Noen som har peiling på hvordan øvelse dette er?
Er det vanlig stående roing med stang?
Noen som har peiling på hvordan øvelse dette er?
Er det vanlig stående roing med stang?
Ikke godt å si. Stående roing med stang er først og fremst en øvelse for korsrygg. Lats trenes mer direkte ved nedtrekk ol.
This is war, take no prisoners (D.Yates)
først og fremst for midtre delen av toppen av ryggen vel ? =)Opprinnelig skrevet av Hard_gainer
om det er dietmar du følger så er lattrowing = stående roing
GUN SHOW
I am the stiff nipple scissor man
Tonight you can kiss your nipples goodbye
Kan vel si rygg tykkelse som en felles betegnelse, din pirkegnom.Opprinnelig skrevet av chezuma
Pirkegnom og pirkegnom. Han påpekte jo en direkte feil uttalelse fra deg.Opprinnelig skrevet av Hard_gainer
Stående roing er ikke "først og fremst en øvelse for korsryggen".
Merkelig at Coleman alltid snakker om "lower back" når han kjører stangro, mark og den type øvelser. Men du vet best om alt i fra trening til innvandringspolitikk. Hail Platon73!!!Opprinnelig skrevet av Platon73
Virkelig modent svar dette. Hvor gammel er du?Opprinnelig skrevet av Hard_gainer
Tåler du ikke at folk påpeker feil ved dine uttalelser får du heller la være å gi folk råd om trening. At du måtte kaste på den siste setningen der i en tråd der noen spør om trening sier litt om deg.
Skal vi prøve å holde oss for gode til barnehage-skitkasting og heller holde oss on-topic?Opprinnelig skrevet av Hard_gainer
Hvis lat-roing er det samme som (fremoverbøyd) stangroingså er det ikke en korsryggøvelse, annet enn det statiske man bruker for å holde seg oppreist.
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
Om man har som mål å trene korsryggen med denne øvelsen så kunne man vel bare stått framoverbøyd og holdt stanga. Ingen vits i å løfte den opp og ned og slite ut resten av ryggenOpprinnelig skrevet av Hard_gainer
Det Coleman kanskje mente, var at han skulle trene den nedre delen av trapezius?
Korsryggen brukes statisk som stabilisator i denne øvelsen, men om det er denne som er det svakeste ledd, altså at du ikke greier mer enn 10 reps med en gitt vekt pga at korsryggen gir seg, så er det noe galt.
Her må jeg si meg litt enig med Platon gitt...Opprinnelig skrevet av Platon73
Beklager hvis jeg bidro til dette. Skal hvertfall prøve å holde meg mest mulig saklig når jeg skriver her.Opprinnelig skrevet av AxMataz
Lat (row) stang: http://www.mobech.no/?prod=459 Til kabelroing. Enkelt og greit.
Edit: Så bare overskriften og trodde en ute etter hva slags stang dette var.
Latrowing? Det er vel en generell betegnelse for ulike roøvlser? Bent over row, osv. http://www.exrx.net/Lists/ExList/BackWt.html
Target: Generelt hele ryggen, og en rekke andre muskler til støtte og stabilisering.
SparcoT spurte om stående roing var latrow - altså om denne øvelsen er en øvelse for latissimus. Vi er vel alle enige om at svaret på dette er nei.
Jeg trekker tilbake det jeg sa om at stående roing "først og fremst" er en øvelse for korsrygg. Men slik jeg utfører denne (gjorde den senest i går), tar den absolutt mest på nedre del av ryggen og erectus, samt litt trapezius.
Chezuma: Regner med du ikke tok deg nær av "pirkegnom", det var aldri meningen å fornærme deg.
Sorin: Jeg refererer til Coleman videoene. Når han snakker om lower back så kjører han øvelser som mark, stangro, t-bar osv. Han sier rett ut på den siste videoen at han har et helt annet opplegg på latissimus. Han kjører forøvrig trapz på skulderdagen.
Platon: Jeg er 25, altfor ung for deg med andre ord.
TADA =)Opprinnelig skrevet av AxMataz
FY F"€"#"#! at du kunne si noe sånt... seriøst =) jeg gir faen i slike ting på dette forumet, hørt verre =)Opprinnelig skrevet av Hard_gainer
Nei, siktet ikke til deg denne gangen.Opprinnelig skrevet av Platon73
![]()
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
Jeg blir hindret i å øke vekt i stående roing av korsryggen min, faktisk. Får vondt rundt rep 6. På 8 føles det som om ryggen skal brekke i to.
Forøvrig involverer øvelsen lats, dette kan man vel finne på exrs eller hva den siden nå het (har mistet linkene mine etter jeg bygget ny pc).
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Er dette pga skaden i ryggsøylen din eller er du bare svak i korsryggen? Er det slik at korsryggen er det svakeste leddet i knebøy også?Opprinnelig skrevet av vio
Jepp. Man kjenner jo at bruker latsen også ved f.eks. sittende roing med bredt grep.Opprinnelig skrevet av vio
http://exrx.net/WeightExercises/Back...ntOverRow.html