Jeg har et lite problem, hehe.
Når jeg løper ender jeg opp med gnagsår på innsiden av lårene ut mot slutten av økten. Hvordan kan jeg forebygge dette? Vaselin e.l. annen "salve"? Noen typer klær?
Jeg har et lite problem, hehe.
Når jeg løper ender jeg opp med gnagsår på innsiden av lårene ut mot slutten av økten. Hvordan kan jeg forebygge dette? Vaselin e.l. annen "salve"? Noen typer klær?

Sykkelshorts
Hadde det problemet selv i militæret når vi løp mye. Problemet for meg var undertøyet. Byttet fra mine private boxsere til forsvarets panzer-truser av den gode gamle hvite typen. Tror de var 100% bomull.Opprinnelig skrevet av Ingar
Tror du burde se litt på hva slags tøy du bruker ja.
Hvis du er ute etter det perfekte middelet for forebygging av gangsår så anbefales salisyltalg. Fås på apoteket. Smøres på inntil huden er mettet.
Du må ha et stramt lag med tøy rundt låret, slik at det blir tekstil mot tekstil (og ikke lår mot lår). Dette kan være en stram boxer (a la JBS Workshop), men disse sklir gjerne opp ved luftige gassellehopp, så en sykkelshorts vil være bedre.
Ellers vil vel knebøy med bred beinstilling i større grad stimulere innsiden av lårene enn knebøy med smal beinstilling.
vil man kunne herde seg til en viss grad? huden på innsiden av lårene?
Jeg kan vel bruke sprintetightsen min om jeg finner de. :P At jeg ikke tenkte på det.