Viser resultatene 1 til 46 av 46

Tråd: La oss drepe en myte

Banned
    Ble medlem
    10-2006

La oss drepe en myte

Kardio, kondisjon og annet utholdenhetstrening rettet mot bena kan ikke på noen måte ødelegge for styrken eller volumet i overkroppen så lenge kaloriinntaket er positivt?

Har en venn som økte drastisk i styrke, ble lettere og følte seg bedre etter å ha trent kondisjon ca 2-3 ganger uken (30 min økter)

Så lenge man ikke løper i timesvis nærmest daglig kan en ikke på noen som helst måte gjøre noe katabolt for muskelstyrken i andre muskelgrupper en de som involveres når en trener utholdenhet?

Finnes det noen styrkeløftere/strongmen/vektløftere/byggere eller andre kraftsportutøvere med rågod kondisjon?

Årets FPmedlem 2011 TheRat sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    26
    Nei, desverre, er du sterk er det helt klin umulig å ha bra aerobisk energisystem.
    Of all the things I've lost I miss my mind the most.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    en ting jeg erfarer gjennom dieten nå er at lårene blir noe flatere om jeg går mye på mølla ihvertfall, så noe negativ effekt har jogging/rask gange på lårene og det er noe flere også har snakket om men jeg har ikke trodd på det. ( ja tenk at jeg for en gangs skyld ikke trodde på noe av de old school gutta sa hehe )

jeg bruker mest roing, sykling og ellipse til kardio nå under dieten ihvertfall
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Jo, overdreven løping vil påvirke styrke i f.eks bøy. Overdriver man løping/bakkesprinter vil det fucke opp for bøyprogresjon.

og det skrives: UTØVER. IKKE EN UTDØVER.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Dette sier seg jo selv dick! Overdreven kondisjonstrening vil virke "negativt" inn på styrketreningen og visa versa med styrketrening. Skjønner ikke helt at dette er noe myte ?

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    La meg prøve å presisere spørsmålet mitt, takk for engasjementet så langt foresten.

Vil kardio/utholdenhetstrening som er lavere prioritert enn styrketreningen ødelegge for styrken? Om kardioen/utholdenheten kun treffer på underkropp, mens en kun kjører styrke på overkropp, vil det da ødelegge for OVERKROPPSSTYRKE? f.eks Benkpress.

Er fullt klar over det vil gå utover bøy,mark osv.

Det jeg spør om er: Kan en ha kondisjonsben og råsterk overkropp?
    Eller vil de utholdende bena på en eller annen måte ødelegge for styrken i overkroppens muskelgrupper?

Møtte som sagt en kar som varmet opp med sprint i 40min, deretter trente han med 150kg i benk. Han er jo en barbar både i styrke og utholdenhet. Da tenkte jeg med en gang "Hva? Hvordan er det mulig.." etterfulgt av "Sånn skal faen meg jeg bli"

Om dere ikke forstår skal jeg prøve å utdype de elendige formuleringene mine på en bedre måte.

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    40min sprint er akkurat like eksplosivt som benkpress og har INGENTING med utholdenhet å gjøre..

så å bli som han kan du fint bli

(med forbehold om at du har møtt en kar som sprinter i 40 minutter sammenhengende, han vil jeg gjerne møte)
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av adda Vis post
    40min sprint er akkurat like eksplosivt som benkpress og har INGENTING med utholdenhet å gjøre..

40min sprint er ikke kardiotrening.

så å bli som han kan du fint bli
    Du skjønner ikke.... De fleste vil ikke ha sjans til å sprinte i et minutt en gang. En må ha pervers utholdenhet. Det hele er jo et fenomen, ettersom at en ikke kan drive på med anarobt arbeid i 40minutter i strekk...

Eneste som kan være er at det er treigt for han, men skal love deg at det er utholdenhet han trener når han driver på med det.

Ville f.eks tilsvare 120kg x 60-100. Er jo latterlig.

