prøver lese litt om aktivering av bruk av lats under benkpress. Noen med en god forklaring her? Fowler kanskje?
prøver lese litt om aktivering av bruk av lats under benkpress. Noen med en god forklaring her? Fowler kanskje?
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
Vio og Animal er nok bedre på benkpress enn meg.
En ting jeg kan si, er at vinkelen mellom torso og overarm må reduseres for å få rekruttert latissimus optimalt. Vanlig "byggerbenking" funker dårlig i så måte.
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
Her er det veldig viktig å være påkoblet når man prøver å aktivere lats.
God bru, trapz gravd ned i benken og skuldrene trukke tilbake er essensielt for å få koblet på lats
Nr1: Stangen skal ikke presses ut av racket, den skal dras ut med lats, VELDIG vanskelig å få til. er enklere å få avløft,
Nr2. Stangen skal senkes aktivt ved å bruke lats, her må man bruke hodet mye.
Nr3. Prøv med forskjellige grep, avløft osv for å se om du kjenner det i lats
Nr4. du må ha lats for å få til å benke med lats.
Jeg skal se om jeg finner en artikkel på dette da jeg ikke er god til å forklare nettopp dette punktet.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Thank you. Vanskelig å finne gode svar på det her.
"In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."
Et annet tips er å holde lillefingrene på Ringene og vinkle albuene inn mot lats
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
hmm..Jeg trente benkpress helt flatt før, og har en teori om at det ga meg skuldrene og latsa:P Siden jeg knapt trene noe for ryggen og sjeldent skuldre.. Sånn helt i starten liksom..
Å benke flatt vil nok ikke føre til en mer aktiv lattissimus dorsi under benkpress, heller det motsatte. å Lære å bruke lats i benk tar flere år å til 100%. At det å ligge flatt derimot gAV deg bra skuldre betviler jeg ikke da skuldrene ligge fremst npr man ligger flatt
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Jeg trente flatt med albuene ut, det gav meg ikke annet enn en ødelagt skulder.
Etter at jeg leste en artikkel av Louie Simmons om benk teknikk og satt det ut i praksis kunne jeg benke igjen uten smerte, men skulderen er fortsatt i ulag.
Jeg ligger flatt med beina i været, har det noe for seg? Jeg ligger med hele ryggen flatt, ingenting er over.
RockyRock