Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 73

Tråd: latent hypothyreose (Lavt stoffskifte)

Medlem Bingokongen sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Alder
    35

latent hypothyreose (Lavt stoffskifte)

Jepp... Var på en blodprøve hos legen her for to måneder siden etter en del problemer med konsentrasjon og trøtthet. Tok en 2 ukers tid før jeg fikk svaret og da med beskjed om Latent Hypothyreose (Lavt stoffskifte). Jeg ble litt i tvil om hva dette sier for treningen og forsøket mitt på kosthold, men fikk ikke noe direkte svar på dette. Jeg har selvfølgelig merket at jeg blir fort trøtt på trening, gjesper mye, og kunne helst ha over hele forsøket. Men jeg kjemper meg igjennom og prøver så godt jeg kan å ta overhånd. Skal til ny kontrollprøve igjen neste måned, og da lurer jeg på...

Er det noen som har noe greie på dette? Noen som vet hvilken innvirkning lavt stoffskifte kan ha på trening osv? :svak:

Bingo--->
    Sitat Opprinnelig skrevet av Miss-Tricky
    Hjelper ikke ha fin kropp når man har 0 sjarm!

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Rent generelt gjør lavt stoffskifte deg slapp og treig, man får også lav forbrenning. Om det viser seg at du har hypothyreose, finnes det behandling mot denne tilstanden.

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    og den behandlingen heter "spisethryroxinrestenavlivet" ??
    You are hotter than 92% of men on this site!

Medlem
    Ble medlem
    05-2003
    den gjør kanskje det.
    har noen veldig nære som har det, hun har en hypoterose som er uhelbredbar per idag, og må spise medisiner resten av livet. men du kan kanskje være heldig å bli kurert!
    uansett bør du ikke la fastlegen ordne med dette, har du muligheten reis til oslo, på bakder klinikken eller no, der er det spesialister på feltet.

Ble medlem
    01-2003
    Alder
    35
    "Thyroxin Resten av livet" behandling høres ikke særlig luksuriøs ut. Vil nødig gå Pac-Man føde resten av livet.

Hvor finner jeg Bakder klinikken?

(Uff, det hørtes tvilsomt ut. )

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Mener Bjarnebanan Balderklinikken ? Det er en veldig bra klinikk i Oslo hvor de fleste er leger med naturmedesinsk etterutdanning. Vet at stoffskiftet kan variere i forskjellige faser av livet. Hadde selv litt lavt stoffskifte en stund,men det har balansert seg igjen. Ikke ta sorgene på forskudd,det er sikkert mye som kan prøves. Lykke til

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Hvis du er blandt de heldige så virker thyroksin/levaksin godt på deg og du vil ikke merke noen særlig forskjell på trening i forhold til en frisk person. ( noen er uheldige og har ikke noe særlig hjelp i den tradisjonelle behandlingen).

Har selv hypotherose og må ta en Levaksin pr. dag. får de på blåresept koster 27 kr for 100 stk. så du blir ikke akkurat ruinert av dette.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    hva med å hvile masse masse. SÅ spise masse og trene?

og hva kan JEG gjøre for å IKKE få sånn stoffskifte? hørtes jo ikke akkurat noe gøy ut!!

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    En ting til. Jeg har ikke hørt begrepet latent foran diagnosen før. "Latent" beyr så vidt jeg vet at det er noe som ligger der som enda ikke har kommet til overflaten. Hvis jeg tror riktig er det kanskje gode nyheter for deg. Er slett ikke sikker,men håper for din del at det kanskje er noe i det.

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av bjarnebanan
    den gjør kanskje det.
    har noen veldig nære som har det, hun har en hypoterose som er uhelbredbar per idag, og må spise medisiner resten av livet. men du kan kanskje være heldig å bli kurert!
    uansett bør du ikke la fastlegen ordne med dette, har du muligheten reis til oslo, på bakder klinikken eller no, der er det spesialister på feltet.
    http://www.balder-klinikken.no/

kan man ikke få fastlegen til å skrive en rekvisisjon til balderklinikken?
    You are hotter than 92% of men on this site!

