Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Lats-alternativer?

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30

Lats-alternativer?

Ut av nød kommer oppfinnsomhet. Nå har det seg slik at jeg bør la biceps hvile et par uker, men jeg vil ikke gi avkall på latstrening fullstendig. Så jeg tenkte å koble lats ut av chinsen ved å innrette meg slik i et nedtrekk-apparat med 2 uavhengige trinser (se tegning) og belteaktige endestykker. Har noen forsøkt noe liknende før? Det burde vel være rimelig enkelt å få kontakt med lats i og med at armene ikke er involvert?
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder latsgreie.jpg  
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

Speedy Gonzalez BruceLee* sin avatar
    Ble medlem
    07-2007
    Alder
    22
    Ja jeg vil tror det, du bruker jo latsen hele veien og dermed kobler av bicepsen vil jeg tro..
    "With time and patience, the mulbarry leaf becomes silk"

Gold Member schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    22
    Det var noe usymmetri på underarmene.

OT:
    Det skal jo i teorien funke fint å koble ut armene.
    Skjønner egentlig ikke hvorfor øvelsen ikke er funnet opp fra før?
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Visst studioet har en pullover maskin så har du gull øvelse der. Visst ikke så kan du kjøre strakarmet nedtrekk. Spørs hvor bra ROM du får på den variasjonen din. Men det bør funke.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Visst studioet har en pullover maskin så har du gull øvelse der. Visst ikke så kan du kjøre strakarmet nedtrekk. Spørs hvor bra ROM du får på den variasjonen din. Men det bør funke.
    Ingen pullovermaskin på vektertorget dessverre. Hadde en slik på NTNUI Dragvoll, og den var krem! Ja, bekymringen min i denne ehm "vionedtrekken" er at det allerede er knapt med vekt i magasinet (127.5kg), og vektarmprinsippet vil gjøre det enda enklere om trinsen fester innenfor albueleddet. Det fine er åpenbart at man ikke kan dra med biceps, og at bevegelsesbanen blir fri og uavhengig mellom armene.
    Tester den neste uke, og gir tilbakemelding da. (evt også strakarmet nedtrekk)

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg sitter på kne i midten av kabel apparatet å trekker rett ned på hver side om du skjønner hva jeg mener

blir litt sånn som du viser her på en måte
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    jeg sitter på kne i midten av kabel apparatet å trekker rett ned på hver side om du skjønner hva jeg mener

blir litt sånn som du viser her på en måte
    Ja, det blir vel omtrent sånn, bare at jeg fester kablene på albuen i stedet for i hendene, slik at man ikke kan bruke biceps. Tar det godt i latsene dine den øvelsen?

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    jeg bruker den øvelsen gremlings beskriver.. tar veldig godt på latsen! bicepsen får ikke noe pryl i det hele tatt, det er verre med grepet og underarmene
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Da hadde jo den vært et fint alternativ, om det ikke var for at jeg trenger betraktelig mer enn BW for å trene lats. Skjønt, kan jo bare få noen til å holde meg nede på gulvet.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av vio Vis post
    Ja, det blir vel omtrent sånn, bare at jeg fester kablene på albuen i stedet for i hendene, slik at man ikke kan bruke biceps. Tar det godt i latsene dine den øvelsen?
    klarer jo ikke å kjøre så tungt så bruker det som en issolasjonsøvelse på slutten... har tenkt å fundert litt på om jeg skal begynne å legge vekter på leggene slik at jeg har motvekt og kan kjøre litt tyngre. øvelser treffer rett inn på lats og får en MEGA pump av den etter økta. kjører den veldig konsentrert,rolig og med fokus på kontakt og negativen hele tiden noe som gjør enda bedre kontakt
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

0,1 tonn pils sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    43

Jeg ville gjort det enkelt..

Slik
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder example2ofironcross.jpg  

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Du får vel kjørt lats relativt greit via diverse ro-øvelser, men det er kanskje utelukket det óg?
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Du får vel kjørt lats relativt greit via diverse ro-øvelser, men det er kanskje utelukket det óg?
    Jeg har allerede roing på en annen dag. Dessuten kjenner jeg det aldri i latsen, hehe.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg lå våken med smerter pga krampe i lats inatt hehe...

tror du blir fornøyd med å prøve ut den varrianten du viste.. å prøv også ut sittende roing og ned trekk med to enkle handtak slik at du kommer lenger ut på sidene og lenger bak.

en annen god øvelse for lats er at du setter en benk mitt i kabel apparat å trekker en arms kabel fra gulv og opp på siden av hofta uten å vri for mye av kroppen men jobbe mest mulig med lats/rygg. skjønner du?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.