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    hehe, vel, siden du da har sett han, han er som du vil, så selvsagt er det mulig, men det er jobb, så bare å sette igang jeg spiller rugby i kamper på 80 min. har kjørt sett på 140 i benk under den mest aktive delen av sesongen. når alt kommer til alt så skjønner du fort at 150 kilo i benken er fluevekter når en sammenligner med f.eks det andre folk som styrer unna utholdenhetstrening trener med. så kommer ann på hvilket nivå du legger deg på. skal du klare 300 i benken f.eks, så dropp løpinga, ser roy holte ut som en kar som løper mye? klarer du deg med 150kg så bare løp det du hæler.
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Psychosocial Baliba sin avatar
    Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Så akkurat for meg Roy på løpetur *HAHA*
    Jeg er sponset av Norkost

Hakuna Matata

Just look me in the eyes and say I'm wrong!

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba Vis post
    Så akkurat for meg Roy på løpetur *HAHA*
    Du har da hatt eller har både god kondis og er samtidig någelunde sterk?

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Var stor i kjeften og sa jeg skulle løpe 3000m på 10 min i sommer, men fikk løpt altfor lite så ble ikke noe av....sagt jeg skal klare det neste sommer. Og skal gå Birken til Vinter. Styrken er betydelig lavere enn en haug folk her inne.

Hakuna Matata

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ingen kan sprinte i 40 minutter. Så din definisjon på sprint er nok litt difus.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Ingen kan sprinte i 40 minutter. Så din definisjon på sprint er nok litt difus.
    Var ikke sprint for han, men var absolutt sprint for den regulære.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    For en kar som meg. Som tar under 150kg i benkpress, men som gjerne vil ta 200kg i benk, vil det være ødeleggende på noen måte å trene kondisjon sammenlagt omtrent 90min uken? Fordelt utover 3økter på 30min f.eks?

Skulle gjerne være litt utholden igjen, men skal samtidig øke optimalt i benkpress fremover. Vil man kunne øke optimalt i benkpress med en mengde av kondisjonstrening per uke lik den ovenfor?

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Det finnes sikkert bælfeite/kolsere/hjertesyke som ikke ville klart å holde joggetempoet mitt om de sprintet, men det gjør ikke joggingen min til sprinting likevel.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av moreheavygravy Vis post
    Det finnes sikkert bælfeite/kolsere/hjertesyke som ikke ville klart å holde joggetempoet mitt om de sprintet, men det gjør ikke joggingen min til sprinting likevel.
    Jeg snakket om "regulære" for faen. Noen her inne må akseptere at det finnes folk som er bedre enn dem selv.

Men men, samma det.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dick Justice Vis post
    For en kar som meg. Som tar under 150kg i benkpress, men som gjerne vil ta 200kg i benk, vil det være ødeleggende på noen måte å trene kondisjon sammenlagt omtrent 90min uken? Fordelt utover 3økter på 30min f.eks?

Skulle gjerne være litt utholden igjen, men skal samtidig øke optimalt i benkpress fremover. Vil man kunne øke optimalt i benkpress med en mengde av kondisjonstrening per uke lik den ovenfor?
    KJØR PÅ med GOD samvittighet du det vill sannsynligvis gi deg posetiv effekt å hjelpe deg å løfte mer fortere
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Sprint eller hurtig løping? Kverulering!

Kan ikke se at 3x30 minutter skulle være noen stor hindring for å bli en en god benkpresser. Mangler riktig nok dokumentasjon, men …

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Grem: Jeg går nok for det Fint å høre det fra deg, så får jeg litt mer pågangsmot, er en ganske usikker kar når det gjelder kardio/kondisjon. Vet ikke noe om det i forhold til styrke/volum trening. Kjører nok en prøveperiode måneden fremover, så får vi se hva som skjer.

Tom:Tenkte vel å holde ut 30min i moderat til høyt tempo, null pause.