Medlem
    Ble medlem
    05-2003
    jeg mente selvfølgelig Balder klinikken ja ;-)
    tror man kan få fastlegen til å ordne det ja, vil som sagt anbefale å ta problemet med dit, fordi legene der vet mye mer om stoffskifte og hormoner enn de fleste allmenn leger.

Ble medlem
    01-2003
    Alder
    35
    Jess folkens, oppdatering pågang. Fikk en gledelig nyhet, og en kjip "mulighet".

Verdiene er på normalen, og har bedret seg betraktelig. Men det er mulig jeg i fremtiden vil utvikle lavere stoffskifte. Men når jeg er 50 er jeg gift og gir kun blikk på ølboksen foran kopekassa, så da kan det være det samme.

Vet ikke hva som kan ha forårsaket det, eller hva som fikset det. Men borte er problemet, så Jippi

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Hadde du vært på diett før du tok disse (første) prøvene? Hvor mye spiste du daglig i ukene før den første testen?
    http://www.dingsekongen.no

Ble medlem
    01-2003
    Alder
    35
    Vettu... Jeg husker ikke rett og slett. Jeg vet jeg startet med hard løpetrening og noe diett etter første prøven. Tar også noe mer vitaminer nå. Men mer enn det aner jeg ikke.

Driver å bygger igjen nå forresten. Får se om jeg kommer enda mer i form igjen etter en måned. På tide å oppdatere profilen

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    En hard diett over flere måneder kan drastisk redusere tyroidnivåene, det var bare det jeg mente.
    http://www.dingsekongen.no

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Værsågod neste.

Lenge siden sist forresten folkens.. Jeg forsvant en stund og fikk samtidig vite at jeg hadde lavt stoffskifte.. Min lege er ikke den første til å sette i gang ting og gi piller, så det var visst mer enn lavt nok. Jeg husker ikke verdien på prøvene, men den ene var noen poeng under normalen.

Nå har jeg tatt nye prøver og skal forhåpentligvis få svar på prøvene imorgen dersom legen ringer. Det er ca 5 uker siden de forrige prøvene når han fant ut at prøvene var lave og ga meg levoxin 25microgram (laveste dosen du kan få). Han startet meg lavt og vil bygge seg opp. Men på de siste ukene har jeg lagt på meg 7 kilo og er nå ikke fornøyd. De 4 siste ukene har jeg spist salat og drukket vann og spist frukt og proteiner, og har lagt på meg 3 kilo... fasinerende..

Begynner å tære på humøret...

Hva annet enn levaxin kan jeg gjøre? Trening og kosthold fungerer jo tydeligvis ikke..

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av pippi Vis post
    Værsågod neste.

Lenge siden sist forresten folkens.. Jeg forsvant en stund og fikk samtidig vite at jeg hadde lavt stoffskifte.. Min lege er ikke den første til å sette i gang ting og gi piller, så det var visst mer enn lavt nok. Jeg husker ikke verdien på prøvene, men den ene var noen poeng under normalen.

Nå har jeg tatt nye prøver og skal forhåpentligvis få svar på prøvene imorgen dersom legen ringer. Det er ca 5 uker siden de forrige prøvene når han fant ut at prøvene var lave og ga meg levoxin 25microgram (laveste dosen du kan f&#229. Han startet meg lavt og vil bygge seg opp. Men på de siste ukene har jeg lagt på meg 7 kilo og er nå ikke fornøyd. De 4 siste ukene har jeg spist salat og drukket vann og spist frukt og proteiner, og har lagt på meg 3 kilo... fasinerende..

Begynner å tære på humøret...

Hva annet enn levaxin kan jeg gjøre? Trening og kosthold fungerer jo tydeligvis ikke..
    Er ikke disse tablettene thyroxin (t3\t4)?

Skulle tro disse vill gjøre forbrenninga høyere noe som ville få deg ned i vekt og ikke opp i vekt.

