gløshaugen, og litt ut i økta ble jeg jo selvfølgelig kvalm igjen. Kjørte litt kortere pauser enn jeg pleier, og ble utrolig kvalm. Har vel igrunn vært kvalmere før, men ikke akkurat den spyfølelsen lixom. Men idag kom den følelsen også gitt.. Gikk på do og spydde ut all gørra. Jeg ble i MYE bedre form etter det, og treningen ble litt likere. RÆVVA økt uansett, sa bare helt stopp på knebøy, LATTERLIG svak i den øvelsen. Men blir man kvalm anbefales det å spy litt! hehe
    -deffen-

Medlem Geir sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Guttaboys, ta en titt på maten. Ikke alt kroppen vil ha vettu, slik som de som eksperimenterte med RÅ ris hehe. Og drikker dere 1,5 liter vann på treninga?
    Jeg drar til på treninga men aldri vært kvalm- (ikke når jeg løfta 130 i kne/mark heller self). Men nå er jo jeg vegitarianer og det er lettere for fordøyelsen. Sykdom er tegn på ubalanse et eller annet sted. Jeg føler ikke at proteinpulver er særlig balanserende heller, men det må til.
    Mindre er mer!! "got it"

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2002
    En passe porsjon med havregryn(80-100g), linfrøolje(10g) og 20-25 gram proteinpulver 1-1.5 time før trening kan du vel ærlig talt ikke utsette mye på? Drikker mellom 0.6 og 1 liter på trening. Tror ikke det er noe å utsette på det heller...
    -deffen-

Medlem Geir sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    kan ikke spise verken linføolje eller rå havre gryn jeg. Rå altså.
    Men derimot kokt havregryn spiser jeg hver morgen og det gør meg fit- og jeg putter i sesamfrø, mandler(fjerner skallet) solsikkefrø og rosiner og av og til linfrø.
    Og litt smør, Farmer Ghee eller det jeg har. Og med melk. Og jeg føler jeg har masse å gå på. Jeg ville heller spist det - eller kokt basmati ris, etterfulgt av proteinpulver 1,5 time før treninga. Jeg drakk 1,5 liter på forige trening, men treninga mi er ganske intensiv og føler det gjør godt.
    Mindre er mer!! "got it"

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.