Ble medlem
    12-2003
    Alder
    26
    Mener å ha sett et innlegg med en som snakket om no forsøk som ikke klarte å bevise noen nedgang i fremgang på styrke så sant det ikke var kardio over 3 timer i uka, MEN akkurat den uttalelsen ville jeg tatt med en klype salt. Det er så mye som spiller inn..intensitetsnivå osv osv osv.
    Men veldig generelt ville jeg nok sagt at nei, litt kardio vil ikke være noen hindring.

Hakuna Matata

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Jeg snakket om "regulære" for faen. Noen her inne må akseptere at det finnes folk som er bedre enn dem selv.
    Men men, samma det.
    Å så søt du er når du er sint

Poenget mitt var vel først og fremst å skille mellom aerobt og anaerobt arbeid. Utholdenhetstrening kan jo også øke arbeidskapasiteten på styrketreningene, så jeg ser ingen grunn til at det ikke skal være mulig å kombinere. Men best blir du nok ikke.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Trener 2-3 økter kondis i uka. Som regel en hard intervalløkt pluss en langtur på 1,5 timer. Øker greit i styrke i overkroppen likevel. Så lenge man får i seg nok næring etter løpetrening tror jeg det har svært lite å si. Merker stor bedring på styrketreningen etter jeg begynte å trene mye kondis. Utholdenhet er en stor fordel når man trener DC.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Trener 2-3 økter kondis i uka. Som regel en hard intervalløkt pluss en langtur på 1,5 timer. Øker greit i styrke i overkroppen likevel. Så lenge man får i seg nok næring etter løpetrening tror jeg det har svært lite å si. Merker stor bedring på styrketreningen etter jeg begynte å trene mye kondis. Utholdenhet er en stor fordel når man trener DC.
    jeg for min del på det feiteste kunne glemme å kjøre dc over tid da jeg ikke hadde utholdenhet til og klare det hehe...

litt kardio gjør mye for kropp å sjel.
    i fjor gikk jeg en del kardio før sommeren og merket styrkeøktene ble letter å gjennomføre til og med da når jeg var noe små feit.

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Studier viser en klar tendens til at når du utfører kondisjon trening i samme tidsrom som styrketrening, vil kondisjonstrening begrense effekten på hypertrofi i samme muskelgruppe.

Så du kan løpe fort og benke mye, men du ville sannsynligvis hatt større fremgang på begge plan om du spesialiserte deg på en av områdene grunnet den tot treningsbelastningen.

Den totale treningen vil spille inn på din fremgang, dvs hvor mye/ ofte du løper hvor mye/ofte du løfter osv. Dette er den største utfordringen man har når man bygger opp en utøver.

Trener du 30 min steady state kardio moderat tempo 3 dager i uken vil du ikke få kondisjon som en barbar Det høres ut som vedlikeholdstrening.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Jeg sikter inn mot NM i benk. Var nok feil å bruke ordet "barbarisk" kondisjon, men kunne tenke meg å vinne NM i benk, og i tillegg ha god/grei kondisjon.

Problemet er jo åpenbart at om treningen for benk som går på overkroppen skal være optimal, kan jeg ikke trene kardio når det gjelder bena en gang..

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    kunne tenke meg å vinne NM i benk, og i tillegg ha god/grei kondisjon.
    Jeg kunne tenke meg å ha penis som elefant og kunne fly som en ørn.
    http://www.dingsekongen.no

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer Vis post
    Jeg kunne tenke meg å ha penis som elefant og kunne fly som en ørn.
    Om du gir en elefantpenis vinger og evt rakettmotor kan du få herlige egenskaper. Du vil antageligvis være verdens beste "penetratør" samtidig som du flyr fra enhver ørn. Jeg kan også gå inn på den motoriserte penisen om du vil... Spenstig og ikke minst artig skapning!