Regner du på kaloriene ( ikke ligge på kcal pluss ) og holder deg i aktivitet så burde jo vekta heller ikke gå så mye opp med mindre du er i en tilstand der du trekker mye vann eller noe. Du nevner sikkert ikke alt du spiser heller, men ligger du unna fett eller utelo du bare å nevne det ?

Trist at du har fått lavt stoffskifte, skal du kjøre levaxin ut livet nå liksom eller er det ett forsøk på å få i gang utskillelsen av thyroxin i skjoldkjertelen ?
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Tror du at jeg kommer på her og er så useriøs at jeg velger å utelate en hel del ting for å virke bra? Jeg gikk i 3 uker og spiste salat, kylling, smoothie og egg hver dag utenom et godt måltid i helgene. Hvis jeg hadde ris til noe mat så hadde jeg veldig lite.

Jeg jogger ofte nå og trener og beveger meg masse og gjør alt jeg kan for å ta av noen kilo. Nå begynner det å bli mange kilo jeg skal ta av før jeg er fornøyd.

Tablettene er levotyroxin. Er vel meninga at de skal hjelpe, men på meg hjelper ikke denne dosen. Legen sa veldig lite forrige gang jeg var inne å fikk vite dette, så jeg vet ikke om han satser på å ha meg på tabletter resten av livet. Ettersom jeg har hørt og lest så er det jo helst det man må dersom kjertlene slutter å produsere thyroxin for det er visst ikke sånn at kjertlene bestemmer seg for å begynne igjen når de først har slutta..

Kjipt er det å se ut sånn som dette så nær sommeren, men det er godt jeg skal ha sommeren i England hvor de ikke har strender da, så jeg slipper å vise meg fram...

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Tror du at jeg kommer på her og er så useriøs at jeg velger å utelate en hel del ting for å virke bra? Jeg gikk i 3 uker og spiste salat, kylling, smoothie og egg hver dag utenom et godt måltid i helgene. Hvis jeg hadde ris til noe mat så hadde jeg veldig lite.

Jeg jogger ofte nå og trener og beveger meg masse og gjør alt jeg kan for å ta av noen kilo. Nå begynner det å bli mange kilo jeg skal ta av før jeg er fornøyd.

Tablettene er levotyroxin. Er vel meninga at de skal hjelpe, men på meg hjelper ikke denne dosen. Legen sa veldig lite forrige gang jeg var inne å fikk vite dette, så jeg vet ikke om han satser på å ha meg på tabletter resten av livet. Ettersom jeg har hørt og lest så er det jo helst det man må dersom kjertlene slutter å produsere thyroxin for det er visst ikke sånn at kjertlene bestemmer seg for å begynne igjen når de først har slutta..

Kjipt er det å se ut sånn som dette så nær sommeren, men det er godt jeg skal ha sommeren i England hvor de ikke har strender da, så jeg slipper å vise meg fram...
    Spurte om fett fordi jeg lurte på om du utelot det som en del av en diett eller noe.

Hvis du holder bra kost og står på som du sier så gjelder det vel bare å være tålmodig og i samordning med legen finne rette dosen tyroxin for deg. Nå kan det jo virke som du ligger på en for lav dose iogmed at du sier vekta går opp til tross for trening og bra kosthold. En annen ting å ta hensyn til ved bruk av thyroxin er vel at det kan bli katabolt i doser over 50mcg (mener jeg å ha lest en gang). Noe en helst vil unngå, syntes å huske du hadde muskler og bra symmetri som du sikkert vil beholde.

tror uansett du ser bedre ut enn 99.9% av englands befolkning selv om du vil ta av deg å slikke litt sol der borte =)

Lykke til og god natt, nå må jeg sove å hvile øyene etter laser operasjonen
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Jeg må være ærlig å si at jeg faktisk ikke bryr meg hva jeg mister så lenge jeg mister noe av dette.. Nå vil jeg ta av minst 7 kg, og gjerne opp mot 14 om jeg er heldig.. Så det betyr veldig lite om det går i form av fett eller muskler. For når jeg får mistet litt og får motivasjonen litt opp igjen så skal nok musklene komme tilbake. Dersom jeg trenger en dose over 50mcg, så tar jeg en dose over 50mcg, så enkelt er det.

