Heisann
I det siste har jeg blitt enormt kvalm under beinøktene.
Noen som har tips til hvordan jeg skal ungå kvalmen??
Heisann
I det siste har jeg blitt enormt kvalm under beinøktene.
Noen som har tips til hvordan jeg skal ungå kvalmen??
Ikke tren så hardt![]()
La meg gjette du trener knebøy eller utfall TUNGT med korte pauser? Har isåfall det samme, og det blir ikke akkurat bedre av å drikke en stor protein/druesukkershake etterpå, hehe.
Takker for svar!!
Skal prøve litt lettere vekter og litt lengre pauser.
Drikk vann. Pass på at det ikke er for kaldt.
"Eat more women!! They are high in protein :) "
Lite mat? i forbindelse med bruk av effe? drukket lite vann?
kan bli kvalm av disse punktene,samt selfølgelig at du har presset deg for hardt.
Foreigner
"I saw a woman wearing a sweatshirt with 'Guess' on it. I said, 'Thyroid problem?'"
- Arnold Schwarzenegger
hvorfor er det ikke bra hvis det er for kaldt?Opprinnelig skrevet av Hightower
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Kroppen må vel jobbe mye mer for å varme opp vannet i tillegg til å konsentrere seg om utføringen av øvelsene tror jeg...
...I simply am not there.
jeppers, vann blir tatt opp mye fortere av kroppen når det er lunkent. Er vannet kaldt, må det varmes opp av kroppen først. Svetter du noe sinnsykt når du kjører knebøyene? Mange reps? Jo flere reps du tar jo lengre må du holde presset i kroppen og blodtrykket vil holde seg oppe. Merkes spesielt bra på knebøy. Store muskler som kantraherer tilsvarer mye blod som stagnerer i musklaturen. Jo lengre tid et sett tar, dess lengre tid vil du ha et høyt blod trykk og du vil svette mye.
Enkelt raåd er å drikke mye vann hele tiden, spes under beinøkt. Du kan med fordel sikkert også gulpe ned en del vann rett før økta...
PS!! Du bør vel ikke begynne å trene lettere fordi du blir kvalm??????
Pain is temporary - Pride is forever!!!
Kan det være at du spiser mat for nærme trening ? Jeg spiser aldri senere enn 1 time før beintreninga.
Spis også lett fordøyelig mat slik at du ikke "gulper" på maten.
En annen ting kan være at du bevisst eller ubevisst holder pusten så mye under knebøyen at du blir svimmel og deretter kvalm.
Klart det er bra å drikke kaldt vann, det kjøler ned kroppen samtidig som det erstatter væsketapet under trening og svetting. Kroppen jobber ikke med å "varme" opp vannet, tro meg (vi er ikke varmtvannsbereder heller da).
Hvis du trener med veldig høy intensitet så er det ikke uvanlig at man blir kvalm som følge av det økte syrenivet i kroppen/magen. Da er det ikke rart at man gulper/føler trang til å kaste opp. Såvidt jeg vet er dette helt ufarlig, men ganske ubehaglig.
Tror oxo det er d at du er for mett når du trener, men d vet du jo best selv... Ville iallefall ventet en stund med bøy etter et måltid..
Eat BIG Train BIG Sleep BIG
Sett opp intensiteten et par hakk til!!!
TS: Ikke FOR kaldt vann...
"Eat more women!! They are high in protein :) "
Takker for alle svarene!!
Hehe, kom på nå at det var en lang periode jeg fikk denne kvalme følelsen når jeg tøyde ut brystmusklene etter trening. Har det uansett ikke nå lenger.
Tøyde jeg for hardt kanskje? :P Ikke nok vann?
...I simply am not there.
Kanskje jeg er syk *hehe* men jeg liker den kvalme følelsen jeg får på treninga.. jeg presser meg ikke spesielt hardt.. men det er deilig å bare kjenne at kroppen reagerer!
Vanlig at folk som ikke er vandt med å trene i starten føler seg litt småkvalme.. hender at jeg trener med ferskinger som presser seg maks ut, og må en tur på toalettet :|
For et år siden spiste jeg mye pasta med snurring og grønnsaker. Huff, dette tok lang tid å fordøye. Gulpet og rapet på trening selv om det var to timer siden jeg spiste. Jeg har selvsagt gått vekk i fra denne kosten før trening. Det jeg vil fram til er at du må være nøye med hva du hiver i deg som siste måltid før trening.
Jeg tror du er gravid :P
Eg ble så kvalm en periode i sommer at eg måtte avslutte treningen midt i en økt, fant etter en stund ut av at det kom av at eg ikke hadde spist noe på flere timer før treningen, det er kansje det samme som "feiler" deg?
Kvalmen kom alltid på samme tid i proggramet, hadde vel forbrent all maten eg hadde spist og litt til da.
Dette blir vel litt off-topic, men:Opprinnelig skrevet av Mariah
Igår når jeg våkna var jeg jævlig kvalm, og samtidig veldig sulten. Trodde først det var "sulten-kvalme" som jeg har hatt før, men denne gangen spydde jeg, og når jeg prøvde å spise havregryn spydde jeg enda mer. Det gikk over etter rundt to timer (lå i senga i 1 av de). Da fikk jeg matlysten tilbake, og nå er alt som før. Det høres jo veldig rart ut å begynne å bli såpass kvalm at man spyr av å være sulten, men det var jo litt rart da siden jeg spiste unormalt lite til kveldsmat kvelden før (2 boller, 4 glass melk og en whey tech shakeops: )
Noen som har opplevd noe lignende?
Hadde identisk det samme i går, tror det er noe som går. Er frisk som en fisk i dag.Opprinnelig skrevet av Disturbed¼
-E195