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Jeg sikter inn mot NM i benk. Var nok feil å bruke ordet "barbarisk" kondisjon, men kunne tenke meg å vinne NM i benk, og i tillegg ha god/grei kondisjon.

Problemet er jo åpenbart at om treningen for benk som går på overkroppen skal være optimal, kan jeg ikke trene kardio når det gjelder bena en gang..
    Den type kardio du beskriver kan du nok trygt kjøre uten at det skal gå utøver treningen din.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Gjør følgende nå:

Dag 1:15 min løping og oppvarming til trening. Trening1. Løping hjem igjen 10-15min(mer nedoverbakke)

Dag 2: 15 min -"-. Trening 2. 15-10 min -"-

Dag 3: 15 min -"- Trening 3 15-10 min -"-

Jeg løper altså fra og til alle de tre styrkeøktene i uken. Sammenlagt maksimalt 90 min med kondisjon i uken.

Om noen kan forsikre at selv ikke det ødelegger for optimalbenkfremgang kan jeg jo også slenge inn noe løping i helgen, hvor jeg ellers har fri fra trening.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Om du gir en elefantpenis vinger og evt rakettmotor kan du få herlige egenskaper. Du vil antageligvis være verdens beste "penetratør" samtidig som du flyr fra enhver ørn. Jeg kan også gå inn på den motoriserte penisen om du vil... Spenstig og ikke minst artig skapning!

GridIron Barbell

Banned
    Ble medlem
    10-2006

Ingar. Du burde jo ha litt greie på dette. Kondisjon og styrke, du driver trosalt på med amerikansk fotball og et dusin fler ting, right?

-WESTSIDE- burny_ sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Alder
    21
    Søkeord til deg:
    GPP + Westside / Elitefts.
    Da finner du nok noe .
    "Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men. Do not pray for tasks equal to your powers. Pray for powers equal to your tasks. Then the doing of your work shall be no miracle, but you shall be the miracle."

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Gjør følgende nå:

Dag 1:15 min løping og oppvarming til trening. Trening1. Løping hjem igjen 10-15min(mer nedoverbakke)

Dag 2: 15 min -"-. Trening 2. 15-10 min -"-

Dag 3: 15 min -"- Trening 3 15-10 min -"-

Jeg løper altså fra og til alle de tre styrkeøktene i uken. Sammenlagt maksimalt 90 min med kondisjon i uken.

Om noen kan forsikre at selv ikke det ødelegger for optimalbenkfremgang kan jeg jo også slenge inn noe løping i helgen, hvor jeg ellers har fri fra trening.

Blir neppe barbarisk kondisjon av det der. Legg til en dag hvor du kjører harde intervaller. 4x4 eller 6x3 minutters drag. Det bygger kondis som bare faen.
    For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press here.

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Løping til og fra trening kommer nok kun i kategorien oppvarming og nedjogg.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum Vis post
    Blir neppe barbarisk kondisjon av det der. Legg til en dag hvor du kjører harde intervaller. 4x4 eller 6x3 minutters drag. Det bygger kondis som bare faen.
    Første prioritet er at det ikke går ut over benken, om det ikke går utover benken, da gjør jeg det gjerne

Tom: Joa, bittelitt mer, men blir noe i den duren der. Tro det eller ei så er det kondisjonstrening for meg, veier over 90kg og har ikke trent kondis på flere år.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Istedet for å åpne ny tråd:
    Får man ikke NOE fremgang når det kommer til kondis ved en økt i uka? Fokuserer på styrke, og har en dag i uka hvor jeg jogger en fast løype.

Den har jeg jogga nå 4 ganger og hver gang lander jeg på 40 min... ALDRI MINDRE.

Så spørsmålet er, MÅ jeg ha mer kondis for å få no særlig fremgang? Hovedmålet er å bare kunne jogge meg igjennom hele løypa uten "gåpauser" noe jeg ikke klarer enda.
    Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!!