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Men det jeg ville vite var om det var noe annet jeg kunne gjøre enn å leke pac-man og tygge piller.. Ikke en masse om at "pillene skal virke" og "du tar for lav dose" for det vet jeg jo....

Sorry frustrasjonen, men jeg er lite fornøyd, og ingenting jeg kan gjøre visstnok...

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Jeg må være ærlig å si at jeg faktisk ikke bryr meg hva jeg mister så lenge jeg mister noe av dette.. Nå vil jeg ta av minst 7 kg, og gjerne opp mot 14 om jeg er heldig.. Så det betyr veldig lite om det går i form av fett eller muskler. For når jeg får mistet litt og får motivasjonen litt opp igjen så skal nok musklene komme tilbake. Dersom jeg trenger en dose over 50mcg, så tar jeg en dose over 50mcg, så enkelt er det.
    Okei,

Jeg ville strebet for å beholde muskler hvertfall går du ned 5kg muskler og 5kg fett vil fettprosenten og uttseende bli det samme, det er ikke kun kiloene på vekta som teller vet du. Og desto mer muskler en har desto mer energi er en i stand til å bruke.

Som regel så kan man alltid forbredre noe, eller forandre opplegget i kosten og treninga for å få resultater. Nytter såklart ikke bare å presse i seg masse piller å gå opp å opp i dosen for at det skal skje noe.

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Nytter hvertfall ikke å ta for lav dose og tro at Jesus skal komme ned å hjelpe meg. Pillene må til, og SÅ må jeg begynne å jobbe meg ned i vekt da altså.

Men darp, nå må du slutte å tro at jeg er så utrolig dum, jeg vet ganske mye om vekt og fett og muskler, så vær så snill å ikke kleng rundt foten min dersom du bare skal prøve å få meg til å virke teit uansett. Det klarer jeg meg fint uten.

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Nytter hvertfall ikke å ta for lav dose og tro at Jesus skal komme ned å hjelpe meg. Pillene må til, og SÅ må jeg begynne å jobbe meg ned i vekt da altså.

Men darp, nå må du slutte å tro at jeg er så utrolig dum, jeg vet ganske mye om vekt og fett og muskler, så vær så snill å ikke kleng rundt foten min dersom du bare skal prøve å få meg til å virke teit uansett. Det klarer jeg meg fint uten.
    Prøvde bare å komme med tips\hjelp her. Ser ikke helt at det er klenging på foten din.

Hvis du vet alt best selv og ikke vil ha hjelp så ser jeg ikke vitsen med å komme her å syte å klage. Det er ett diskusjons forum, ikke en klagemur

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Oi oi oi, så flink du har blitt å dra folk ned i møkka di da. Gratulerer.

Nå har jeg fått nok tips fra deg, nå kan vi se om det er noen andre som har noe å si. Har sett hva du sier og mener nå. Takk for det.

darp's mening: dersom pillene jeg tar er sterkere enn 50mcg så blir det katabolt, så det bør jeg ikke gjøre, for da mister jeg både muskler og fett samtidig og blir seende lik ut. Så dersom legen skriver ut piller sterkere enn 50mcg så skal jeg ikke ta de, for da kan jeg ikke bli stor og sterk.

Noen som har noen andre meninger?

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp Vis post
    Er ikke disse tablettene thyroxin (t3\t4)?

Levaxin er T4 Og Liothyronin er T3 , den som Pippi har er det som starter egenproduksjonen av T3 så er vel det man blir satt på først, i ekstreme tilfeller får man begge to...!

For øvrig så er mitt synspunkt ang den saken der at du i allefall bør prøve å holde på massen så godt det går ved å få i deg nok protein og muligens noe vitaminer og mineraler.
    Om du ønsker kan jeg høre med en vennine som har samme typen problemer ang kosthold osv. og om det er noe man bør styre unna framfor andre ting osv.
    Uansett , lykketil!
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Freshh Vis post
    Levaxin er T4 Og Liothyronin er T3 , den som Pippi har er det som starter egenproduksjonen av T3 så er vel det man blir satt på først, i ekstreme tilfeller får man begge to...!

For øvrig så er mitt synspunkt ang den saken der at du i allefall bør prøve å holde på massen så godt det går ved å få i deg nok protein og muligens noe vitaminer og mineraler.
    Om du ønsker kan jeg høre med en vennine som har samme typen problemer ang kosthold osv. og om det er noe man bør styre unna framfor andre ting osv.
    Uansett , lykketil!
    Takk skal du ha, Freshh. Dersom det ikke skaper noe trøbbel for deg så hadde det vært veldig fint om du kunne tenke deg å snakke med venninnen din angående kosthold og slikt. Se om det er noe som er smartere enn annet for eksempel.

Kommer selvfølgelig til å prøve å holde masse, merker at noe muskler fortsatt er her, og jeg prøver å beholde det. Men energinivået er veldig lavt og vekten bare går oppover, så det er ikke lett.

Tusen takk for svar.

Ble medlem
    07-2005
    Takk skal du ha, Freshh. Dersom det ikke skaper noe trøbbel for deg så hadde det vært veldig fint om du kunne tenke deg å snakke med venninnen din angående kosthold og slikt. Se om det er noe som er smartere enn annet for eksempel.

Kommer selvfølgelig til å prøve å holde masse, merker at noe muskler fortsatt er her, og jeg prøver å beholde det. Men energinivået er veldig lavt og vekten bare går oppover, så det er ikke lett.

Tusen takk for svar.
    Lenge siden dus tartet på Levaxine? De skal jo egentlig gjøre at du dropper vekt en del faktisk, men mulig man må høyne doseringen da i såfall, men det å du jo selvsagt ikke gjøre uten legen din da.
    Kan du sende meg en PM på en typisk "mat dag" for deg sås kal jeg høre med henne når jeg snakker med henne neste gang.
    Hun er av disse "steinalder" folka som ikke er på nett enda..!

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Lenge siden dus tartet på Levaxine? De skal jo egentlig gjøre at du dropper vekt en del faktisk, men mulig man må høyne doseringen da i såfall, men det å du jo selvsagt ikke gjøre uten legen din da.
    Kan du sende meg en PM på en typisk "mat dag" for deg sås kal jeg høre med henne når jeg snakker med henne neste gang.
    Hun er av disse "steinalder" folka som ikke er på nett enda..!
    Started på Levaxin for ca 5-6 uker siden nå. Legen startet meg på laveste dose sånn at ikke kroppen skulle få sjokk eller noe, og det gjorde den jo ikke, jeg har ikke tatt av et milligram hehe...

PM på vei

Ble medlem
    07-2005
    Started på Levaxin for ca 5-6 uker siden nå. Legen startet meg på laveste dose sånn at ikke kroppen skulle få sjokk eller noe, og det gjorde den jo ikke, jeg har ikke tatt av et milligram hehe...

PM på vei
    Hmmm. be han øke den litt da..

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Hmmm. be han øke den litt da..
    Haha, mildt sagt.. Jeg har som nevnt lagt på meg 3-5 kilo siden han startet meg på disse.. Kanskje han liker at folk er litt runde hihi...

Jeg skal få snakket med han om dosen når jeg går inn dit en av disse dagene ja

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Oi oi oi, så flink du har blitt å dra folk ned i møkka di da. Gratulerer.

Nå har jeg fått nok tips fra deg, nå kan vi se om det er noen andre som har noe å si. Har sett hva du sier og mener nå. Takk for det.

darp's mening: dersom pillene jeg tar er sterkere enn 50mcg så blir det katabolt, så det bør jeg ikke gjøre, for da mister jeg både muskler og fett samtidig og blir seende lik ut. Så dersom legen skriver ut piller sterkere enn 50mcg så skal jeg ikke ta de, for da kan jeg ikke bli stor og sterk.