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Jeg har jogget fra og til trening en del ganger nå, og ser allerede enorm fremgang. Latterlig, må ha en genetisk gave når det gjelder utholdenhet.

Men kan kanskje være en ide med mer kontinuitet ja. Kutt litt ned på lengden på øktene evt, og gjør det flere ganger i uken.

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Jeg har jogget fra og til trening en del ganger nå, og ser allerede enorm fremgang. Latterlig, må ha en genetisk gave når det gjelder utholdenhet.
    Omtrent den samme genetiske gaven som alle andre har når de begynner med noe de aldri har gjort før, de opplever å bli veldig mye bedre på kort tid.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    De "epic-fail" bildene er bare helt hysteriske

MOAHAHAAAA!!! Petra Pan. sin avatar
    Ble medlem
    06-2006
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Baliba Vis post
    Var stor i kjeften og sa jeg skulle løpe 3000m på 10 min i sommer, men fikk løpt altfor lite så ble ikke noe av....sagt jeg skal klare det neste sommer. Og skal gå Birken til Vinter. Styrken er betydelig lavere enn en haug folk her inne.
    Jeg har også tenkt å klare det frem til neste sommer.
    Lukter det interkonkurranse?
    Folk ler av meg fordi jeg er annerledes. Jeg ler av dem fordi de er like hahaha

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Elonar Vis post
    Omtrent den samme genetiske gaven som alle andre har når de begynner med noe de aldri har gjort før, de opplever å bli veldig mye bedre på kort tid.
    Skjønner godt hva du mener.

Men allikevel, har alltid vært en kjent sak at jeg har vært best på utholdenhet, når vi snakker om utgangspunkt.
    Styrke er jeg vel derimot elendig på genetisk.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg har et lite inntrykk av at du driver å bytter ut treningsprogram like ofte som jeg skifter truse Dick.
    kanskje du skal prøve å holde deg til et program over litt lengre tid å se da om du får noe bedre fremgang
    hadde du hatt litt bedre tone med Animal kunne han faktiskt ha kunnet hjulpet deg LANGT på vei når det gjelder benkpress og styrke generelt men men...

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Jeg har da ikke byttet program, har bare bestemt meg for å løpe fra og til trening, i stedet for å bruke bussen.
    Men er enig at det har vært en del forskjellig de siste 6mnd.
    Bytter kun på det som ikke funker, men har vært en lang stund hvor jeg har lett etter det som funker. I tillegg er det selvfølgelig slik at det endrer seg over tid. F.eks kan jeg slite med bunnstyrke i en periode så evt mid-range eller lockout i en annen periode.

Animal kan masse, men mener han selv sa at Vio var den som kunne mest når det gjaldt benk.

Kunne tenke meg å bedre tonen med mange her inne, også Animal

Edit: Jeg har oppført meg som en kødd i mange tilfeller, men synes det er ergelig at jeg aldri får renvasket meg. Jeg har endret meg siden jeg var 14år og fersk medlem her inne. Skulle ønske noen kunne være mer åpne for å dømme meg om igjen, og ikke bare se den 14årige gutten som trodde han var best i alt.

Skal ikke unnskylde meg for mye, men når jeg får så mye negative kommentarer og tilbakemeldinger som kun kommer pga identiteten min, så har jeg lett for å oppføre meg som en kødd tilbake.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Bare et tips Dick( som du har fått mange ganger før) Les mere, lag færre nye tråder. Lurer du på noe kan du spørr om detførst i treningsdagboken din om du ikke finner svar det når du søker. Er sikkert noen som leser der og kan gi deg noen tips og råd.

Når det gjelder trening. Du er ung og full av naturlig testo. Det meste vil fungere om du ikke kjører for hardt og for mye. Finn et enkelt greit program og følg det noen år..

Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Kom til å tenke på Ørstingen. Han er et særdeles godt eksempel på at man kan kombinere kondisjonstrening og styrke, med meget gode resultater i begge disipliner.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.