Noen som har noen andre meninger?
    du får tolke det som du vil , det var meninga å prøve å hjelpe deg. Men det er tydelig at du bærer nag til meg så du vil vel ikke høre på noe jeg har å si alikevel.

Hvis du drar den konklusjonen utifra det jeg sa så kansje du bør lese en gang til.

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    du får tolke det som du vil , det var meninga å prøve å hjelpe deg. Men det er tydelig at du bærer nag til meg så du vil vel ikke høre på noe jeg har å si alikevel.

Hvis du drar den konklusjonen utifra det jeg sa så kansje du bør lese en gang til.
    Jada.. du har ikke tenkt å gi deg likevel.

Men jeg velger å høre på andre enn bare deg. Selv om jeg vet at du ikke takler det.

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Jada.. du har ikke tenkt å gi deg likevel.

Men jeg velger å høre på andre enn bare deg. Selv om jeg vet at du ikke takler det.
    Dette er vel ett diskusjons forum og det er vel det man gjør her.

Hva du mener med at jeg ikke takler at du hører på andre forstår jeg ikke hva skal bety da. Som sagt jeg prøvde å komme med konstruktive tips, ikke å dra deg ned i møkka eller hva du fabler om.

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Dette er vel ett diskusjons forum og det er vel det man gjør her.

Hva du mener med at jeg ikke takler at du hører på andre forstår jeg ikke hva skal bety da. Som sagt jeg prøvde å komme med konstruktive tips, ikke å dra deg ned i møkka eller hva du fabler om.
    Så flink du er å være sint

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Tror det lave stoffskiftet ditt har gått ut over humøret også!

Har du gått opp 7 kg "de siste" ukene og skylder alt på lavt stoffskifte? Jeg tviler på at du har utviklet et lavt stoffskifte "de siste" ukene hvis det ikke har skjedd noe akutt i kroppen din (betennelse o.l).

Tror nok du har spist godt og vil som de fleste; ikke ta skylden selv!

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post

Har du gått opp 7 kg "de siste" ukene og skylder alt på lavt stoffskifte? Jeg tviler på at du har utviklet et lavt stoffskifte "de siste" ukene hvis det ikke har skjedd noe akutt i kroppen din (betennelse o.l).

Hehe, hvis du ser på svaret mitt til Freshh, så ser du at det ikke generelt er humøret mitt det er noe galt med, det er vel heller det at jeg kjenner darp og vet hvordan han er og at det ikke er mulig å si imot ham på noe som helst, så da er det mulig å bli litt frustrert.

Jeg har gått opp 7 kilo på ikke lang tid. Tre kilo på de siste 3-4 ukene (etter at jeg begynte på Levaxin og tok ekstra tak i meg selv for å ta av kiloene igjen). Jeg har aldri vært en person som bare lar meg selv vokse og bli stor og feit, så jeg tviler på at alt dette ligger på meg.

Men joda, jeg vet ikke hvordan det er meninga at jeg skal spise og fungere når jeg legger på meg uansett, så frustrerende er det.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg tror at du muligens KAN reagere litt feil på medisineringen , er du sikker på at du ikke har dratt på deg endel veske ?
    Har du nylig begynt på Ppiller eller andre preparater (trenger ikke svare på et sånt spm her men det er ikke uvanlig med slike meds).

Jeg ville gått tilbake til legen med en gang og sagt at du raser opp i vekt etter at du begynte på pillene.

Har du økt matlyst eller har du mistet matlyst etter at du begynte på pillene ?

Den dosen der er veldig lav , du kan fint bruke så mye som 200-400 i enkelte tilfeller skulle jeg tro.

Gå til legen og si at dette ikke kan fortsette så han får justere dosen eller få deg over på noe annet.

Kanskje armour thyroid kunne vært noe ?

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post

Sier meg enig der ja. Føler jeg får masse pes for kun å prøve å hjelpe til her..

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Jeg tror at du muligens KAN reagere litt feil på medisineringen , er du sikker på at du ikke har dratt på deg endel veske ?
    Har du nylig begynt på Ppiller eller andre preparater (trenger ikke svare på et sånt spm her men det er ikke uvanlig med slike meds).

Jeg ville gått tilbake til legen med en gang og sagt at du raser opp i vekt etter at du begynte på pillene.

Har du økt matlyst eller har du mistet matlyst etter at du begynte på pillene ?

Den dosen der er veldig lav , du kan fint bruke så mye som 200-400 i enkelte tilfeller skulle jeg tro.

Gå til legen og si at dette ikke kan fortsette så han får justere dosen eller få deg over på noe annet.

Kanskje armour thyroid kunne vært noe ?
    Takk for godt svar, NK, som alltid.

Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg har dratt på meg væske. Hvordan kan jeg finne ut om det er væske eller fett som har lagt seg på meg? Jeg føler meg hoven rundt anklene og det kan jo gjerne være begge deler, men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne det ut..

Jeg har gått på p-piller i mange år, så det er ikke noe jeg nettopp har begynt på, og har gått på denne typen i ca 1-2 år.

Jeg har nå i det siste begynt å bli kvalm bare ved tanken på mat, men rett etter at jeg begynte på pillene så gikk matlysten litt ned bare.

Hva er armour thyriod?

Jeg skal gå inn til legen imorgen og si hvordan det er og at det ikke kan fortsette sånn.

Takk for svar.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Takk for godt svar, NK, som alltid.

Jeg er faktisk ikke sikker på om jeg har dratt på meg væske. Hvordan kan jeg finne ut om det er væske eller fett som har lagt seg på meg? Jeg føler meg hoven rundt anklene og det kan jo gjerne være begge deler, men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne det ut..
    Strømpemerker rundt anklene er en fin indikator på det ja

Jeg har gått på p-piller i mange år, så det er ikke noe jeg nettopp har begynt på, og har gått på denne typen i ca 1-2 år.
    Da er det bare å avskrive den tanken , men disse tablettene sine bivirkninger er ofte uro,avmagring bla bla bla og akkurat dette med uro og sånne ting kan skape litt stress og da er det ikke uvanlig å holde litt veske.

Jeg har nå i det siste begynt å bli kvalm bare ved tanken på mat, men rett etter at jeg begynte på pillene så gikk matlysten litt ned bare.
    http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/P...SEKS_ID=520952

Hva er armour thyriod?
    Naturlig kombinasjon av T3 og T4 skapt av tørket svinekjertel eller hva det nå var igjen.http://www.wilsonssyndrome.com/ArmourOrSynthroid.htm
    Men dette er jo en sykdom og du har en lege så at vi sitter og sier slike ting her blir egentlig ikke rett , det er legen din som ta seg av disse tingene.

Jeg skal gå inn til legen imorgen og si hvordan det er og at det ikke kan fortsette sånn.
    For å si det sånn , hadde du fått for høy dose så hadde du fått skjelvinger , vekttap , hetetokter osv
    Takk for svar.

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Er det sånn at dersom jeg føler at dosen fortsatt er for lav etter at jeg har vært inne hos han igjen at jeg kan ta mer av de tablettene som jeg nå har på 25mcg uten problemer, eller skal man ha en nedtur før han kommer til oppturen på disse pillene?

Takk

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Man skal ikke ha noen nedtur men legene tester vel gjerne en lavere dose for å se om ønsket effekt oppnås på lavere dose , dessuten så ønskes det vel gjerne en opptrapping.

Jeg har vært borti sånne ting i noen år og jeg har aldri hørt om bivirkninger på så lav dose som det du har , blir spennende å høre hva legen sier men jeg tipper han ber deg doble dosen en periode for å se om det hjelper.

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    I den liken til "tidsskriftet" som NK ga meg så sto det at leger vanligvis bare øker dosen med 25mcg per gang, og at det er meninga at de skal begynne på 25mcg. Så legen har nå hvertfall ikke gjort noe feil. Men det betyr at før jeg kommer opp på 100-150mcg som de fleste trenger for å få verdiene på et normalt nivå så kommer det til å gå 10-20 uker. Det vil si 3-6 måneder...

Er det meninga at jeg skal fortsette å bli rundere og blubbete fra uke til uke helt til vi når dosen da? Det sto også at det kan ta kroppen 6-12 uker før den begynner å ta effekt av den nye dosen på pillene...

Hva kan jeg gjøre dersom jeg har fått for mye vann i kroppen?

Takk

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    25mg T4 er jo nesten ingenting. Skulle neste tro det var så lite at det kun førte til null egenproduksjon og lavere forbrenning enn til vanlig!

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    25mg T4 er jo nesten ingenting. Skulle neste tro det var så lite at det kun førte til null egenproduksjon og lavere forbrenning enn til vanlig!
    Dette var jo motiverende.. hehe.. håper at du tar feil der

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Dette var jo motiverende.. hehe.. håper at du tar feil der
    Ja, jeg vet ikke altså. Nå tenker jeg kanskje litt mer i forhold til deff og kroppsbygging da

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002

Uansett , lykketil!
    kremt kremt !! Kroppen produserer tilnærmet lik null t3 uansett lavt/høyt stoffskifte. t3 er resultat av omdannelse fra t4. Altså er t4 i realiteten et prohormon som kroppen produserer i jevne mengder og som videre omdannes av kroppen etter behov. Man kan derfor finne sterkt varierende mengder t3 hos ulike individer.

Forøvrig trenger ikke en person med hypo/hyperthyreose å gjøre noen som helst forskjellig fra hva andre personer uten denne tilstanden gjør, verken i forhold til trening eller andre hverdagslige ting. Det vesentlige er at man medisineres i forhold til normalområdet 11-22. Om en lege velger å gå varsomt frem med medisinering har det den enkle årsak at man må bruke noe tid på å finne vedkomendes toleransenivå i forhold til medikamentet. coffee
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av L Vis post
    kremt kremt !! Kroppen produserer tilnærmet lik null t3 uansett lavt/høyt stoffskifte. t3 er resultat av omdannelse fra t4. Altså er t4 i realiteten et prohormon som kroppen produserer i jevne mengder og som videre omdannes av kroppen etter behov. Man kan derfor finne sterkt varierende mengder t3 hos ulike individer.

Forøvrig trenger ikke en person med hypo/hyperthyreose å gjøre noen som helst forskjellig fra hva andre personer uten denne tilstanden gjør, verken i forhold til trening eller andre hverdagslige ting. Det vesentlige er at man medisineres i forhold til normalområdet 11-22. Om en lege velger å gå varsomt frem med medisinering har det den enkle årsak at man må bruke noe tid på å finne vedkomendes toleransenivå i forhold til medikamentet. coffee
    Takk for svar, selv om det ikke var veldig positivt hihi

Silver Member
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Så... legen synes visst ikke det er synd at jeg legger på meg litt haha...

Jeg skal fortsette å ta samme dosen piller, han så på prøvene at Tri F4 verdiene var nå 13, så da er jeg rett innenfor Referansepunktene, så da gjør han ikke noe mer før verdiene i så fall blir lavere igjen. TSH er nå 1,6.

Jeg har faktisk gått ned noen kilo igjen da, egentlig ennå skumlere enn noe annet. Plutselig gå masse opp og masse ned.

Men det lille jeg snakket med legen, så fant han fran BMI greia si og tulla med den (alltid like deprimerende ettersom jeg ikke mener den er så god indikator) Og så kom vi mer eller mindre fram til at jeg må spise ENDA mindre og trene ENDA mer. Så nå når jeg reiser tilbake til England til typen så skal jeg spise minst mulig og bo i joggeskoene.. Jippi.. haha....

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.